تحصیل 41 درصد از دانش آموزان استان قزوین در رشته های فنی

به گزارش ذهن خاکستری، معاون متوسطه آموزش و پرورش استان قزوین گفت: 41 درصد از دانش آموزان استان در رشته فنی حرفه ای و کار و دانش مشغول به تحصیل هستند.

تحصیل 41 درصد از دانش آموزان استان قزوین در رشته های فنی

به گزارش خبرنگاران از قزوین، محمدحسینی معاون متوسطه آموزش و پرورش استان گفت: هم اکنون 41 درصد دانش آموزان استان در رشته فنی حرفه ای و کار و دانش مشغول به تحصیل هستند و این تعداد در 800 کارگاه آموزشی، مهارت های لازم را فرا می گیرند.

وی اضافه نمود: آموزش نیروی کارآمد متناسب با احتیاج های بازار کار و ارتقای توان کارآفرینی دانش آموزان در سند تحول بنیادین دیده شده و در ساختار نو سه سال تحصیل لحاظ شده است.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش های مهارتی در مدارس کاردانش و فنی و حرفه ای، اضافه نمود: براساس برنامه ششم توسعه باید 50 درصد از دانش آموزان به سمت آموزش های فنی حرفه ای سوق داده شوند که استان قزوین رتبه چهارم کشوری را در این زمینه دارد.

محمدحسینی با بیان اینکه مهارت آموزی در هنرستان ها اولویت اصلی آموزش است، اضافه نمود: مجهز بودن هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش، مهمترین عامل بهره مندی دانش آموزان از آموزش و پروش بر مبنای سند تحول بنیادین به شمار می رود.

استان قزوین دارای 253 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است که از این تعداد 19 هزار نفر در هنرستان ها مشغول تحصیل هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 بهمن 1400 بروزرسانی: 6 بهمن 1400 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 324

به "تحصیل 41 درصد از دانش آموزان استان قزوین در رشته های فنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحصیل 41 درصد از دانش آموزان استان قزوین در رشته های فنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید