(تصاویر) مینی خودرو های اشتراکی رنو

به گزارش ذهن خاکستری، مدتی پیش بود که شرکت خودروسازی فرانسوی رنو Renault، از ثبت یک برند فرعی با نام تجاری Mobilize اطلاع داد که وظیفه ساخت خودرو های کوچک برقی و شهری را برعهده خواهد داشت. حالا و اندک زمانی پس از ثبت این برند فرعی، رنو مجدداً ثبت چهار نشان تجاری جدید با نام های Duo، Bento، Limo و Hippo را تأیید کرد که در واقع مربوط به چهار خودروی کوچک برقی با برند Mobilize هستند.

(تصاویر) مینی خودرو های اشتراکی رنو

به گزارش خبرنگاران به نقل از وبسایت autoexpress، این چهار خودرو قرار است توسط برند Mobilize و به صورت تمام برقی، برای استفاده درون شهری طراحی و ساخته شوند. نکته قابل توجه در این طرح شرکت رنو است است که این خودرو ها در واقع قرار است در یک سیستم خودرو های اشتراکی مورد استفاده قرار گیرد؛ چیزی شبیه به دوچرخه ها و یا اسکوتر های عمومی که در نقاط مختلف شهر دیده می شوند و هر فرد می تواند با استفاده از یک اپلیکیشن گوشی هوشمند از آن ها استفاده کند.

به گزارش خبرنگاران، در میان چهار خودرویی که رنو برای این سیستم خودرو های اشتراکی در نظر گرفته است، Mobilize Duo بیش از همه به نسخه نهایی مدل اولیه خودروی EZ-1 رنو شباهت دارد. این کانسپت یک وسیله نقلیه الکتریکی دو جایگاه 2.3 متری با آرایش جایگاه های 1 + 1 است که آن را به یک جانشین معنوی برای رنو Twizy و یک رقیب تازه برای سیتروئن Ami تبدیل می نماید. نمونه اولیه این خودرو نیز مانند سیتروئن Ami دارای یک سقف شیشه ای است.

این خودرو به طور خاص برای استفاده مشترک طراحی شده است و با توجه به تعداد مایل مسافتی که طی می نماید یا مدت زمانی که راننده پشت فرمان می گذراند، صورتحساب از کاربر دریافت می گردد. همچنین تمام خودرو های Mobilize Duo دارای دسترسی بدون کلید هستند و رانندگان به وسیله یک برنامه تلفن هوشمند می توانند به ماشین دسترسی پیدا نمایند. رنو می گوید که مدل نهایی فراوری شده، با توجه به اصول اقتصاد مدور ساخته خواهد شد، به این معنی که خودرو ها از 50 درصد مواد بازیافتی ساخته خواهند شد. رنو همچنین ادعا می نماید که در انتها عمر خودرو، 95 درصد ماشین قابل بازیافت است.

البته تعیینات فنی مدل مفهومی EZ-1 (یا مدل فراوریی Duo) هنوز تایید نشده است، اگرچه رنو گفته است که این خودروی برقی بیش از آنکه به زیرساخت شارژ متکی باشد، از سیستم تعویض باتری استفاده خواهد نمود. به گزارش خبرنگاران، رنو همچنین تأیید نموده است که مارک فرعی Mobilize، سه مدل دیگر را که بر روی یک پلت فرم کاملاً الکتریکی مدولار ساخته شده اند، روانه بازار خواهد نمود. در کنار Duo، یک وسیله نقلیه برای خدمات تحویل کالا، یک سرویس حمل و نقل و یک وسیله نقلیه کمی بزرگتر اشتراکی نیز وجود دارد. ما انتظار داریم که خودروی Bento یک وانت حمل بار کوچک باشد در حالی که سرویس دلپذیر سواری اشتراکی را به دلایل تعیین باید Limo دانست. در اینجا فقط Hippo باقی می ماند که می تواند دومین خودرو در سیستم اتومبیل های اشتراکی باشد.

برند Mobilize به زودی به یک برنامه خودرو های اشتراکی شهری متمرکز خواهد شد که به وسیله به اشتراک گذاری خودرو میخواهد هزینه های حمل و نقل و حفظ محیط زیست را کاهش دهد. موفقیت این برند به جذب این چهار مدل جدید بستگی دارد، که انتظار می رود رنو تا سال 2030 حدود 50 درصد از درآمد خود را، از آن ها ایجاد کند. Mobilize مسئول توسعه فناوری و خدمات جدید شارژ برای کل گروه رنو نیز خواهد بود. در حال حاضر، این شرکت در حال تهیه کارت شارژ برای مشتریان رنو است که به آن ها امکان می دهد یک نقطه شارژ را به راحتی پیدا نمایند و با استفاده از یک روش پذیرفته شده، هزینه آن را در سراسر اروپا پرداخت نمایند.

تصاویر مینی خودروی برقی رنو Mobilize Duo

منبع: فرارو
انتشار: 11 تیر 1400 بروزرسانی: 11 تیر 1400 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 74

به "(تصاویر) مینی خودرو های اشتراکی رنو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(تصاویر) مینی خودرو های اشتراکی رنو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید