سینما ها سال جاری اکران نوروزی دارند؟

به گزارش ذهن خاکستری، رییس اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران معتقد است با توجه به شروع ماه رمضان سال آینده از 15 فروردین ماه، احتمال تغییر شکل در اکران نوروزی سال نو وجود دارد.

سینما ها سال جاری اکران نوروزی دارند؟

به گزارش مهر، غلامرضا موسوی رئیس اتحادیه تهیه نمایندگان سینمای ایران درباره همکاری این اتحادیه با سینماداران برای رفع مسائلی که در حوزه اکران وجود دارد، گفت: در راستای مسائلی که در حوزه اکران به وجود آمده است، کوشش نموده ایم تا در کنار اکران فیلم های با فروش میانه، فیلم های پرمخاطب را نیز در سینما ها نمایش دهیم. متأسفانه در این زمینه بعضی از فیلم ها با مسائلی برخورد نموده و دوستان ما در پی پیدا کردن فیلم های تازه تر و بدون مشکل برای اکران هستند.

وی ادامه داد: یادآور می شوم که سینماداران به نوعی شریک تهیه نمایندگان هستند، به این معنا که وقتی یک بلیت سینما خریداری می گردد جدای 9 درصد ارزش افزوده که به وسیله دولت کسر می گردد، باقی هزینه خرید بین سینمادار و تهیه نماینده تقسیم می گردد، به همین علت سینمادار و تهیه نماینده شریک یکدیگر به شمار می رود.

این تهیه نماینده سینما شرح داد: طی 2 سال گذشته و در زمان شیوع ویروس کرونا، سینماداران و تهیه نمایندگان لطمه بسیاری خوردند، البته با سیاست آقای انتظامی رئیس سابق سازمان سینمایی، برنامه حمایت از اکران فیلم های پرمخاطب اجرایی و باعث اکران 2 فیلم پرمخاطب شد که توانست مقداری از مسائل را حل نماید.

وی اعلام کرد: متأسفانه سینماداران اسفندماه باید 4 ماه حقوق را یک جا پرداخت نمایند، که شامل 2 ماه عیدی، یک ماه حقوق و یک ماه سنوات است، به همین علت باید بودجه لازم برای تأمین این هزینه ها را داشته باشند، اما در شرایط فعلی بعید است که بتوانند چنین پولی را از فروش در سینما کسب نمایند. به همین علت احتیاج به اکران فیلم پرمخاطب داریم.

رئیس اتحادیه تهیه نمایندگان سینمای ایران شرح داد: با توجه به شرایط موجود یا باید به سینماداران به صورت نقدی یاری کرد و یا هرچه سریع تر فیلم های پرمخاطب را اکران کنیم.

وی درباره اکران های نوروزی سال نو نیز اعلام کرد: با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان از 15 فروردین ماه شروع می گردد، نمی توان گفت که اکران نوروزی به معنای سال های گذشته خواهیم داشت. اما در چنین شرایطی سینما بازهم به فیلم های پرمخاطب احتیاج دارد، زمانی که در هر نوبت اکران، مثلاً 8 فیلم سینمایی اکران می گردد، از این بین حداقل باید 2 فیلم از میان آثار پرمخاطب انتخاب گردد تا مردم را به سینما جذب نموده تا سالن های سینمایی پر گردد.

موسوی در انتها گفت: بی شک اکران های نو به زودی شروع می گردد و به تدریج و در صورت نداشتن مخاطب از پرده پایین آمده و جای خود را با آثار دیگر می دهند، به همین علت با چنین روندی بعید می دانم که مثلاً با نام اکران نوروزی فیلم ها پایین آمده و آثار نوی اکران شوند. شورای صنفی نمایش در حال حاضر تمام کوشش خود را می نماید تا فیلم های پرمخاطب را اکران کند تا مسائل گیشه رفع گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 19 فروردین 1401 بروزرسانی: 19 فروردین 1401 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 391

به "سینما ها سال جاری اکران نوروزی دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سینما ها سال جاری اکران نوروزی دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید