داوری 25 اثر خارجی در بخش بین الملل جشنواره کتاب سال دانشجویی

به گزارش ذهن خاکستری، حامد علی اکبر زاده، رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران ، درباره بیست و هشتمین دوره جشنواره کتاب سال دانشجویی بیان نمود: این دوره از جشنواره کتاب سال دانشجویی مطابق هر سال، همزمان با هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با معرفی برگزیدگان و شایستگان تقدیر برگزار می گردد. در این دوره بیش از 602 اثر دریافت شده که با وجود مسائل متعدد به ویژه شیوع ویروس کرونا، اندازه قابل قبولی است.

داوری 25 اثر خارجی در بخش بین الملل جشنواره کتاب سال دانشجویی

وی با اشاره به بخش بین الملل جشنواره کتاب سال دانشجویی اضافه کرد: نخستین بار است که بخش بین الملل به جشنواره کتاب سال دانشجویی اضافه می گردد. در این بخش، 25 اثر دانشجویان خارجی درباره ایران از جمله فرهنگ، تاریخ، هنر، ادبیات، اندیشه ایران آنالیز شده است. یک برگزیده و شایسته تقدیر در این بخش معرفی و در آئین اختتامیه از آ ن ها تجلیل خواهد شد.

علی اکبر زاده درباره شیوه برگزاری آئین اختتامیه بیست و هشتمین دوره جشنواره کتاب سال دانشجویی به ویژه بخش بین الملل آن گفت: همه چیز به شرایط کرونایی بستگی دارد. اگر شرایط اجازه بدهد، آئین اختتامیه با حضور دانشجویان برتر بین المللی برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی درباره نوزدهمین جشنواره ملی خاتمه نامه سال دانشجویی، دیگر رویداد کتاب محور این سازمان بیان نمود: آئین اختتامیه نوزدهمین دوره جشنواره خاتمه نامه سال دانشجویی، سال جاری مطابق سال گذشته با آئین اختتامیه کتاب سال دانشجویی برگزار خواهد شد. بخش بین الملل جشنواره خاتمه نامه سال دانشجویی که نخستین بار به این رویداد اضافه شده به پژوهش دانشجویان خارجی درباره ایران اختصاص دارد. نزدیک به 45 اثر از دانشجویان خارجی دریافت شده و آئین اختتامیه این رویداد هم با معرفی یک شایسته تقدیر و یک برگزیده برگزار خواهد شد. در مجموع 528 اثر به دبیرخانه ارسال شده است.

علی اکبر زاده از برگزاری مرحله خاتمهی دو رویداد دفاع سه دقیقه خاتمه نامه دانشجویی و دفاع سه دقیقه ای کتاب ادامه داد: اواخر مهر ماه، فینال مسابقات ملی دفاع سه دقیقه ای خاتمه نامه و دفاع سه دقیقه ای کتاب را خواهیم داشت. مهم ترین اهداف، در برگزاری دفاع سه دقیقه ای کتاب، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و به اشتراک گذاشتن تجربیات مطالعه از زبان دانشجویان است تا در دیگران انگیزه کتابخوانی ایجاد گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 221

به "داوری 25 اثر خارجی در بخش بین الملل جشنواره کتاب سال دانشجویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داوری 25 اثر خارجی در بخش بین الملل جشنواره کتاب سال دانشجویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید