حضور 14 شرکت گردشگری ایرانی در نمایشگاه فیتور

به گزارش ذهن خاکستری، مدیرعامل کانون #جهانگردی و اتومبیلرانی گفت: 14 شرکت بخش خصوصی #گردشگری ایران در نمایشگاه فیتور (FITUR#) حضور دارند.

حضور 14 شرکت گردشگری ایرانی در نمایشگاه فیتور

به گزارش جهانی سفر به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمدحسین صوفی روز شنبه (25 دی ماه) در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات ساختمان مرکزی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برگزار شد، گفت: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با حدود سابقه 90 سال یکی از قدیمی ترین تشکل های خدمات سفر در کشور است و اکنون در حوزه ساختاری وزارت میراث فرهنگی،گردئشگری و صنایع دستی است. مسئولیت تبلیغی برای جذب جهانگرد و همچنین امور اجرایی مربوط به اعزام و پذیرش جهانگرد و ارائه تسهیلات لازم برای سفر آرام و مطمئن و سالم به ایرانگردان و جهانگردان یکی از وظایف ذاتی کانون است.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی گفت: به جز بخش جهانگردی، بخش اتومبیل رانی کانون مسابقات رالی و سافاری و کمپرها را برنامه ریزی و اجرا می کند و بخش امدادخودرو کانون در کنار امداد خودور دو تولیدکننده معروف کشور از مراکز امداد خودرویی بزرگ کشور است اما به صورت عمومی به همه خودروها خدمات می دهد.

صوفی گفت: کانون در بخش صدور اسناد، علاوه بر صدور گواهینامه بین المللی (تنها مرجع صدور) برای جهانگردان، مجوز ورود و خروج خودروهای مسافران ورودی و خروجی کشور (پلاک ترانزیت) را هم صادر می کند. علاوه بر این بخش صنایع دستی اعم از صادرات و واردات محصولات از بخش های جدیدی است که در کانون ایجاد شده است.

وی گفت: شرکت هایی هم در بخش جهانگردی وجود دارد که به عنوان بازوان اجرایی کانون در حال فعال سازی و سامان دهی آن ها هستیم، علاوه بر شرکت حمل ونقل بین المللی برای کرایه خودرو به جهانگردان داخلی و خارجی و شرکت خدمت جهانگردی ومسافرتی و تورگردانی و شرکت بازرگانی برای سامان دهی هتل های در اختیار، شرکت برگزاری نمایشگاه های بین المللی نیز جزو همین مجموعه است.

صوفی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه فیتور (FITUR) اسپانیا و آی تی بی (ITB) آلمان به عهده کانون قرار گرفته است، گفت: برای حضور در نمایشگاه فیتور (FITUR) اسپانیا که تا چند روز آینده افتتاح می شود، برنامه های متنوعی را در نظر گرفتیم، پاویون ایران در بخش اروپایی این نمایشگاه- که بازار سنتی جذب جهانگردی ایران هستند - دایر شده است، در این دوره از نمایشگاه با جلسات هماهنگی با تشکل های فعال در بخش جهانگردی و وزارت میراث فرهنگی و جهانگردی و صنایع دستی مقرر شد در غرفه ای به مساحت 120 مترمربع، 14 شرکت از بخش خصوصی اعم از آژانس داران، هتل داران و شرکت های خدمات جهانگردی از ایران حضور داشته باشند.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی اظهار با اشاره به اینکه اجرای پاویون نمایشگاه فیتور به این کانون واگذار شده، گفت: پاویون ایران را با نماهایی از معماری ایرانی اسلامی و دوره صفویه نورپردازی و طراحی کردیم و امیدواریم نسبت به دوره های قبل احساس تفاوت در طراحی و محتوا بوجود بیاید و با استقبال بیشتر فعالان جهانگردی که از بیش از 150 کشور جهان در این نمایشگاه حضور دارند روبرو شویم.

اختصاص یارانه 50 درصدی برای حمایت از شرکت های ایرانی حاضر در فیتور

صوفی گفت: نمایشگاه فیتور از روز چهارشنبه (29 دی ماه 1400) افتتاح می شود، 3 روز نخست نمایشگاه فیتور به کارشناسان و متخصصان جهانگردی اختصاص خواهد داشت و 2 روز دیگر نمایشگاه بازدید عمومی است. برای حمایت از شرکت های حاضر در فیتور، حدود 50 درصد هزینه غرفه از طریق کانون جهان گردی و اتومبیلرانی و 50 درصد هزینه نیز از طریق بخش خصوصی پرداخت شده است.

برنامه ریزی برای رالی کشورهای اکو و حوزه نوروز

صوفی اضافه نمود: قصد داریم فعالیت ها و رویدادهای حوزه اتومبیل رانی را توسعه دهیم، به همین دلیل در اجلاس فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی (FIA) شرکت کردیم. برگزاری رالی کشورهای حوزه جاده ابریشم و اکو، رالی کشورهای همسایه، رالی چابهار- هند، رالی 12 کشور حوزه نوروز را در دستور کار داریم. همچنین اگر فضای فیزیکی مناسبی در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی جهانگردی تهران (9 تا 12 بهمن 1400) در اختیار کانون قرار داده شود، رویدادهای متناسب با موضوع اتومبیل رانی یا رالی و نمایش اتومبیل های کلاسیک و تاریخی را در این دوره از نمایشگاه اجرا خواهیم کرد.

پیگری نمایش خودروهای کلاسیک و تاریخی

صوفی درباره امکان شرایطی برای تسهیل تردد خودروهای تاریخی و کلاسیک و همچنین کمپرها در سطح شهر گفت: با پلیس راهور در این خصوص صحبت هایی شده و نیاز است تا این امر تسهیل و راه چاره های چالش ها مطرح شود. نباید فراموش کرد که طرح هتل کپسولی ها در کنار کمپرها (خوروهای کاروانی مسافرتی) معنا پیدا می کند و باید به بررسی چرایی توقف این طرح بپردازیم.

رونق جهانگردی منجر به ایجاد نشاط و شادابی جامعه

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی فعالیت و ساخت کمپرها و بهره برداری از هتل های کپسولی گفت: البته فعالیت کمپرها می تواند موجب توسعه و رونق جهانگردی خانوادگی و به تبع آن منجر به ایجاد نشاط و شادابی در جامعه خواهد شد. البته نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی در این زمینه است. عدم اجرای ضوابط اداری برخی دستگاه منجر به توقف این گونه طرح ها می شود که شاید تبعات بین المللی برای کانون مثلا لغو عضویت در نهادهای بین المللی را به همراه خواهد داشت.

افزایش سفرهای خانوادگی و زمینی در پساکرونا

صوفی گفت: با محدودیت های کرونایی که شرکت های هواپیمایی و بعد از آن سختگیری هایی که درخصوص قیمت ها اعمال شد، احتمال دارد که در پساکرونا شاهد استقبال و افزایش سفرهای زمینی باشیم.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با بیان اینکه بخش بین المللی کانون بیش از پیش فعال خواهد شد تاکید کرد: باید از ظرفیت نهادهای بین المللی برای توسعه جهانگردی استفاده کنیم. باید یک هم افزایی میان بخشی با دستگاه های دیگر ایجاد شد زیرا برخی مسائل مانند لغو صدور ویزا در برخی کشورهای تاثیر منفی در جهانگردی ورودی ما دارد و ضررهای اقتصادی ایجاد می کند. یا برخی مواقع تردد مرزی دچار مشکل می شود حوزه بین الملل کانون برای حل این توع مسائل با دستگاه های مربوطه رایزنی های خود را آغاز کرده و نتایج خوبی هم حاصل شده است.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 14 اسفند 1400 بروزرسانی: 14 اسفند 1400 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 365

به "حضور 14 شرکت گردشگری ایرانی در نمایشگاه فیتور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور 14 شرکت گردشگری ایرانی در نمایشگاه فیتور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید