زلزله کیش را تعطیل کرد

به گزارش ذهن خاکستری، رئیس ستاد مدیریت بحران کیش در پی وقوع زلزله 5.6 ریشتری صبح امروز از تعطیلی اداره ها، نهاد های دولتی و دانشگاه های این جزیره به جز دستگاه های امدادی اطلاع داد.

زلزله کیش را تعطیل کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه آزاد کیش، سعید پورزادی در جلسه ستاد مدیریت بحران با اشاره به آمادگی کامل نیرو های امدادی جزیره گفت: براساس تصمیمات این ستاد، اداره ها و دانشگاه ها امروز تعطیل شده و واحد های بانک ها نیز به جز سامانه چکاوک تعطیل خواهد بود.

وی با بیان اینکه در خصوص تعطیلی فردا نیز عصر امروز در جلسه آینده ستاد تصمیم گیری می گردد، اضافه نمود: تعطیلی بازار ها نیز با مسئولیت مدیران این اماکن خواهد بود، اما ستاد مدیریت بحران توصیه می نماید که مردم با توجه به خطراتی که وجود دارد به بازار ها مراجعه ننمایند.

پورزادی بر فعالیت مجدد سایت های اسکان با موضوع شرکت عمران آب و خدمات تاکید نمود و اضافه نمود: دو فاز از نمایشگاه جهت شرایط اضطراری آماده بهره برداری است و اماکن دیگری نیز درحال آنالیز می باشند.

وی با اشاره به برگزاری کنکور در روز های آینده گفت: تصمیم نهایی با هم فکری مسئولان دانشگاه ها اخذ خواهد شد.

این مسئول توضیح داد: احتمالا پس لرزه ها ادامه خواهد داشت لذا مردم تا حد امکان در فضای باز باشند و در اماکن مسقف که اطمینان و ایمنی کافی ندارند حضور پیدا ننمایند.

پورزادی از پایداری آب و برق و ذخیره آب، مواد غذایی و سوخت به اندازه کافی اطلاع داد و توضیح داد: اگر اتفاقی در شهر های همجوار داشته بیفتد آمادگی امدادرسانی داریم.

وی در خاتمه از فعال شدن حوزه سایبری اطلاع داد و تاکید نمود: اگر افرادی به هر نحو بخواهند جو عمومی را منقلب نمایند، با رصد پلیس و مجموعه های امنیتی و برخورد جدی روبرو خواهند شد.

رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی جزیره کیش نیز در این نشست گفت: در این زمین لرزه 24 نفر به این بیمارستان مراجعه نموده اند که مصدومیت تمامی آن ها به دلیل ترس از زلزله و فرار از این اتفاق بوده است.

مصطفی نادعلی نژاد گفت: عمده این آسیب دیدگی ها، پیچ خوردگی و زخم های سطحی است، اما سه تن به دلیل سقوط از ارتقاع دچار شکستگی شده اند و تحت مراقب ویژه قرار دارند.

وی با بیان اینکه تمام نیرو های بیمارستان این جزیره در حالت آماده باش هستند و فراخوانی آنان برای حضور در مواقع ضروری اجرا شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 30 تیر 1401 بروزرسانی: 30 تیر 1401 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 484

به "زلزله کیش را تعطیل کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زلزله کیش را تعطیل کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید