مهمترین نشانه های سرطان ریه

به گزارش ذهن خاکستری، علائم اولیه سرطان ریه ممکن است یک سرفه خفیف یا تنگی نفس باشد که با پیشرفت سرطان، این علائم ممکن است شدیدتر یا حادتر شوند.

مهمترین نشانه های سرطان ریه

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی خبرنگاران، به نقل از اکسپرس، سرطان ریه شایع ترین سرطان در دنیا است به طوری که سالانه بیش از 2 میلیون و یکصد هزار نفر به آن مبتلا می شوند و از این میان، یک میلیون و 800 هزار نفر جان خود را از دست می دهند. این سرطان مانند سایر سرطان ها در صورتی که به موقع تشخیص داده گردد قابلیت درمان دارد اما متاسفانه علائم ابتدایی این بیماری بسیار کم است.

در حقیقت تا زمانی که سرطان ریه پیشرفت نکرده و به سایر بخش های بدن سرایت نکند، علائم بیماری آشکار نمی گردد. براساس اعلام مرکز سلامت همگانی انگلیس بیماران مبتلا به سرطان ریه طول عمر کوتاهی دارند به طوری که 2 نفر از هر 3 فرد مبتلا به این سرطان تنها یک سال پس از تشخیص بیماری زنده می ماند و نیز تنها یک نفر از هر 20 بیمار سرطانی بیش تر از 10 سال عمر می نماید.

از همین رو، شناسایی به موقع بیماری بسیار لازم است. تحقیقات دانشمندان نشان داده است یکی از نشانه های عجیب ابتلا به سرطان ریه درد در پاشنه پاست. متاسفانه سلول های سرطانی ریه قابلیت متاستاز دارند. متاستاز یا دگرنشینی به توسعه سلول های سرطانی از یک بافت به بافت دیگر بدن اطلاق می گردد.

در حقیقت سرطان ریه خطر لخته شدن خون را افزایش می دهد. تشکیل این لخته های خونی در پا ها منجر به بروز درد در پاشنه می گردد. برای مثال، یک فرد 63 ساله که از درد در پاشنه پا به مدت 2 ماه رنج می برد به یک متخصص مراجعه کرد.

پزشکان پس از بار ها تشخیص اشتباه بیماری فرد، در نهایت پی بردند این مرد به علت مصرف سالانه 120 پاکت سیگار مبتلا به سرطان ریه شده و این موضوع علت اصلی بروز درد در پای بیمار است. متخصصان انگلیسی می گویند بروز درد در پای بیمار یکی از نخستین علامت های ابتلا به سرطان ریه محسوب می گردد و تشخیص به موقع بیماری می تواند فرایند درمانی را موثرتر کند.

از دیگر علائم رایج ابتلا به سرطان ریه می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

1- سرفه ای که بیش از دو تا سه هفته به طول بیانجامد و یا سرفه هایی که به مرور بدتر گردد.

2- عفونت های مداوم ریه

3- مشاهده خون در زمان سرفه

4- تجربه درد در زمان نفس کشیدن یا سرفه کردن

5- تنگی نفس مداوم

6- احساس دائمی بی حالی و یا فقدان انرژی

7- کاهش وزن بی علت و یا از دست دادن اشتها

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 دی 1400 بروزرسانی: 2 دی 1400 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 287

به "مهمترین نشانه های سرطان ریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمترین نشانه های سرطان ریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید