خبرنگاران رئیس علوم پزشکی: 9 تن دیگر به آمار قربانی های کرونا در قم اضافه شد

به گزارش ذهن خاکستری، قم - خبرنگاران- رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به کووید 19 در قم گفت: در 24 ساعت منتهی به یکم اردیبهشت ماه جاری، 9 بیمار مبتلا به این ویروس جان خود را در این استان از دست دادند.

خبرنگاران رئیس علوم پزشکی: 9 تن دیگر به آمار قربانی های کرونا در قم اضافه شد

به گزارش عصر چهارشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر در گفت و گویی اضافه کرد: در این مدت همچنین 135 بیمار با علائم کرونا در مراکز درمانی قم پذیرش و 95 بیمار جدید نیز در این مراکز بستری شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون 548 بیمار کرونایی در مراکز درمانی قم بستری هستند، ادامه داد: همچنین در 24 ساعت گذشته 85 بیمار مبتلا به کرونا با بهبود شرایط جسمانی خود از بیمارستان ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: هم اکنون 95 بیمار بدحال کرونایی در مراکز درمانی این استان تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

قدیر با اشاره به انجام 2 هزار و 112 تست کرونا در 24 ساعت گذشته در این استان، گفت: از این تعداد تست کرونای صورت گرفته، جواب 578 تست مثبت بوده است.

پیغام تبریک رئیس علوم پزشکی قم به مناسبت فرارسیدن هفته سلامت

قدیر همچنین در پیغامی اضافه کرد: هفته اول اردیبهشت ماه به نام هفته سلامت در تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است که سلامت و بهداشت یکی از مهم ترین مؤلفه های زندگی انسانی و بنیان توسعه پایدار در هر کشو به شمار می رود.

پیغام ادامه یافته است: توسعه سلامت و افزایش امید به زندگی حاصل کوشش ها و همکاری همگان است و اگر مشارکت همگانی نباشد، قطعاً نمی توانیم به سرمنزل مقصود رسیده و مقوله مهم سلامت را گسترش دهیم.

پیغام حاکی است: ویروس کرونا به خوبی نشان داد که مقوله سلامت به چه میزان دارای اهمیت بوده و اگر سلامت در جامعه ای نباشد، تمامی بنیان های مالی و مباحث توسعه ای و فرهنگی و اجتماعی آن جامعه خدشه دار می گردد.

پیغام می افزاید: جامعه سلامت استان قم، در 15 ماه گذشته که درگیر ویروس کرونا بودیم، به خوبی نشان دادند که پاسداران سلامت جامعه بوده و از مردم نیز انتظار است با رعایت دستورات بهداشتی در زمینه حفظ سلامت جامعه بکوشند.

پیغام حاکی است: اینجانب ضمن تبریک فرارسیدن هفته سلامت به خادمین حوزه سلامت به ویژه به کادر غیور بهداشت و درمان در خط مقدم مبارزه با کووید19، از همه مردم عزیز درخواست دارم که به موضوع سلامت و پیشگیری توجه اساسی و جدی داشته باشند تا با کمک خداوند در ریشه کنی ویروس کرونا پیروز باشیم.

قم از 25 اسفندماه سال گذشته از منطقه آبی وارد زرد کرونایی شد و مسئولان ذی ربط درباره احتمال وخیم تر شدن شرایط در صورت انجام سفر و دورهمی و دیدوبازدیدهای عید از سوی شهروندان و همچنین رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی هشدار داده بودند.

از 13 فروردین ماه هم زمان با خیز چهارم کرونا در کشور، استان قم نیز از جمله مناطقی است که در شرایط نارنجی و از 18 فروردین ماه نیز در شرایط قرمز نهاده شد.

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی کووید 19 می گردد و این ویروس 24 آذر 1398 در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 9 دی 1398 به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین گفت.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه های انتقال آن عطسه، سرفه، دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می نمایند، افراد علاوه بر پرهیز از دست دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به هنگام عطسه ضروری است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده نمایند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه نامه های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی توصیه شده است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در خصوص ویروس کرونا می توانند با شماره تلفن های 4030، 3136 و 190 تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه نمایند.

همه ایرانیان می توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس کرونا در خود و افراد خانواده، می توانند به مرکزهای جامع سلامت امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار 15 خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات رایگان دریافت نمایند./

منبع: ایرنا
انتشار: 3 خرداد 1400 بروزرسانی: 3 خرداد 1400 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 6

به "خبرنگاران رئیس علوم پزشکی: 9 تن دیگر به آمار قربانی های کرونا در قم اضافه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رئیس علوم پزشکی: 9 تن دیگر به آمار قربانی های کرونا در قم اضافه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید