سیاست های خصمانه آمریکا در قبال کره شمالی به ضرر این کشور است

به گزارش ذهن خاکستری، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی (یونهاپ)، یک مقام وزارت خارجه کره شمالی بامداد یکشنبه اعلام نمود که جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده با طرح این ادعا که برنامه هسته ای پیونگ یانگ یک تهدید جدی است، مرتکب یک اشتباه عظیم شد و هشدار داد که کره شمالی تدابیر مشابهی را (علیه ایالات متحده) اتخاذ خواهد نمود.

سیاست های خصمانه آمریکا در قبال کره شمالی به ضرر این کشور است

این مقام در ادامه اضافه کرد که اظهارات اخیر رئیس جمهور ایالات متحده و بازنگری او در سیاست های کنونی و پیشین این کشور نشاندهنده قصد وی برای حفظ و تداوم سیاست خصمانه در قبال پیونگ یانگ است.

کوان جونگ گون سرپرست دپارتمان امور آمریکا در وزارت خارجه کره شمالی همچنین تأکید کرد چنین سیاست هایی از سوی آمریکا نهایتاََ به ضرر این کشور تمام می گردد.

کوان در این باره شرح داد: معین است که رئیس جمهور آمریکا روز روشن یک اشتباه عظیم مرتکب شد. اکنون که مهمترین بخش از سیاست جدید آمریکا در قبال کره شمالی آشکار شده، ما مجبور می شویم برای اقدامات متناسب علیه آمریکا دست به کار شویم. اگر آمریکا بخواهد همچنان با سیاست نخ نمای بجا مانده از ذهنیت دوران جنگ سرد به روابط با کره شمالی نگاه کند، به طور حتم در آینده نزدیک با بحران های بد و بدتری که خارج از کنترل باشند، روبرو خواهد شد.

این در حالی است که جن ساکی سخنگوی کاخ سفید روز شنبه بیان کرد که دولت بایدن یک رویکرد جدید اعمال فشار علیه کره شمالی وضع نموده که شامل دیپلماسی و نه یک معامله عظیم با رهبری این کشور می گردد.

بر اساس این گزارش، سخنگوی کاخ سفید گفت: مقام های آمریکایی آنالیز چندین ماهه سیاست گذاری در قبال کره شمالی را به خاتمه رسانده اند.

ساکی در ادامه اضافه کرد: تکمیل فرایند خلع سلاح هسته ای کره شمالی همچنان هدف ما است؛ اما چهار رئیس جمهوری سابق آمریکا نتوانستند پیونگ یانگ را به سمت کناره گیری همیشگی از تسلیحات هسته ای سوق دهند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 62

به "سیاست های خصمانه آمریکا در قبال کره شمالی به ضرر این کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاست های خصمانه آمریکا در قبال کره شمالی به ضرر این کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید