نشست مقام های آمریکا، ژاپن و کره جنوبی در باره مساله هسته ای کره شمالی

به گزارش ذهن خاکستری، وزارت خارجه کره جنوبی اعلام داشت، مقامهای این کشور به همراه مقامهای آمریکا و ژاپن چند روز دیگر نشستی در شهر توکیو در مورد کره شمالی خواهند داشت.

نشست مقام های آمریکا، ژاپن و کره جنوبی در باره مساله هسته ای کره شمالی

به نقل از خبرگزاری رویترز، این سه کشور مشغول بحث بر سر راه هایی به منظور شکست بن بست بر سر برنامه های تسلیحات هسته ای و موشکهای بالستیک کره شمالی که تحریم هایی بین المللی را در پی داشتند، بوده اند.

این وزارتخانه در بیانیه ای اسم کرد، نو کیو دوک، نماینده ویژه سئول در امور صلح و امنیت شبه جزیره کره قرار است فردا یکشنبه برای یک سفر سه روزه به ژاپن برود.

او در جریان این سفر به ملاقات سونگ کیم، فرستاده آمریکا برای کره جنوبی و تاکهیرو فوناکوشی، مدیر کل دفتر امور آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه ژاپن خواهد رفت.

سئول اعلام داشت، این مقام ها درخصوص مساله هسته ای کره شمالی و بعلاوه همکاری بین کشورهایشان به بحث خواهند پرداخت.

در بیانیه مذکور آمده است: این سه کشور انتظار می رود بحثهایی عمیق درخصوص راه های حمایت از همکاری با هدف مدیریت با ثبات شرایط شبه جزیره کره و از سرگیری فرآیند صلح این شبه جزیره در زمانی سریع داشته باشند.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا در این خصوص هم آمده است، سونگ کیم از 13 تا 15 سپتامبر به توکیو سفر نموده و در جریان این سفر به بحث در مورد تعهد آمریکا به تکمیل خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره و مساله شهروندان ژاپنی ربوده شده به وسیله کره شمالی می پردازد.

دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفته به آنالیز دیپلماسی برای حصول خلع سلاح هسته ای کره شمالی می پردازد اما تا به امروز تمایلی به کاستن از تحریمها علیه این کشور نشان نداده است.

سونگ کیم در سفری در ماه اوت به سئول گفت آماده ملاقات با مقامهای کره شمالی در هر جایی و در هر زمانی است.

او ماه گذشته میلادی با نو کیو دوک، همتایش از کره جنوبی در سئول و واشنگتن ملاقات نموده بود.

وزارت خارجه آمریکا اعلام داشت: کیم به اسم نماینده ویژه آمریکا در این سفر به نشستی سه جانبه با فوناکوشی تاکهیره، مدیر کل دفتر امور آسیا و اقیانوسیه ژاپن و نو کیو دوک، نماینده ویژه جمهوری کره برای امور صلح و امنیت شبه جزیره کره می پیوندد.

این سه فرستاده آخرین نشست سه جانبه خود را در ماه ژوئن در سئول برگزار کردند. کیم بار دیگر در اوت به سئول سفر کرد و بعد از آن هم نو کیو دوک اواخر آن ماه به واشنگتن رفت.

جالیا پورتر، یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بر تعهد این کشور به رسیدگی به مساله هسته ای کره شمالی به وسیله دیپلماسی و تبادل نظر تاکید نمود. او در یک نشست مطبوعاتی به وسیله ویدیوکنفرانس اظهار کرد: می توانم بگویم از این که جمهوری دموکراتیک خلق کره در تاریخ 9 سپتامبر یک رژه نظامی اجرا کرد آگاه هستیم. البته هدف ما خلع سلاح هسته ای کامل شبه جزیره کره است. این چیزی است که ما برایش کوشش می کنیم. آمریکا آماده شراکت در دیپلماسی به سمت این هدف است.

وزارت خارجه آمریکا اسم کرد: سفر کیم نماینده ویژه آمریکا به توکیو برای نشستهای دوجانبه و سه جانبه بر تداوم هماهنگی آمریکا و تعهد به هم پیمانانش در قبال مسائل مربوط به کره شمالی تاکید دارد. کیم بعلاوه با دیگر مقامهای ارشد ژاپنی با هدف بحث بر سر همکاری درخصوص طیفی کلی از مسائل از جمله تعهد آمریکا به خلع سلاح هسته ای کامل شبه جزیره کره و حل فوری مساله ژاپنی های ربوده شده ملاقات خواهد نمود.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 180

به "نشست مقام های آمریکا، ژاپن و کره جنوبی در باره مساله هسته ای کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست مقام های آمریکا، ژاپن و کره جنوبی در باره مساله هسته ای کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید