پرتره هایی از مردم معمولی کره شمالی

به گزارش ذهن خاکستری، استفان گلادیو عکاس ساکن فرانسه در سال 2017 پیروز شد برای عکاسی از مردم طبقه میانه کره شمالی به این کشور سفر کند. عکس های او در کتابی با اسم کره شمالی منتشر شده است.

پرتره هایی از مردم معمولی کره شمالی

به گزارش خبرنگاران، گلادیو قصد داشت لنز دوربینش را روی شهروندان معمولی این کشور باز کند. او می گوید: همه مجذوب کره شمالی هستند، اما زمانی که صحبت از کره شمالی می گردد تنها رهبران، مسائل روابط بین المللی، تحریم، سلاح هسته ای و ... به میان می آید و نه نوع زندگی مردم معمولی. من می خواستم تصویری دیگر از این کشور را ببینم و به مخاطب نشان دهم.

وی پیش از این به اسم عکاس جنگ مشغول به کار بوده است و برای عکاسی به بخش های مختلفی از آسیا و خاورمیانه سفر نموده است. اما سفر به کره شمالی برای او چالشی متفاوت ایجاد کرد. او اولین بار در سال 2006 برای سفر به کره شمالی اقدام کرد و دو بار درخواست ویزایش رد شد و در نهایت بعد از توضیحات بسیار توانست در سال های 2017 تا 2020 پنج بار به این کشور سفر کند.

در شروع سفر کل برنامه او در طول 15 روز اقامتش در این کشور معین می شد و همواره یک راهنما در کنار او بود.

بعضی از مخاطبان به این عکاس اعتراض کردند که عکس ها کاملا ساختگی به نظر می رسند و اثری از فقر و تاثیرات دیکتاتوری بر مردم را نمی توان در آن ها دید. او در پاسخ می گوید، چون در سفرش به کره اجازه ورود به جا هایی که برای چنین عکاسی مناسب باشد را نداشته و اصلا کره شمالی اجازه نمی داد که او بخواهد چنین تصویری را به جهانیان نشان دهد. اما با وجود نظارت سختگیرانه توانسته تصاویری را از زندگی مردم معمولی و طبقه میانه این کشور که تا کنون کمتر دیده شدند را به نمایش بگذارد.

منبع: فرارو
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 163

به "پرتره هایی از مردم معمولی کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرتره هایی از مردم معمولی کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید