5 طرز تهیه بادام شور بو داده بازاری در تابه، فر، مایکروفر و هواپز

به گزارش ذهن خاکستری، بادام شور بو داده یکی از خوشمزه ترین و مقوی ترین انواع آجیل است که به خاطر طعم شور و نمکی، همه آن را دوست دارند. بادام بو داده، علاوه بر طعم دلپذیر، خواص بسیار زیادی هم برای سلامت بدن دارد و به تنهایی یا ترکیب با دیگر مغزها، جزو مهمی از آجیل عید، چهارشنبه سوری، آجیل برای تنقلات روزانه و … است. در این مقاله از در ما طرز تهیه بادام شور بو داده با پوست کاغذی و بدون پوست روی گاز، در فر، هواپز و در مایکروفر را به شما آموزش خواهیم داد. برای آموزش فوت و فن های خوشمزه شدن بادام شور بو داده، تا انتهای متن با ما باشید.

5 طرز تهیه بادام شور بو داده بازاری در تابه، فر، مایکروفر و هواپز

مواد لازم برای تهیه بادام شور بو داده

مواد اولیهاندازه مورد احتیاج
بادام درختی تازه و خام1 کیلوگرم
نمک1 قاشق غذاخوری
آبلیمو4 تا 6 قاشق غذاخوری
آب2 لیوان فرانسوی دسته دار

مدت زمان آماده سازی و استراحت مواد: 2 تا 8 ساعت

مدت زمان مورد احتیاج برای پخت بادام شور بو داده در تابه: 10 دقیقه

مراحل طرز تهیه بادام شور بو داده در ماهیتابه

یکی از آسان ترین روش های بو دادن بادام درختی، طریقه درست کردن بادام شور در تابه است. در ادامه طریقه بو دادن بادام در ماهیتابه را به روش زیر دنبال کنید.

مرحله اول: بادام ها را بخیسانید

در ابتدا برای طعم دار شدن بادام ها یعنی برای اینکه طعم شور به خورد بادام ها برود، در یک کاسه آب، نمک و آبلیمو را بریزید و هم بزنید تا دانه های نمک حل شوند. بادام های درختی را بشکنید و مغز بادام ها را در این محلول بریزید و هم بزنید. بادام ها را به مدت 2 تا 8 ساعت استراحت دهید تا مزه دار شوند.

برای خرید آبلیمو و نمک می توانید از فروشگاه های به روش های خرید یا اینترنتی اقدام کنید. ضمناً انواع مغز بادام شور و آماده را هم به روش های حضوری و اینترنتی از می توانید بخرید.

مرحله دوم: بادام ها را آبکش کنید

بعد از مزه دار شدن بادام ها، آنها را در آبکش بریزید. یک پارچه نخی تمیز پهن کنید. بادام های آبکش شده را روی آنها بریزید و کمی خشک کنید.

مرحله سوم: بادام ها را برشته کنید

یک تابه را روی حرارت بگذارید و بادام ها را در تابه بریزید. بعد از اینکه تابه داغ شد، آغاز به تکان دادن تابه یا تفت دادم بادام ها کنید، طوری که همه بادام ها، حرارت ببینند و رطوبت داخل آنها خشک گردد. در صورت تمایل می توانید در اواسط تفت دادن، کمی دیگر آبلیمو یا نمک هم اضافه کنید.

مرحله چهارم: بادام شور بو داده را سرو کنید

بعد از اینکه رطوبت بادام ها کشیده شد و بادام ها خشک شدند، شعله را خاموش کنید و اجازه دهید بادام های بو داده شور، از دما بیفتند. سپس بادام های برشته را در ظرف سرو بریزید و میل کنید.

طرز تهیه بادام شور بو داده فوری در تابه

اگر بادام شور فوری می خواهید درست کنید، دیگر احتیاجی به خیساندن طولانی مدت بادام های درختی نیست. در این روش باید در یک قابلمه آب و نمک را بجوشانید و مغز بادام ها را در آن بریزید. شعله را خاموش کنید و اجازه دهید بادام ها به مدت 15 تا 20 دقیقه در محلول آب نمک داغ بمانند. سپس آنها را آبکش کنید.

در ادامه بادام ها را در تابه بریزید و به آنها آبلیمو اضافه کنید. تابه را روی حرارت بگذارید و بادام ها را تفت دهید تا وقتی که برشته شوند. برای تست کردن برشته شدن بادام ها، چند تا از بادام ها را از وسط نصف کنید. اگر رنگ قسمت داخلی مغز، قهوه ای روشن بود، بادام شور بو داده شما آماده شده است. شعله را خاموش کنید و وقتی بادام ها سرد شدند، آنها را سرو کنید.

دستور تهیه بادام شور بو داده در فر

برای تهیه بادام شور در فر، بادام ها را ابتدا یا در آب نمک سرد یا ولرم به مدت 2 تا 8 ساعت یا در آب نمک جوشیده به مدت 20 دقیقه بخیسانید. سپس آنها را آبکش کنید.

فر را روشن و روی دمای 190 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم گردد. کف یک سینی فر را کاغذ روغنی بیندازید. بادام ها را روی کاغذ روغنی بریزید، طوری که بادام ها روی هم نباشند. سینی را در فر بگذارید و هر 5 دقیقه یک بار بادام ها را هم بزنید تا برشته و آماده شوند.

روش تهیه بادام شور بو داده در هواپز (ایرفرایر)

هواپز هم یکی از دستگاه های پرکاربرد در آشپزی و پخت و پز است که می توانید از آن برای بو دادن مغز بادام درختی بهره ببرید. برای تهیه بادام شور بو داده در هواپز، بادام خام را بخیسانید و آبکش کنید.

هواپز را روی دمای 320 درجه فارنهایت یا 180 درجه سانتی گراد، گرم کنید. در دستگاه یک لایه از بادام بریزید و روی آن به اندازه 1 قاشق چای خوری، روغن زیتون بریزید. می توانید کمی نمک و آبلیمو یا زردچوبه و دیگر ادویه ها هم بپاشید.

بادام ها را هم بزنید تا به مواد آغشته شوند. بعد درب هواپز را ببندید و 5 دقیقه صبر کنید. دوباره درب هواپز را باز کنید و هم بزنید و 2 تا 3 دقیقه دیگر صبر کنید. وقتی بادام ها آماده شدند، آنها را از هواپز بیرون بیاورید و در ظرف سرو بریزید تا خنک گردد. سپس آنها را میل نموده یا در ظرف دربسته نگهداری کنید.

در صورت تمایل می توانید انواع روغن گیاهی مثل را به روش های حضوری یا اینترنتی از بخرید.

طرز تهیه بادام شور بو داده در مایکروفر

برای تهیه بادام شور بو داده در مایکروفر، مانند روش های قبل بادام ها را بخیسانید. سپس بادام ها را در یک ظرف در مایکروفر بریزید و قدرت دستگاه را روی 90 تا 100 درصد تنظیم کنید. بادام ها را به مدت 4 تا 5 دقیقه در مایکروفر بگذارید و هر 2 دقیقه یک بار بادام ها را هم بزنید. وقتی بادام ها برشته شدند، آنها را در ظرف بریزید.

مواد لازم برای تهیه بادام منقا یا پوست کاغذی

مواد اولیهاندازه مورد احتیاج
بادام پوست کاغذی1 کیلوگرم
نمک3 قاشق غذاخوری
زردچوبه1 قاشق چای خوری (اختیاری)
آب3/4 لیوان فرانسوی دسته دار

مدت زمان آماده سازی مواد: 5 دقیقه

مدت زمان مورد احتیاج برای پخت بادام شور کاغذی با پوست: 1/5 ساعت

مراحل طرز تهیه بادام منقا شور

طرز بو دادن بادام کاغذی با پوست هم مشابه بو دادن مغز بادام است. طرز تهیه بادام درختی با پوست کاغذی را به ترتیب دنبال کنید.

مرحله اول: بادام ها را آماده کنید

در ابتدا، ماهیتابه را روی حرارت بگذارید و بادام ها را در تابه بریزید. روی بادام ها، آب، نمک و در صورت دلخواه زردچوبه را اضافه کنید. شعله را روی حرارت میانه قرار دهید. اجازه دهید آب آغاز به جوشیدن کند.

برای خرید زردچوبه می توانید از فروشگاه های به روش های حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله دوم: بادام شور را تفت دهید

در مدتی که آب نمک می جوشد، مدام بادام ها را تفت دهید تا آب، بخار گردد و به خورد بادام ها برود. حدود یک و نیم ساعت طول می کشد تا آب تابه کشیده گردد. سپس شعله را خاموش کنید و صبر کنید تا سرد گردد. بعد بادام های کاغذی بوداده را سرو کنید.

نکات مهم در طرز تهیه بادام شور بو داده بازاری

  • اگر بادام ها را بو دادید ولی حس کردید هنوز بادام ها مرطوب هستند، بادام ها را دوباره به مدت یک الی 2 دقیقه (بسته به رطوبت بادام ها) در مایکروفر بگذارید و هر 1 دقیقه یک بار درب مایکروفر را باز کنید و بادام ها را هم بزنید.
  • بعد از اینکه بادام ها را بو دادید، اجازه دهید سرد شوند و بعد درب ظرف دربسته بریزید. در صورتی که بادام ها داغ باشند، اگر در ظرف دربسته ریخته شوند، بخار داخل ظرف ایجاد می گردد و بادام ها نرم و مرطوب می شوند.
  • برای طرز تهیه بادام شور براق، به اندازه 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون به تابه بادام ها اضافه کنید.
  • می توانید به بادام ها انواع ادویه های معطر مثل زردچوبه، سبزی های معطر مثل گلپر یا چاشنی هایی مثل آبلیمو یا سرکه اضافه کنید.
  • برای اینکه نمک ها به بادام ها بچسبد، می توانید کمی نشاسته هم به بادام ها اضافه کنید و هم بزنید.
  • برای نگهداری بادام شور بو داده، بهتر است بادام ها را در یک ظرف دربسته و در یخچال نگهداری کنید تا طعم آنها تغییر نکند.

فوت و فن های خوشمزه شدن بادام شور بو داده

برای بو دادن بادام شور، چقدر نمک بریزیم؟

اندازه نمک و آبلیمو یا چاشنی هایی مثل سرکه در بادام بو داده، سلیقه ای است. برای 1 کیلو بادام، به اندازه 1 قاشق غذاخوری سر پر نمک، کافی است ولی اگر می خواهید بادام شورتر باشد، می توانید این اندازه را بیشتر در نظر بگیرید.

برای بو دادن بادام، چقدر آن را خیس کنیم؟

هر چه بادام ها برای زمان بیشتری در آب نمک بمانند، طعم شوری بیشتر به خورد آنها می رود. اگر از آب سرد استفاده می کنید، بادام ها را حداقل 2 ساعت یا حداکثر 8 تا 12 ساعت خیس کنید. اگر از آب نمک جوشیده و داغ استفاده می کنید، آنها را به مدت 15 تا 20 دقیقه در آب جوش بگذارید، کافی است.

محصولات مرتبط

مغز پسته نمکی 57 گرمی سنجابک

150,900 تومان 153,000 تومان 1% تخفیف

پسته نمکی بزرگ 60 گرمی مزمز

68,900 تومان 77,000 تومان 11% تخفیف

بادام درختی میانه 30 گرمی مزمز

34,900 تومان 39,000 تومان 11% تخفیف

ادویه مخصوص مرغ و ماهی 80 گرمی سانتین

58,900 تومان 59,900 تومان 2% تخفیف

نمک تصفیه شده خوراکی یددار سلفونی 2500 گرم تابان

29,900 تومان 35,000 تومان 15% تخفیف

زردچوبه 75 گرمی

54,700 تومان 55,000 تومان 1% تخفیف

روغن آفتابگردان ویتامینه 1350 گرمی کتابی رعنا

72,900 تومان 81,900 تومان 11% تخفیف

روغن زیتون تصفیه 250 میلی لیتر فامیلا

212,900 تومان 225,000 تومان 5% تخفیف

منبع: افق کوروش
انتشار: 15 شهریور 1403 بروزرسانی: 15 شهریور 1403 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 711

به "5 طرز تهیه بادام شور بو داده بازاری در تابه، فر، مایکروفر و هواپز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 طرز تهیه بادام شور بو داده بازاری در تابه، فر، مایکروفر و هواپز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید