ورود 4 هزار واحد صنعتی به چرخه فراوری از ابتدای سال جاری

به گزارش ذهن خاکستری، معاون امور صنایع وزیر صنعت گفت: چهار هزار واحد صنعتی با اشتغال زایی مستقیم 90 هزار نفری، از ابتدای سال جاری تا انتها مهرماه به چرخه فراوری اضافه شده اند که در این بازه زمانی شاهد رشد 15 درصدی اشتغال صنعتی هستیم.

ورود 4 هزار واحد صنعتی به چرخه فراوری از ابتدای سال جاری

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، معاون امور صنایع وزارت صنعت در مراسم تقدیر از چهره های ماندگار صنعت، معدن و تجارت که با حضور مقامات کشوری برگزار گردید، به تشریح رویکرد مردمی کردن اقتصاد و برون گرایی با اتکا به ظرفیت های داخلی و بهره برداری از 4 هزار واحد صنعتی در هفت ماه ابتدایی امسال را تشریح کرد.

مهدی صادقی نیارکی در پانزدهمین جشنواره ملی فراوریکنندگان ومدیران جوان با تبیین فرایند رشد شاخص های کلان صنعتی گفت: 4 هزار واحد صنعتی با اشتغالزایی مستقیم 90 هزار نفری طی هفت ماهه اخیر به چرخه فراوری اضافه شده اند که در این بازه زمانی شاهد رشد 15 درصدی اشتغال صنعتی هستیم.

وی ادامه داد: صنعتگران کشورمان با تقویت نگاه به درون و توسعه ساخت داخل به رغم همه مسائل توانستند، رشد مناسبی را در بخش صنعت رقم بزنند.

معاون امور صنایع وزارت صمت با اشاره به افزایش تورم فراوری کننده، خاطر نشان کرد: در شرایطی که اغلب بخش ها با رکود دست به گریبان بودند، فراوری 15 رشته فعالیت صنعتی از بین 25 محصول منتخب صنعتی در هفت ماهه فرایند افزایشی بوده است.

وی در ادامه بر ضرورت توجه به رویکرد مردمی کردن اقتصاد و برون گرایی با اتکا به ظرفیت های داخلی تاکید نمود.

معاون امور صنایع وزارت صمت، توسعه صادرات و رشد بخش صنعت در کشور را در راستای نگاه به درون گرایی و خوداتکایی دانست و گفت: صادرات غیر نفتی در هفت ماهه امسال از نظر ارزش 48 درصد و از نظر وزنی 15 درصد رشد داشته است.

صادقی نیارکی توجه به راهبرد ها و رویکرد های درون زایی اقتصاد کشور، دانش بنیان شدن اقتصاد و مردمی کردن اقتصاد و سپردن کار به دست مجموعه های جوان توانمند را برای فائق آمدن بر چالش ها و مسائل پیرامون صنعت مورد تاکید قرار داد و توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های تشکل های تخصصی، حرفه ای و صنعتگران کشورمان را راه چاره اجرایی برای عبور از چالش ها و توسعه صنعتی کشور برشمرد.

در پانزدهمین جشنواره ملی فراوریکنندگان و مدیران جوان، از چهره های ماندگار صنعت، معدن وتجارت کشور با حضور مقامات کشوری تقدیر شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 بهمن 1400 بروزرسانی: 17 بهمن 1400 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 336

به "ورود 4 هزار واحد صنعتی به چرخه فراوری از ابتدای سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود 4 هزار واحد صنعتی به چرخه فراوری از ابتدای سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید