قرارداد ترکیه-آمریکا درباره امنیت فرودگاه کابل هنوز قطعی نشده است

به گزارش ذهن خاکستری، آکار وزیر دفاع ترکیه امروز با اعلام اینکه قرارداد با آمریکا درباره برقراری امنیت فرودگاه کابل هنوز قطعی نشده، گفت: تصمیمی درباره هیات ترکیه ای برای فعالیت و ایجاد امنیت در فرودگاه بین المللی کابل هنوز به دست نیامده و مصاحبه ها در جریان است.

قرارداد ترکیه-آمریکا درباره امنیت فرودگاه کابل هنوز قطعی نشده است

بهترین تجربه سفر را با قیمت ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نوشته روزنامه دیلی صباح، ترکیه پیشنهاد تامین امنیت و کنترل فرودگاه بین المللی کابل را همزمان با تکمیل خروج نیرو های آمریکایی و خارجی از افغانستان مطرح نموده و در این باره، مصاحبه هایی را با آمریکا برای حمایت های لجستیکی و اقتصادی داشته است.

هیاتی از وزارت خارجه آمریکا و پنتاگون اخیرا به آنکارا رفته و درباره پیشرفت اقدامات برای این منظور با مقام های ترکیه ای مصاحبه داشتند.

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه گفت، قرارداد بین دو طرف درباره تامین امنیت فرودگاه مذکور پس از خروج نیرو های آمریکایی از افغانستان ادامه می یابد. هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده است. دو طرف درباره نتایج مصاحبه ها در یک نشست به ریاست رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به بحث می پردازند.

آکار با اشاره به این مساله که چطور اردوغان به شرایط مربوط به استقرار نیرو های ترکیه ای در فرودگاه کابل می پردازد، گفت: ما گفته ایم اگر شرایطمان را بپذیرند، می توانیم بمانیم. در این باره، ارتباط ما با چندین کشور ادامه دارد.

آکار با تاکید بر این مساله که افغانستان، یک کشور خواهر برای ترکیه است، گفت: آنکارا هرکاری از دستش بر بیاید برای تضمین صلح، ثبات و امنیت افغانستان انجام می دهد. این فرودگاه باید باز بماند و فعال باشد. اگر این فرودگاه کار نکند، سفارتخانه ها باید تخلیه شوند و در چنین شرایطی، افغانستان به یک کشور منزوی بدل می گردد.

ترکیه بیش از 500 سرباز در افغانستان دارد که بخشی از هیات ناتو برای آموزش نیرو های امنیتی افغانستان به تعداد می فرایند. بعضی از این سربازان ترکیه ای هنوز در فرودگاه کابل فعال هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 123

به "قرارداد ترکیه-آمریکا درباره امنیت فرودگاه کابل هنوز قطعی نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرارداد ترکیه-آمریکا درباره امنیت فرودگاه کابل هنوز قطعی نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید