شرط بخشودگی جرائم دیرکرد بیمه شخص ثالث

به گزارش ذهن خاکستری، به گزارش خبرنگاران، بر اساس تصمیم اخد شده، جرائم دیرکرد بیمه شخص ثالث تمامی وسایل نقلیه موتوری زمینی به منظور حمایت از اقشار آسیب پذیر، پیشگیری از آسیب های اجتماعی (به علت شرایط مالی حاکم بر جامعه ناشی از تحریم های ظالمانه و پاندمی ویروس کرونا) و در راستای ترویج فرهنگ بیمه و افزایش ضریب نفوذ بیمه ای بعلاوه به مناسبت هفته وحدت مورد بخشش قرار می گیرد.

شرط بخشودگی جرائم دیرکرد بیمه شخص ثالث

بر این اساس از تاریخ 17 مهر تا ششم آبان امسال به مدت 20 روز این بخگرددگی اعمال می گردد و آنطور که بیمه مرکزی تاکید نموده است شامل افرادی می گردد که بیمه نامه یک ساله خریداری نمایند (ایسنا).

بیمه شخص ثالث چیست؟

در بیمه شخص ثالث، مالک وسیله نقلیه شخص اول به شمار می آید (در بیشتر بیمه نامه ها تحت عنوان بیمه گزار شناخته می گردد)، شخص ثانی شرکت بیمه است که متعهد به جبران هزینه ها طبق بیمه نامه است (شرکت بیمه در بیمه نامه با عنوان بیمه گر درج می گردد) و در نهایت، شخص ثالث فرد زیان دیده در حوادث رانندگی است منظور از زیان دیده هر شخص غیر از راننده مقصر است). حال که با تعریف شخص ثالث آشنا شدید، باید بدانید که بیمه شخص ثالث چیست . تعریف این بیمه بسیار مهم است.

تمامی اشخاصی که در یک حادثه تصادف، زیان اقتصادی و جانی می بینند تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار می گیرند و این بیمه هزینه های مربوط به درمان، فوت و خسارات وارد شده به اموال را جبران می نماید. در اینگونه اتفاقات راننده مقصر هم می تواند از مزایای بیمه حوادث راننده که شاخه ای تازه از بیمه شخص ثالث به شمار می آید استفاده کند. باید توجه داشت که بیمه حوادث راننده فقط و فقط زیان های جانی را به عهده می گیرد و در مقابل زیان های اقتصادی هیچ گونه مسئولیتی ندارد.

بیمه شخص ثالث را می توان از تمامی شرکت های بیمه خریداری کرد. نرخ این نوع بیمه تقریبا در تمامی شرکت ها یکسان است. شاید کیفیت ارائه خدمات در هر یک از شرکت ها متفاوت باشد. این امر بستگی به سیاست های جلب رضایت مشتریان آن شرکت بیمه دارد (مجله بیمه).

آخرین اخبار حوزه بیمه را در صفحه بانک و بیمه خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 233

به "شرط بخشودگی جرائم دیرکرد بیمه شخص ثالث" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط بخشودگی جرائم دیرکرد بیمه شخص ثالث"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید