اکران فیلم تئاتر مهمان ناخوانده همزمان با شب یلدا

به گزارش ذهن خاکستری، فیلم تئاتر عروسکی مهمان ناخوانده به نویسندگی و کارگردانی زنده یاد نصرت الله کریمی به مناسبت شب یلدا به صورت مجازی اکران می گردد.

اکران فیلم تئاتر مهمان ناخوانده همزمان با شب یلدا

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، فیلم تئاتر عروسکی مهمان ناخوانده به نویسندگی و کارگردانی زنده یاد نصرت الله کریمی به مناسبت شب یلدا به مدت 2 روز در پایگاه اینترنتی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان به صورت رایگان اکران می گردد.

این نمایش برداشتی آزاد از کتاب مهمان های ناخوانده نوشته فریده فرجام است که در سال 1345 از سوی انتشارات کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان منتشر و بار ها تجدید چاپ شده است.

فیلم تئاتر مهمان ناخوانده به مناسبت شب بلند یلدا در روز های 29 و 30 آذر 1400 اکران رایگان می گردد و مخاطبان می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی cinema.kpf.ir این فیلم تئاتر را به همراه دوستان و خانواده خود دیدن نمایند.

این نمایش در باره مهمان های خانه مادربزرگ است که در یکی از شب ها، روباه به جمع مهمانان ناخوانده اضافه می گردد و علی رغم قولی که داده، خروس را می دزدد و ...

نمایش مهمان ناخوانده در سال 1364 به شیوه عروسکی ماه ها در مرکز فراوری تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان روی صحنه بود.

هنرمندانی همانند جعفر والی، کامبیز صمیمی مفخم، مرضیه برومند، مسعود کرامتی، مریم سعادت، عادل بزدوده، شاپور پورامینی، فریبا جدیکار و آزاده پورمختار در این نمایش ایفای نقش کردند.

بعلاوه طراحی صحنه و ساخت دکور این نمایش با هنرمندی زنده یاد کامبیز صمیمی مفخم و طراحی و ساخت عروسک ها از سوی زنده یاد نصرت الله کریمی، عادل بزدوده و رحیم دوستی از هنرمندان حوزه تئاتر و سینما اجرا شد. بهروز غریب پور نیز مدیر فراوری و حسن دادشکر دستیار فراوری این نمایش بودند.

نصرت الله کریمی به علت استقبال مخاطبان، این نمایش را با تهیه نمایندگی امور سینمایی کانون پرورش فکری به فیلم نمایش تبدیل کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 بهمن 1400 بروزرسانی: 12 بهمن 1400 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 331

به "اکران فیلم تئاتر مهمان ناخوانده همزمان با شب یلدا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکران فیلم تئاتر مهمان ناخوانده همزمان با شب یلدا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید