با قابلیت Playback اینستاگرام برترین استوری های سال 2021 خود را مرور کنید

به گزارش ذهن خاکستری، با نزدیک شدن به سرانجام سال 2021، اینستاگرام میخواهد تا خاطرات شیرینی که کاربران با این پلتفرم ساختند را مرور کند و در اختیار آن ها هم قرار دهد. در ادامه معرفی قابلیت های تازه اینستاگرام، این شرکت از قابلیت Playback رونمایی کرد که کاربران با استفاده از ویژگی تازه قادر خواهند بود تا 10 استوری برتر و خاطره انگیز خود را در سال 2021 دوباره به اشتراک بگذارند تا یاد و خاطره آن ها را زنده نمایند.

با قابلیت Playback اینستاگرام برترین استوری های سال 2021 خود را مرور کنید

این پلتفرم به صورت رندم 10 استوری از استوری های سال 2021 شما را انتخاب نموده، اما شما می توانید این استوری های به سلیقه خودتان حذف یا ویرایش کنید. این قابلیت تازه از دیروز برای کاربران منتشر شده و اینستاگرام می گوید که قابلیت Playback در مدت زمان محدودی و تنها تا چند هفته آینده در دسترس خواهد بود.

پس از انتشار این قابلیت برای کاربران، آن ها پیغامی را در فید اینستاگرام خود می بینند که از آن ها دعوت می نماید تا یک Playback ایجاد نمایند. در این پیغام آمده که برای اینکه به شما در مرور اتفاق های خاطره انگیز سال 2021 یاری کنیم، یک Playback از استوری های سال 2021 شما ایجاد کردیم. شما می توانید قبل از اشتراک گذاری، آن را اضافه یا حذف کنید. کاربران می توانند با انتخاب گزینه View Playback آن را مشاهده و به سلیقه دلخواه خودشان ویرایش نمایند.

به نظر می رسد که اضافه کردن چنین قابلیت هایی آن هم در سرانجام سال که کاربران معمولا عکس ها و اتفاقات خاطر انگیز سال خود را مرور می نمایند، با استقبال خوبی روبرو می گردد. اما برای بعضی از کاربران نیز سوال است که چرا اینستاگرام قابلیت ساده تری که سال های گذشته بسیار هم محبوب بود یعنی نه عکس برتر کاربران را از این پلتفرم حذف نموده است. به هر حال این شرکت قابلیت Playback را بر نه عکس برتر کاربران ترجیح داده و شاید علت آن اهمیت بیشتر به بخش استوری پلتفرم خود باشد.

یکی از مقوله هایی که بیش از پیش در سرانجام سال توجه بعضی از شبکه های اجتماعی را جلب می نماید، مرور خاطرات و لحظات به یاد ماندنی سال گذشته کاربران است. بسیاری از اپلیکیشن های مختلف کاربران را به ساختن عکس های برتر خود برای به اشتراک گذاری آن ها در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام تشویق می نمایند. متا، شرکت مادر اینستاگرام هم یک ویدیوی اتوماتیک از لحظات خاطره انگیز کاربران ارائه می دهد، اما از ابزار های ویرایش مانند حذف و ویرایش عکس ها در اینستاگرام بهره نمی برد.

شایان ذکر است که بیشتر برنامه ها و پلتفرم ها هنوز نتوانسته اند محبوبیت ویژگی Wrapped اسپاتیفای در سرانجام سال را تکرار نمایند، که به کاربران امکان می دهد آهنگ ها، هنرمندان و ژانرهای موسیقی برتر خود را ببینند و به اشتراک بگذارند.

این روزها خبرها و گزارش های زیادی از قابلیت های تازه اینستاگرام به گوش می رسد. این قبیل خبرها نشان دهنده آن هستند که مدیران این شرکت همیشه در کوشش اند تا با ارائه قابلیت های تازه و جالب به تعداد کاربران بی شمار خود در این پلتفرم اضافه نمایند. یکی از این قابلیت ها که اینستاگرام در حال تست و آزمایش آن است، امکان افزودن ناظر به ویدیوهای لایو است.

با این کار ناظر لایو می تواند نظرات، درخواست ها برای اضافه شدن به لایو، پرسش ها و چیزهای دیگر را غیرفعال کند. قبلا معین نبود که چند نفر می توانند یک لایو اینستاگرامی را بگردانند. به عنوان مثال، توییتر به شما امکان می دهد دو میزبان مشترک را در پلتفرم اسپیس تنظیم کنید، اما اینستاگرام در حال حاضر فقط بر روی اضافه کردن یک نفر به عنوان ناظر لایو کار می نماید.

از دیگر به روزرسانی های اینستاگرام می توان به قابلیت لایک استوری ها اشاره نمود. این پلتفرم از ماه آگوست (مرداد ماه) آغاز به آزمایش این قابلیت تازه نموده است. طی چند ماه گذشته، این شرکت یک صفحه مخصوص به این قابلیت اضافه نموده، که باز هم تأکید می نماید که این یک آزمایش است و لزوما قرار نیست چنین قابلیتی با این شکل به اینستاگرام اضافه گردد.

بعلاوه به تازگی هم کاربران این پلتفرم محبوب قادر هستند تا به پست های فید خود موسیقی اضافه نمایند. این قابلیت هم اکنون در منطقه ها محدودی در دسترس کاربران قرار گرفته است. هنگامی که قصد دارید پستی را منتشر کنید، با منوی تازهی برای انتخاب موسیقی روبرو می شوید. سپس می توانید چند ثانیه از آهنگ خاصی که دوست دارید را به پست خود اضافه کنید. حقیقتا، عملکرد این قابلیت شبیه به اضافه کردن موسیقی به استوری و ریلز است، اما این بار در پست های فید اصلی شاهد اضافه کردن موسیقی خواهیم بود.

روز چهارشنبه مدیر ارشد اجرایی اینستاگرام از بازگشت نسخه ای از فید زمانی این پلتفرم در سال آینده اطلاع داد. با بازگشت احتمالی این قابلیت، کاربران می توانند به راحتی آخرین پست ها را در ابتدا و به ترتیبی زمانی که به اشتراک گذاشته شده اند ببینند. باید دید در ماه های آینده اینستاگرام با چه ویژگی های تازهی کاربرانش را سوپرایز می نماید.

منبع: TheVerge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 313

به "با قابلیت Playback اینستاگرام برترین استوری های سال 2021 خود را مرور کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با قابلیت Playback اینستاگرام برترین استوری های سال 2021 خود را مرور کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید