9 راه برای کنار آمدن با اضطراب های روزمره

به گزارش ذهن خاکستری، اگر به فکر دنیای عاری از استرس هستید، توصیه می کنیم این فکر را از سرتان بیرون کنید چون غیرممکن است. اگر مایل اید استرس را از زندگی خودتان کاملا حذف کنید باز هم چندان راستا نیست و برترین راه برخورد با استرس، تقلیل آن و از آن بهتر، داشتن برخوردی مناسب با استرس است. به این ترتیب با وجود تنش های مختلف زندگی روزمره، شما

9 راه برای کنار آمدن با اضطراب های روزمره

9 راه برای کنار آمدن با اضطراب های روزمره

ترجمه: فرشته آل علی

اگر به فکر دنیای عاری از استرس هستید، توصیه می کنیم این فکر را از سرتان بیرون کنید چون غیرممکن است. اگر مایل اید استرس را از زندگی خودتان کاملا حذف کنید باز هم چندان جهت نیست و برترین راه برخورد با استرس، تقلیل آن و از آن بهتر، داشتن برخوردی مناسب با استرس است. به این ترتیب با وجود تنش های مختلف زندگی روزمره، شما آرامش دارید و این زندگی کردن بدون فشار روحی است که شاید این روزها همه با ولع خاصی در پی آن هستند! برای آنکه روزگارتان را بدون درگیری و تشدید تنش سپری کنید به این راهکارها دقت کنید.

از موارد و مسایل کوچک آغاز کنید. خودتان را غرق تغییرات عظیم نکنید. به خصوص اگر چند تغییر و تحول عظیم هم زمان شوند شدیدا استرس زا می شوند. در طول روز نمی توانید چند پروژه مهم را آماده نموده، به کارهای بچه ها رسیدگی کنید و در فلان جلسه یا مراسم هم شرکت کنید.

ارتباطات را از قلم نیاندازید. عشق و دوستی را در زندگی خود بر همه چیز مقدم کنید. همان طور که برای مراجعه به پزشک وقت می گیرید برای تماشا دوستان و بستگان هم زمان معین معین کنید و در هفته چند بار این کار را انجام دهید. ارتباطات به سلامت قلب یاری نموده، به ترشح هورمون کاهش دهنده استرس (اکسی توسین) یاری نموده و این فرصت را فراهم می نماید که از انزوا خارج شوید. توجه کنید انزوا خطرات بسیار زیادی برای سلامتی دارد و مهم ترین آنها افزایش استرس و بروز افسردگی است.

روی زمان حال تمرکز کنید. به جای آنکه در گذشته سیر نموده و فقط به فکر اشتباهات قبلی باشید به بهتر کردن شرایط فعلی فکر کنید. هر چه عاقل تر و متفکرانه تر در خصوص حال عمل کنید کمتر استرس می کشید. در ضمن به جای هدر دادن انرژی روی چند موضوع و کار، روی یکی از مهم ترین و پربهره ترین آنها متمرکز شوید.

بنویسید. راه اصلی کاهش استرس، خلاصی از دست احساسات منفی است و نوشتن برترین روش است پس حین فشار و تنش، عواطف منفی خود را روی کاغذ بنویسید و آن را دور بیندازید.

روی اخبار مختلف کنترل داشته باشید. راه دریافت اخبار ناراحت کننده رسانه های جمعی را عوض نموده و حتی در صورت لزوم آن را بلوک کنید. از اینکه از اخبار و وقایع ناراحت کننده خبر نداشته باشید خجالت نکشید. نه اینکه بی تفاوت باشید چون بی تفاوتی به میزان استرس و افسردگی روی روح و روان شما اثرات مخرب دارد اما ضرورتی ندارد، به خصوص در شرایطی که روز پرتنشی داشته اید حتما در جریان ریز وقایع و حوادث ناگوار هم قرار بگیرید. اگر افرادی در اطراف تان هم دچار مشکل و ناراحتی شده اند به آنها انرژی مثبت منتقل کنید و نسبت به حل و فصل مسایل آنها احساسی نبوده و راهکارهای ملموس و عملی پیشنهاد کنید. این شما هستید که قدرت و کنترل زندگی تان را در دست دارید پس هر طور که ضروری است از آن بهره ببرید.

آرام راه بروید. موقعی که استرس دارید ناخودآگاه محکم و با حرص راه می روید. اتفاقا سعی کنید در این شرایط آرام تر راه بروید چون خود راه رفتن آرام باعث برطرف تنش می گردد.

از مدیتیشن بهره ببرید. چند جمله و عبارت را در فکر داشته باشید تا در موقع بروز استرس و تنش، شما را دوباره به حالت عادی برگردانند. جملاتی مثل من قوی هستم و یا فکر پویای من به یاریم می آید از جمله این موارد هستند که به شما روحیه می دهند. در لحظات پرتنش و ناراحت کننده تصویری آرام و خوب مثل ساحل دریا یا دشتی پرگل در فکر تان مجسم کنید.

رفت و آمدهایتان را هم دوست داشته باشید. حین رفت و آمد به محل کار و یا مکان های دیگر در خصوص آن حسی تکراری و یکنواخت نداشته باشید بلکه با گوش کردن به موسیقی، مطالعه، دعا و یا سایر روش ها این فرصت ها را هم خوشایند کنید. وقتی در ترافیک گیر می کنید نفس عمیق کشیده و آرام باشید وگرنه تاثیر آن روی شما چند برابر می گردد.

قدرشناسی و سپاسگزاری را تمرین کنید. استرس و سپاسگزاری را با هم و هم زمان داشتن مشکل است اما در این مورد تمرین کنید. پنج دقیقه در روز را به شکرگزاری از تمام هدایایی که خداوند به شما ارزانی داشته اختصاص دهید. بهتر است از نفس کشیدن تان آغاز کنید چون منبع همه لذت هاست!

منبع: http://salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 29 شهریور 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 188

به "9 راه برای کنار آمدن با اضطراب های روزمره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 راه برای کنار آمدن با اضطراب های روزمره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید