حمل و نقل، یکی از اصلی ترین مسائل گردشگری خراسان جنوبی

به گزارش ذهن خاکستری، معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی حمل و نقل را در این استان یکی از مهم ترین مسائل گردشگری این استان عنوان نمود.

حمل و نقل، یکی از اصلی ترین مسائل گردشگری خراسان جنوبی

به گفته مرتضی عربی، معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی خراسان جنوبی بخش بزرگی از جهانگردی استان خراسان جنوبی به علت مسائل در زمینه حمل و نقل از دست می رود.

وی در ادامه گفت:

9 آبان ماه سال جاری سومین تور تخصصی از کشور آلمان به خراسان جنوبی سفر می نماید که در این تور حدود 20 نفر از آثار تاریخی استان بازدید خواهند کرد.

به گفته این مقام مسئول، از ابتدای فروردین سال جاری 700 نفر جهانگرد خارجی از کشورهای مختلف به استان سفر کردند.

لازم به ذکر است که این استان سال جاری در جشنواره بین المللی آش که در زنجان برگزار گردید، رتبه نخست را به دست آورد.بعلاوه از یکم تا سوم شهریور جشنوراه سفره ایرانی فرهنگ جهانگردی در خراسان جنوبی برگزار گردید که در مجموع امتیازها خراسان جنوبی بیشترین امتیاز و سرآشپزهای استان رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

عربی در ادامه، حمل و نقل را بزرگ ترین چالش جهانگردی این استان بیان کرد با وجود این که خراسان جنوبی پتانسیل های بسیاری در زمینه جذب جهانگرد دارد، اما به علت محدودیت هایی که در حمل و نقل هوایی وجود دارد، امکان ورود جهانگرد به این استان وجود ندارد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 404

به "حمل و نقل، یکی از اصلی ترین مسائل گردشگری خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمل و نقل، یکی از اصلی ترین مسائل گردشگری خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید