کشف دهکده باستانی در مصر که از هرم جیزه هم قدیمی تر است

به گزارش ذهن خاکستری، سرزمین باستانی مصر از جمله کشورهایی است که تاریخی غنی و آثار باستانی شگفت انگیزی دارد. اخیرا دهکده باستانی کشف شده که از هرم جیزه هم قدیمی تر است.

کشف دهکده باستانی در مصر که از هرم جیزه هم قدیمی تر است

به تازگی باستان شناسان پیروز به کشف قدیمی ترین روستا تاریخی کشور مصر در دلتای رود نیل شدند. وزیر باستان شناسی مصر روز یکشنبه خبر کشف این دهکده باستانی را گفت که ظاهرا قدمتش به دوران نوسنگی (Neolithic) و به پیش از عصر فراعنه بازمی شود.

برطبق توضیحات اعلام شده از سوی مقامات این وزارتخانه، یافته های به دست آمده از این دهکده متعلق به 5 هزار سال پیش از میلاد مسیح و در حدود 2٬500 سال قبل از ساخت هرم بزرگ و معروف جیزه است. این حفاری ها به همت باستان شناسانی از کشورهای مصر و فرانسه و در منطقه تل السماره (Tell al-Samara) انجام شد که جزو استان های شمالی مصر است. در طی این حفاری ها چندین انبار نگهداری پرشده با استخوان حیوانات و پس مانده های گیاهی کشف شد که تاریخ شان به هزاران سال قبل بازمی شود.

باستان شناسان بعلاوه پیروز به کشف تعداد آثار سفالی و ادوات و ابزارآلات سنگی شدند که تکنولوژی کشاورزی استفاده شده در جوامع ساکن سرزمین های دلتای رود نیل در دوران باستان را تا حدی آشکار می نمایند. این کشف مهم می تواند کمکی مؤثر به راستی سنجی تحقیقاتی باشد که در گذشته پیرامون زندگی جوامع ماقبل تاریخی که در پنجمین هزاره پیش از میلاد مسیح در این نواحی زندگی می کردند، اجرا شده است. اینکه در آن دوران معروف ترین نواحی فعال در کشاورزی تاریخ مصر چگونه اداره می شد ه اند؟

مقامات این وزارتخانه به صورت رسمی گفتند که دانشمندان از کشفیات تازه و دیگر مواد ارگانیگ پیدا شده در این مکان برای مطالعه جوامع ماقبل تاریخی این منطقه بهره خواهند برد. جالب است بدانید در طول سال گذشته یافته های تاریخی دیگری نیز در این منطقه به دست آمده است، از جمله مقبره باستانی یک کاهنه و نیز مقداری تکه های پنیر خشک.

به هر حال مصر هنوز هم توانایی شگفت زده کردن بشر امروز را دارد. نظر شما در خصوص یافته های تازه چیست؟

منبع: کجارو / travelandleisure.com
انتشار: 3 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1401 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 408

به "کشف دهکده باستانی در مصر که از هرم جیزه هم قدیمی تر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف دهکده باستانی در مصر که از هرم جیزه هم قدیمی تر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید