سفرهای ژانویه تعطیل نشده و مسافران خود را دارد

به گزارش ذهن خاکستری، ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارشات منتشر شده، سفرهای ژانویه تعطیل نشده و مسافران خود را دارد.

سفرهای ژانویه تعطیل نشده و مسافران خود را دارد

حرمت الله رفیعی (رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران) با اشاره به آنکه اندازه جهانگردان ورودی نسبت به سال گذشته افزایش یافته، گفت: بعضی می گویند که حتی اگر تورهای مجانی بگذاریم کسی به ایران سفر نمی نماید، این حرف نادرست است. هرچند تعداد جهانگردان ورودی از اروپا کم شده است اما مگر چه تعداد جهانگرد از اروپا داشتیم که می گویند کم شده است. در کل حتی در برترین حالت ورودی هایمان تعداد جهانگردان اروپا، کانادا و انگلیس به 40 هزار نفر هم نمی رسید.

او ادامه داد: در شرایط کنونی بازار چین، روسیه، کشورهای حوزه خلیج فارس و عربستان در حال رونق یافتن است. درواقع بازارهای هدف درحال احیا شدن است. اگر در حوزه بازارهای قدیمی به مشکل خوردیم اما اکنون بازارهای تازه احیا شده اند. اما متاسفانه تا به امروز هیچ یک از مسئولانی که بر سر مسند جهانگردی نشسته اند، نتوانستند آماری درست در اختیار ما بگذارند که بدانیم چه تعداد جهانگرد وارد کشور می گردد. این در حالی است که در تعاریف آمده هر مسافری که به کشور ما سفر کند و برای این سفر هزینه کند، جهانگرد تلقی می گردد. در چنین شرایطی 90 درصد افراد ورودی به کشور ما جهانگرد محسوب می شوند.

رفیعی در پاسخ به این سئوال که بیشتر ورودی ها به کشور با چه هدفی اعم از تجاری، تفریحی، زیارتی و…سفر می نمایند، گفت: بیشتر ورودی های به کشور با جنبه زیارتی و سیاحتی هستند و بیشتر به صورت انفرادی سفر می نمایند. سفر آنها نیز به وسیله دفاتر خدمات مسافرتی ایران صورت نمی گیرد بلکه بیشتر به وسیله دفاتر خدمات مسافرتی کشور خودشان هماهنگ می شوند و در ایران محل اقامت رزرو می نمایند.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در مورد سفرهایی که در ماه ژانویه رونق می یابند، گفت: عموما ژانویه مسافران خود را دارد. مسافر ژانویه مسافری است که از جایگاه مالی بالایی برخوردار است و با مسافران ایام دیگر تفاوت دارد. در نوروز و تابستان عمده هتلهای 5 ستاره پر بودند اما هتلهای 2 و 3 ستاره خالی بودند. در واقع میتوان گفت بخش متمول جامعه به سفر می رود و این روند ادامه دارد و تغییری در آن ایجاد نشد. همین امر درخصوص ژانویه و سفرهای این ایام نیز صدق می نماید و شاهد تغییر خاصی در این بخش نیستیم.

او ادامه داد: بخشی از سفرهای ژانویه به سمت ترکیه و اروپاست و بخشی دیگر به سمت بلوک غرب و بخشی دیگر به سمت بلوک شرق و مالزی و تایلند. اکنون نیز بخشی به دبی اختصاص می یابد. اما بیشترین حجم سفرها به سمت ترکیه و بعد از آن دبی است و کشورهای حوزه CIA از آذربایجان و ارمنستان گرفته تا گرجستان و…

منبع: همگردی
انتشار: 3 دی 1402 بروزرسانی: 3 دی 1402 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 689

به "سفرهای ژانویه تعطیل نشده و مسافران خود را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفرهای ژانویه تعطیل نشده و مسافران خود را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید