مغایرت در معدل اعلامی قبولی کنکور را لغو می نماید

به گزارش ذهن خاکستری، رییس سازمان سنجش گفت: مغایرت در معدل اعلامی به لغو قبولی در آزمون سراسری منجر می گردد.

مغایرت در معدل اعلامی قبولی کنکور را لغو می نماید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر عبدالرسول پورعباس اضافه نمود: داوطلبان باید نسبت به آنالیز معدل درج شده در مدارک تحصیلی اقدام و عدد دقیق معدل خود را هنگام انتخاب رشته درج کنند، البته انتخاب رشته داوطلبان نیز تا خاتمه زمان تعیین شده، قابل ویرایش خواهد بود.

وی افزود: دفترچه راهنمای انتخاب رشته، روز آدینه 14 مرداد ماه منتشر شده است و زمان انتخاب رشته داوطلبان از ساعات خاتمهی روز دوشنبه 17 مرداد ماه تا روز شنبه 22 مرداد ماه خواهد بود؛ ضمن اینکه سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی نیز از روز پنجشنبه 13 مرداد ماه فعال شده است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه نمود: داوطلبان باید شخصاً نسبت به ورود اطلاعات رشته های مورد نظر اقدام کنند و توصیه می گردد این اقدام را به فرد دیگر یا متصدیان کافی نت ها واگذار نکنند؛ زیرا مسؤولیت انتخاب رشته منحصراً بر عهده داوطلبان است و امکان جبران اشتباه انتخاب رشته در آزمون امسال، فراهم نیست.

رییس سازمان سنجش با اشاره به سؤالات داوطلبان درباره مشاوره انتخاب رشته گفت: داوطلبان دقت کنند که هیچ مشاوره تضمینی در این زمینه وجود ندارد و همه انتخاب رشته ها بر اساس احتمال است؛ زیرا انتخاب دیگر داوطلبان تعیین نیست. در این زمینه، سامانه انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش آموزش کشور با هزینه کمتر از 20 هزار تومان طراحی شده و در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

بعلاوه در این سامانه، گروه های آزمایشی، سهمیه ها، درصد و رتبه داوطلب، فهرستی از رشته و دانشگاه های دارای پذیرش در نوبت روزانه، شبانه، دولتی، آزاد، غیرانتفاعی، پیغام نور، پردیس و غیرانتفاعی با آخرین داده های سال های اخیر، مدّ نظر قرار گرفته است.

وی اضافه نمود: علاوه بر این سامانه، مدارس و مراکز مشاوره آموزش و پرورش و بعضی از دانشگاه ها نیز با یاری سازمان سنجش، امکان مشاوره برای داوطلبان را فراهم نموده اند که این مشاوره ها نیز گران قیمت نیستند. بنیاد شهید و امور ایثارگران و کمیته امداد نیز با یاری کارشناسان سازمان سنجش، امکان ارایه مشاوره را فراهم نموده اند ولی ضروری است که بار دیگر تاکید کنیم هیچ مشاوره انتخاب رشته ای قابل تضمین نیست.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور یاد آور شد: پاسخگویی سازمان سنجش به داوطلبان به صورت غیرحضوری و به وسیله سیستم پاسخگویی اینترنتی و تلفنی است و هیچ درخواست و سؤالی در این زمینه بدون پاسخ نخواهد ماند؛ لذا داوطلبان و والدین آن ها، حتی الامکان از هر گونه مراجعه حضوری به سازمان سنجش خودداری کنند.

منبع: فرارو
انتشار: 18 مرداد 1401 بروزرسانی: 18 مرداد 1401 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 502

به "مغایرت در معدل اعلامی قبولی کنکور را لغو می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مغایرت در معدل اعلامی قبولی کنکور را لغو می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید