آغاز تقابل ملخ مراکشی و مزارع در طارم

به گزارش ذهن خاکستری، خبرنگاران/زنجان رئیس اداره تولیدات گیاهی و دامی جهادکشاورزی طارم گفت: آفت ملخ از سال 85 در این شهرستان وجود دارد ولی تا به امروز نتوانسته آسیب جدی به مزرعه ای وارد کند.

آغاز تقابل ملخ مراکشی و مزارع در طارم

منوچهر یارمحمدی در گفت وگو با خبرنگاران، درباره مبارزه با ملخ مراکشی در طارم، اظهار کرد: ملخ هایی که در این شهرستان به مراتع حمله می کنند، ملخ مهاجر نبوده و از نوع ملخ های مراکشی بوده و در خود طارم تخم ریزی می کنند و مبارزه با این نوع ملخ از مرحله پوره (سن 1) در این شهرستان شروع می شود.

وی افزود: کانون یابی ملخ ها از هفته گذشته در طارم شروع شده و از امروز نیز مبارزه را شروع کرده و به کانون کوبی در منطقه خواهیم پرداخت.

این مسئول شرح داد: آفت ملخ از سال 85 در طارم وجود دارد ولی تا به امروز نتوانسته آسیب جدی به هیچ مزرعه ای وارد کند و در همه مراکز همکاران ما بموقع اقدام کرده اند. همچنین پارسال 60 درصد مبارزه با افت ملخ مراکشی کل کشور در این شهرستان انجام شد.

یارمحمدی ادامه داد: ردیابی کانون ملخ ها از نیمه دوم اسفندماه شروع می شود و شروع مبارزه با ملخ ها نیز بستگی به شرایط آب و هوایی دارد و نیروهای جهادکشاورزی طارم به همراه کارشناسان بخش خصوصی به مدت 3 و نیم تا 4 ماه درگیر مبارزه با افت ملخ هستند.

رئیس اداره تولیدات گیاهی و دامی جهادکشاورزی طارم خاطرنشان کرد: از کشاورزان طارمی تقاضا داریم تا در صورت مشاهده کانون های ملخ، مکان را به جهادکشاورزی این شهرستان اطلاع دهند. همچنین از دام داران و زنبورداران نیز تقاضا داریم علاوه بر اینکه در صورت مشاهده کانون اطلاع رسانی کنند، اگر در محل های سم پاشی نیز حضور دارند، دام و زنبور را به محل دیگری انتقال دهند تا علاوه بر اینکه کار سم پاشی به خوبی انجام شود و دام ها و زنبورها نیز از آسیب سم دور باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 تیر 1401 بروزرسانی: 2 تیر 1401 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 460

به "آغاز تقابل ملخ مراکشی و مزارع در طارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز تقابل ملخ مراکشی و مزارع در طارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید