لهستان نیروهای مرزی خود برای مقابله با مهاجران را افزایش می دهد

به گزارش ذهن خاکستری، لهستان برای مقابله با هجوم پناهندگان نیروهای مرزی در بلاروس را به 10 هزار نفر افزایش می دهد.

لهستان نیروهای مرزی خود برای مقابله با مهاجران را افزایش می دهد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ان تی وی آلمان، لهستان می خواهد تعداد سربازان خود در مرزها با بلاروس را به حدود 10 هزار نیرو افزایش دهد. دلیل این تصمیم شمار روزافزون مهاجران ورودی از مرزها با بلاروس عنوان شده است.

وزیر دفاع لهستان در پیامی توئیتری نوشت: در آینده حدود 2500 نیروی دیگر از مرزها حمایت می کنند.

دولت لهستان همچنین ساخت یک حصار دائمی با هزینه 353 میلیون یورو را در دستور کار قرار داده است.

لهستان با توجه به شمار روزافزون پناهندگان در مرزها با بلاروس کنترل های مرزی را به شدت تشدید کرده است و برای این منظور به صورت فزاینده ای از نیروهای ارتش استفاده می کند.

مجلس لهستان هم اخیرا به طرح دولت برای ساخت حصار محکم دائمی در مرز بلاروس رای مثبت داد.

مهاجران شرایط بسیار سختی را در منطقه ها مرزی لهستان دارند. اخیرا هم پلیس در این منطقه یک جسد دیگر از مهاجران را پیدا کرده است.

کنندگان مجلس این کشور چند روز پیش هم با اکثریت آراء به طرح تمدید 60 روزه شرایط اضطراری در مرزهای لهستان رای مثبت دادند. پیش از این رئیس جمهور لهستان پبشنهاد این طرح را ارائه داده بود. در سایه این طرح ورود خبرنگاران و نهادهای امدادی به این منطقه ممنوع است.

سازمان عفو بین الملل از لهستان خواسته تا شرایط فوق العاده در این منطقه را لغو کرده و مراقبت و تامین مناسب نیازهای پناهندگان و رسیدگی به درخواست های پناهندگی آن ها را در دستور کار قرار دهد.

در نشست اخیر سران اروپا در بروکسل در 22 اکتبر این مسئله آشکار شد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مسئله سیاست مهاجرتی بسیار دچار جدایی و اختلاف نظر هستند.

مناقشات بر سر مسئله تقسیم عادلانه پناهندگان در اتحادیه اروپا همچنان به دلیل مخالفت برخی اعضا حل نشده به جای مانده است و همچنان با توجه به پیمان دوبلین، کشورهای مرزی این اتحادیه در معرض هجوم چشمگیر پناهجویان قرار دارند.

انتقاد رئیس جمهور آلمان از سیاست پناهندگی اتحادیه اروپا

فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان هم امروز (دوشنبه) بعد از دیدار با پاپ فرانسیس در واتیکان انتقاد شدیدی به سیاست پناهندگی اتحادیه اروپا وارد کرده و در این باره گفت: وی بسیار متاسف است که در گذشته هیچ راستا مشترکی در سیاست پناهندگان در اروپا پیدا نشده است.

وی شرح داد که ما اکنون می توانیم پیامدهای این امر را در رفتارهای ناهماهنگ در این اتحادیه ببینیم.

اشتاین مایر و پاپ هر دو در این باره با هم اتفاق نظر داشتند که رفتارهای رهبری بلاروس برای آوردن مردم از خاورمیانه و آن ها را روانه مرزهای مختلف کردن مورد تایید نیست.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 256

به "لهستان نیروهای مرزی خود برای مقابله با مهاجران را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لهستان نیروهای مرزی خود برای مقابله با مهاجران را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید