حرف آخر یک متخصص تغذیه درباره پفک

به گزارش ذهن خاکستری، دکتر هادی عبدالله زاد، متخصص تغذیه گفت: اولین مشکل پفک استفاده از روغن های با اسیدچرب ترانس بالا در ترکیب آن است که برای بدن بسیار زیان آور است. از طرفی با توجه به اینکه روغن موجود در پفک تحت حرارت زیاد قرار می گیرد، عملا اکسیده شده و سرطان زاست.

حرف آخر یک متخصص تغذیه درباره پفک

یک متخصص تغذیه با اشاره به مضرات بسیار پفک، گفت: مصرف این ماده خوراکی خطرات بسیاری برای سلامت افراد و به ویژه بچه ها دارد.

دکتر هادی عبدالله زاد با بیان اینکه پفک خوراکی مضری است، گفت: تقریبا هیچ ترکیب سودمندی در پفک یافت نمی گردد که بخواهیم توصیه به مصرف کم آن داشته باشیم.

وی اضافه کرد: اولین مشکل پفک استفاده از روغن های با اسیدچرب ترانس بالا در ترکیب آن است که برای بدن بسیار زیان آور است. از طرفی با توجه به اینکه روغن موجود در پفک تحت حرارت زیاد قرار می گیرد، عملا اکسیده شده و سرطان زاست.

عبدالله زاد گفت: مشکل دیگر پفک این است که چربی بالای موجود در آن در صورت مصرف زیاد می تواند موجب افزایش چربی خون و نیز افزایش وزن افراد و بویژه بچه ها گردد.

این متخصص تغذیه گفت: از طرفی این افزایش چربی خون می توانند موجب افزایش مسائل قلبی و عروقی گردد.

عبدالله زاد به نمک بالای موجود در پفک هم اشاره و اظهار کرد: این نمک بالا می تواند موجب افزایش فشار خون در افراد گردد و مسائل قلبی و کلیوی را در پی داشته باشد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به وجود رنگ و مواد اضافه کردنی در پفک هم اشاره و توضیح داد: این مواد می تواند موجب بروز حساسیت در افراد و بویژه در بچه ها گردد که از جمله این حساسیت ها می توان به حساسیت های پوستی و تنگی نفس اشاره نمود.

عبدالله زاد به کالری بالای پفک هم اشاره نمود و اضافه کرد: این کالری بالا می تواند موجب افزایش وزن افراد گردد و دریافت این کالری بالا افراد را برای صرف وعده های اصلی غذا بی اشت ها می نماید.

وی گفت: علت دیگر بی اشت هایی افراد و بویژه بچه ها در پی مصرف پفک این است که پفک آب زیادی را می طلبد و افراد در پی مصرف پفک اندازه زیادی آب می نوشند که معده آن ها را پرنموده و آن ها را نسبت به وعده اصلی غذا بی اشت ها می نماید.

وی اضافه کرد: کالری بدن باید به هر طریقی تامین گردد، اما تامین آن از مواد مضری مانند پفک برای سلامتی افراد زیان آور خواهد بود.

عبدالله زاد گفت: با توجه به ترکیبات مضر موجود در پفک، مصرف این ماده خوراکی حتی به اندازه کم هم توصیه نمی گردد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: چنانچه بچه ها اصرار بر خرید این نوع خوراکی دارند، والدین باید به تدریج این خوراکی را با خوراکی ها و تنقلات سالم جایگزین نموده و ذائقه بچه ها را سمت خوراکی های دیگر سوق دهند.

عبدالله زاد گفت: پفک در کنار تمام مضراتی که دارد، خاصیت چسبندگی هم داشته و به دندان ها می چسبد که این امر می تواند مسائل دندانی به ویژه در بچه ها را در پی داشته باشد.

منبع: فرادید
انتشار: 14 بهمن 1401 بروزرسانی: 14 بهمن 1401 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 591

به "حرف آخر یک متخصص تغذیه درباره پفک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حرف آخر یک متخصص تغذیه درباره پفک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید