کاربردی ترین دستور های صوتی گوگل اسیستنت را بشناسید

به گزارش ذهن خاکستری، وب سایت کلیک - امین رضائیان: گوگل اسیستنت (Google Assistant) دستیار صوتی هوشمند اختصاصی گوگل می تواند کارایی های خوبی داشت باشد. در این مطلب قصد داریم به معرفی 15 مورد از کاربردی ترین دستورهای صوتی گوگل اسیستنت بپردازیم.

کاربردی ترین دستور های صوتی گوگل اسیستنت را بشناسید

گوگل اسیستنت (Google Assistant) چیست؟

اگر دقیقا نمی دانید که گوگل اسیستنت یا اصطلاحا دستیار گوگل چیست و چه کارایی دارد، در این بخش اطلاعات نسبی در رابطه با آن ارائه می کنیم تا بتوانید در ادامه با دید و درک بهتری مقاله را دنبال کنید. گوگل اسیستنت نام دستیار هوشمند و اختصاصی گوگل است که از هوش مصنوعی (AI) بهره می برد و می تواند یک مکالمه دو طرفه را با انسان داشته باشد. یعنی شما می توانید به عنوان کاربر با گوگل اسیستنت صحبت کنید و در خصوص خیلی از مسائل از وی هدایت بخواهید. به بیان دیگر گوگل اسیستنت دقیقا مثل سیری (دستیار هوشمند اختصاصی اپل) عمل می نماید. هم اکنون گوگل اسیستنت در گوشی های اندرویدی متعددی قابل استفاده است و با نصب اپلیکیشن گوگل الو هم می توان به آن دسترسی پیدا کرد.

اما از آنجایی که دستیار هوشمند گوگل باز زبان فارسی پشتیبانی نمی نماید، شاید تعامل با آن برای اغلب ما ایرانی ها کمی سخت باشد. از اینرو ما تصمیم داریم در این مطلب به معرفی 15 مورد از کاربردی ترین دستورهای صوتی گوگل اسیستنت بپردازیم. با یادگیری این 15 دستور صوتی می توانید هر زمان که تمایل داشتید اطلاعات جالبی از دستیار هوشمند گوگل کسب نمایید. برای فعال شدن دستیار گوگل یا همان گوگل اسیستنت باید قابلیت مذکور را در گوشی فعال نمایید و سپس عبارت OK Google (اوکی گوگل) را بیان کنید تا دستیار گوگل فعال شده و آماده شنیدن سوال شما باشد.

پیش بینی شرایط آب و هوا

یکی از کاربردی ترین دستورهای صوتی گوگل اسیستنت دستور Tell me the weather است که به موجب آن درخواست نمایش شرایط آب و هوای منطقه صادر می گردد. دستیار گوگل در این شرایط سریعا اطلاعات لازم را به صورت تصویری برای شما نمایان خواهد نمود. شما حتی با اضافه کردن کلمات و عبارات دیگر به جمله مورد نظر می توانید از دستیار گوگل بخواهید که اطلاعات تکمیلی را برایتان ارائه کند. برای مثال با بیان عبارت How is the weather in Tehran می توانید از او بخواهید که شرایط آب و هوا را در تهران یا شهر مورد نظرتان نمایش دهد. به طور کلی درخواست نمایش شرایط آب و هوا یکی از کاربردی ترین دستورهای صوتی گوگل اسیستنت است.

ارائه جدیدترین خبرها

اگر گوگل اسیستنت با تلویزیون هوشمند سازگار با آن در ارتباط باشد و شما از او بخواهید که جدیدترین خبرها رو پخش کند، سریعا دستور روشن شدن تلویزیون و نمایش تازه ترین اخبار به وسیله دستیار گوگل صادر می گردد. اگر هم با تلویزیون در ارتباط نباشد، به طور مستقیم لیستی از جدیدترین خبرهای روز جهان را برایتان نمایش می دهد. برای درخواست نمایش تازه ترین خبرهای روز کافیست عبارت Whats the news on TV را بیان کنید. طبیعتا با اضافه کردن کلمات و عبارات خاص می توانید این دستور را به شیوه های خاص مورد نظرتان هم بیان کنید. برای مثال می توانید با عنوان کردن عبارت Whats the latest sport news از دستیار گوگل بخواهید که فقط جدیدترین خبرهای ورزشی را برایتان نمایش دهد.

دستور پخش موزیک

اگر تمایل دارید که بدون احتیاج به فشردن دکمه های فیزیکی گوشی دستور پخش موزیک از آن را صادر کنید هم گوگل اسیستنت به شما یاری می نماید. البته در این شرایط باید حتما یک برنامه را به عنوان برنامه پیش فرض انتخاب و پخش موزیک به گوگل اسیستنت معرفی کنید. برای مثال می توانید با بیان عبارت Play music from Google Music app از دستیار گوگل بخواهید که موزیک های گوشی شما را به وسیله برنامه گوگل پلی موزیک پخش کند. هر زمان هم که تمایل به متوقف شدن موزیک داشتید، کافیست عبارت Stop the music را بیان نمایید.

ایجاد یادآور، یکی از کاربردی ترین دستورهای صوتی گوگل اسیستنت

اگر کار خاصی دارید که باید انجام دهید و نگران فراموش شدن آن هستید، می توانید از دستیار گوگل بخواهید تا در زمان مناسب انجام آن کار را به شما یادآوری کند. ارائه این دستور می تواند با بیان یک جمله طولانی با جزئیات کامل یا به صورت مرحله به مرحله انجام گردد. برای مثال تصور کنید می خواهید که گوگل اسیستنت به شما یادآوری کند که راس ساعت 9 شب زباله ها را به بیرون از منزل منتقل کنید. در این شرایط کافیست عبارت Remind me to put out the trash on 9 pm را بیان کنید. بدین ترتیب دستیار گوگل راس ساعت 9 شب به شما اطلاع رسانی خواهد نمود که باید زباله ها را به خارج از منزل ببرید.

ذخیره کردن محل پارک خودرو

تصور کنید به مکان خاصی مراجعه نموده اید و اتومبیل خود را پارک می کنید اما نمی دانید که در راه برگشت قادر به پیدا کردن محل دقیق پارک خودرو خواهید بود یا خیر! در این شرایط می توانید یکی دیگر از کاربردی ترین دستورهای صوتی گوگل اسیستنت (Google Assistant) را بکار ببرید. کافی است بعد از پارک کردن خودرو، عبارت Remember where I parked my car را بیان کنید. در این شرایط دستیار هوشمند گوگل موقعیت مکانی محل پارک خودرو را در برنامه گوگل مپ ذخیره می نماید و بدین ترتیب به شما این امکان را می دهد تا از هر کجای که باشید مسیر مناسب برای رسیدن به محل پارک خودروی خویش را بیابید.

درخواست توصیه های پزشکی

دستیار هوشمند گوگل می تواند برترین توصیه های پزشکی را هم از سایت های معتبر برای شما نمایش دهد. برای ارائه درخواست توصیه های پزشکی باید کمی با زبان انگلیسی آشنا باشید و بتوانید درخواست مورد نظرتان را برای گوگل عنوان کنید. برای مثال تصور کنید که سردرد شدید دارید و می خواهید از دستیار گوگل بخواهید تا برترین روش برطرف سردرد را بیان کند. در این حالت کافیست عبارت How can I get rid of a headache را بیان کنید. حال اگر می خواهید روش درمان شکم درد را از گوگل درخواست کنید کافیست عبارت How can I get rid of a stomachache را بیان نمایید. در تمام این حالت ها دستیار گوگل شما را به برترین توصیه های پزشکی موجود می رساند.

محاسبه درصد

محاسبه کردن درصد قیمت ها یا هر اندازه دیگر در یک بازه زمانی کوتاه ممکن است کار سختی باشد! برای مثال تصور کنید قصد خرید لباسی با قیمت 170000 تومان را دارید و فروشنده به شما می گوید که این لباس 18 درصد تخفیف دارد! برای پیدا کردن دقیق اندازه تخفیف در این شرایط می توانید از گوگل اسیستنت یاری بگیرید. با بیان عبارت Whats the 17 percent of 170000 می توانید اندازه دقیق تخفیف را مشاهده کنید. یا تصور کنید می خواهید 15 درصد عدد 25 را محاسبه نمایید. کافیست در این شرایط عبارت Whats the 15 percent of 25 را بیان نمایید تا دستیار هوشمند گوگل اطلاعات لازم را برایتان نمایش دهد.

پیش بینی آینده!

دستیار گوگل یک بخش اختصاصی با عنوان Fortune Teller دارد که به نوعی نقش یک پیشگوی مجازی را ایفا می نماید. این پیشگو فقط به سوالاتی پاسخ می دهد که شامل دو آپشن یله یا خیر هستند. برای مثال شما می توانید از او بپرسید که آیا در آینده پولدار می شوید یا خیر و منتظر پاس پیشگو باشید. البته این بخش بیشتر جنبه تفریح دارد و به هیچ عنوان واقعی نیست. برای فعال کردن پیشگوی گوگل اسیستنت کافیست عبارت Ask friendly fortune teller my future را بیان کنید تا پیشگو فعال گردد. سپس یک سوال مثل Will I get rich (آیا پولدار می شوم؟) را بیان کنید و منتظر پاسخ پیشگو باشید!

درخواست بیت باکس

احتمالا نمی دانید که بیت باکس چیست! بیت باکس به ایجاد صداهای ریتمیک و ضرب دار با دهان گفته می گردد. بیت باکس مسابقات جهانی دارد و شرکت کنندگان آن عموما به گونه ای با دهان ضرب موسیقی می نوازند که کمتر کسی باور این موزیک ها از دهان یک انسان ساطع گردد! حال تصور کنید دستیار هوشمند گوگل برای شما بیت باکس بنوازد. بله شما با بیان عبارت Drop a Beatگ می توانید از گوگل اسیستنت بخواهید تا شخصا برای شما بیت باکس بنوازد. هر زمان هم که تمایل به متوقف کردن هنرنمایی گوگل اسیستنت داشتید، کافیست عبارت Stop را بیان کنید.

تنظیم زنگ هشدار

دستیار صوتی گوگل می تواند خیلی سریع برای شما زنگ هشدار تنظیم کنید. برای مثال تصور کنید می خواهید یک زنگ هشدار برای ساعت 7 شب تنظیم کنید. در این شرایط هیچ کافیست عبارت Set an alarm on 7 PM را بیان نمایید تا گوگل اسیستنت به طور اتوماتیک یک آلارم یا زنگ هشدار را برای ساعت انتخابی شما تنظیم نماید. امکان تنظیم زنگ هشدار به شیوه های دیگر هم به وسیله گوگل اسیستنت وجود دارد. برای مثال می توانید با بیان عبارت Set an alarm on 7 PM for each Sunday از دستیار گوگل بخواهید که برای ساعت 7 تمام شنبه ها زنگ هشدار ارائه کند.

دریافت دستور پخت غذا

یکی دیگر از کاربردی ترین دستورهای صوتی گوگل اسیستنت مربوط به امکان دریافت روش های پخت غذاهای مختلف می گردد. برای مثال تصور کنید می خواهید با نحوه تهیه تیرامیسو آشنا شوید. در این شرایط کافیست با بیان عبارت How to cook tiramisu از دستیار گوگل بخواهید که نحوه تهیه تیرامیسو را برایتان توضیح دهد. در این شرایط گوگل اسیستنت علاوه بر بیان کل مراحل تهیه تیرامیسو، لینک سایتی را ارسال می نماید که برترین آموزش تهیه تیرامیسو در آن ارائه شده است.

پیدا کردن پاسخ تمام سوالات!

با گوگل اسیستنت می توانید تقریبا پاسخ هر سوالی که در ذهنتان وجود دارد را پیدا کنید! این مسئله یکی از کاربردی ترین قابلیت هایی است که به وسیله دستیار هوشمند گوگل ارائه می گردد. برای مثال تصور کنید در جمعی نشسته اید و ناگهان سوالی مطرح می گردد و هر فرد ایده نظر خود را در رابطه با آن ارائه می نماید. اگر شما در خصوص موضوع مطرح شده هیچ ایده و نظری ندارید، می توانید با بیان آن از گوگل اسیستنت هدایت بخواهید. البته مطمئنا برای انجام این کار باید زبان شما قوی باشد.

بازی کردن و تقویت زبان!

دستیار هوشمند گوگل بازی های جالبی را هم ارائه می نماید که بعضی از آن ها می توانند به شدت در تقویت زبان کاربر موثر باشند. برای آغاز بازی ها و انتخاب گیم مورد نظرتان باید عبارت Lets Play a Game را بیان کنید. در این شرایط لیستی از بازی های قابل ارائه گوگل اسیستنت نمایان می شوند. کافیست بازی مورد نظرتان و سبک دلخواه خود را انتخاب کنید و از انجام آن لذت ببرید. بعضی از بازی های ارائه شده به وسیله دستیار گوگل حالت داستانی دارند و شما با انتخاب های خود در جریان بازی سرنوشت خویش را معین می کنید. این دسته از بازی ها در تقویت زبان بسیار موثر هستند.

درخواست ترجمه سریع

از دستیار هوشمند گوگل می توانید به عنوان دیکشنری اختصاصی خود هم بهره ببرید. برای مثال اگر می خواهید بدانید که معادل فارسی واژه Hello چیست، کافیست عبارت Whats the meaning of Hello in Persian را بیان نمایید. در این شرایط معادل فارسی کلمه مورد نظر نمایش داده می گردد. بنابراین دستیار هوشمند گوگل می تواند یک دیکشنری سیار انگلیسی به فارسی هم محسوب گردد.

امکان تبدیل واحدهای پول

آخرین ویژگی یا قابلیت کاربردی که به نظر ما برنامه گوگل اسیستنت ارائه می نماید مربوط به امکان تبدیل واحدهای پولی مختلف می گردد. برای مثال تصور کنید تمایل دارید بدانید که 100 رول روسیه معادل در دلار می گردد. برای انجام این کار کافیست عبارت 100 ruble is equal to how much dollar? بدین صورت پاسخ لازم به وسیله دستیار هوشمند گوگل ارائه می گردد. به صورت مشابه می توانید واحد پول کشورهای مختلف دیگر را هم به یکدیگر تبدیل نمایید.

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به آموزش 15 مورد از کاربردی ترین دستورهای صوتی گوگل اسیستنت (Google Assistant) پرداختیم. اگر شما هم با قابلیت های کاربردی دستیار هوشمند گوگل آشنایی دارید، لطفا موارد خاص مورد نظرتان را در بخش نظرات همین مقاله با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

پ

منبع: برترین ها
انتشار: 13 مهر 1403 بروزرسانی: 13 مهر 1403 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 716

به "کاربردی ترین دستور های صوتی گوگل اسیستنت را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربردی ترین دستور های صوتی گوگل اسیستنت را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید