آشنایی با دشت مشا دماوند Mosha

به گزارش ذهن خاکستری، دشت مشا دماوند

در این مطلب از وب سایت گردشگری خبرنگاران شما را با دشت مشا دماوند آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

آشنایی با دشت مشا دماوند Mosha

دشت مُشا در 6 کیلومتری شمال غربی شهر دماوند استان تهران و در مجاورت جاده هراز و در ارتفاع 2250 متری در دره ای به همین نام واقع شده است. در نزدیکی این دشت پیست اسکی آبعلی واقع شده است.

رودخانه بار از جنوب غربی این آبادی می گذرد. کوه میان رود در شمال و غرب و گردنهٔ امامزاده هاشم در 4 کیلومتری غرب آبادی است. بقعه امامزاده هاشم در ضلع شمال غربی جاده هراز (تهران - آمل) در بلندی 2720 متر از سطح دریا و مشرف به دشت مشا است. و دره پشت بن در 3 کیلومتری شمال شرق آبادی است.

دشت مشا محیطی است که می توان هم از زیبایی های طبیعت لذت برد و هم از بکری و هوای تمیز آن استفاده کرد رفتن به دشت مشا باعث می گردد اندکی از استرس های زندگی شهر نشینی دور شده و به آرامش نسبی برسیم و با توجه به موقعیت خاص خود در فصول مختلف تجربه ای متفاوت از منطقه ها دیگر را با هر توان و بودجه ای را می دهد.

از جاذبه های این محل پیست اسکی آبعلی در نزدیکی آن و آب و هوای بی نظیر و توریستی آن است. فاصله آن تا تهران بسیار کم و به نوعی این مکان منحصر به فرد پتانسیل های بسیار زیادتری برای تبدیل به یک مکان توریستی فوق العاده در تابستان و زمستان دارا است.

امام زاده دو برادر

بقعه امام زادگان دو برادر که نام دیگر آن امام زاده هادی و حارث است در فاصله 2 کیلومتری جنوب غربی اما م زاده ابراهیم دشتک در میان دشت مشا قرار گرفته است و قدمت آن به قرون 6 و 7 هجری قمری می رسد.

چشمه اعلا

چشمه اعلا در 4 کیلومتری شمال شهر دماوند واقع شده است و به مشا نزدیک است. چشمه اعلا در محوطه ای بزرگ واقع شده است که هر ساله میزبان گردشگرانی است که برای سرگرمی و استفاده از خاصیت درمانی آب به آن جا می روند.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 26 مهر 1403 بروزرسانی: 26 مهر 1403 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 729

به "آشنایی با دشت مشا دماوند Mosha" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با دشت مشا دماوند Mosha"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید