فاز دوم آواربرداری متروپل رو به اتمام است

به گزارش ذهن خاکستری، به گزارش خبرنگاران، استاندار خوزستان گفت:مرحله امداد و نجات در چهار روز نخست حادثه ریزش در ساختمان متروپل آبادان با سرعت و دقت لازم انجام شد و هم اکنون فاز دوم عملیات شامل جستجو و آواربرداری در این ساختمان رو به سرانجام است.

فاز دوم آواربرداری متروپل رو به اتمام است

ایرنا نوشت، صادق خلیلیان بیان نمود: فاز دوم عملیات مربوط به آواربرداری همراه با جستجوی اجساد احتمالی زیر آوار مانده است که در انتهای این مرحله قرار داریم.

وی اضافه نمود: کوشش خواهیم کرد کار جستجو و آواربرداری امروز به خاتمه برسد و پس از آن نحوه رفتار با به جای مانده سازه و چگونگی مدیریت آن تصمیم گیری خواهد شد.

استاندار خوزستان بیان نمود: بر اساس اظهار نظر فنی تیم های کارشناسی متشکل از کارشناسان نظام مهندسی، شهرداری و وزارت راه و شهرسازی، سازه متروپل پایداری لازم را ندارد و پس از خاتمه عملیات جستجو در مورد نحوه رفتار با به جای مانده سازه متروپل تصمیم گیری خواهد شد.

وی گفت: این تصمیم در زمینه پایداری مجدد سازه و یا تخریب آن به صورت طبقه به طبقه، از طبقات بالا به پایین است تا به ساختمان های اطراف خسارتی وارد نگردد.

خلیلیان اضافه نمود:براساس آخرین آمار متاسفانه تا به امروز 37 نفر در حادثه متروپل جان خود را از دست داده اند که جواز کفن و دفن 33 نفر پس از شناسایی صادر شده است.

وی گفت: اعضایی از بدن چند جانباخته برای شناسایی و احراز هویت به پزشکی قانونی ارجاع شده است تا با آزمایش ژنتیکی هویت آنها تعیین گردد ضمن اینکه 37 مصدوم این حادثه در روزهای نخست حادثه از زیر آوار خارج شدند.

وی بیان نمود: شکایت کسانی که در ساختمان متروپل سرمایه گذاری نموده و دچار ضرر و زیان شده اند و نیز شکایت مالکان ساختمان ها و فروشگاه های اطراف آن که اکنون ایمن نیستند مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 19 تیر 1401 بروزرسانی: 19 تیر 1401 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 474

به "فاز دوم آواربرداری متروپل رو به اتمام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاز دوم آواربرداری متروپل رو به اتمام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید