توجه به رویکرد دوستدار کودک در مدیریت شهری سمنان

به گزارش ذهن خاکستری، به گزارش خبرگزاری خبرنگاران از سمنان، سیدعلی مرتضی نژاد اظهار کرد: در سال های گذشته شهر سمنان در ارزیابی های نهایی دفتر یونیسف ایران به عنوان یکی از 12 شهر پایلوت دوستدار کودک ایران انتخاب و برنامه های متنوعی اجرا شد که در نوع خود قابل تقدیر است.

توجه به رویکرد دوستدار کودک در مدیریت شهری سمنان

وی اضافه کرد: باوجود فضاهای خاص بچه ها در شهر، هنوز فضای شهری دوستدار کودک برای بچه ها نادیده گرفته شده است و باید در این زمینه برنامه ریزی های تخصصی صورت بگیرد؛ باید را بستر شهری را برای برآوردن نیازهای مختلف کودک و رشد و پرورش همه جانبه او بهینه کرد.

شهردار سمنان با اشاره به تدوین برنامه راهبردی شهر دوستدار کودک سمنان، توضیح داد: طراحی صحیح فضاهای شهر متناسب با زندگی بچه ها که سازندگان نسل های بعدی هستند در سوق دادن جامعه انسانی به سمت جامعه ای سالم و مطلوب از اهمیت زیادی برخوردار است. در این برنامه راهبردی با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های خاص بچه ها سعی شده است تا زیرساخت های شهری در راستای بهبود بخشیدن و پیشرفت توسعه شهری به سمت توسعه ای صحیح و کارآمد در راستای افزایش کیفیت زندگی بچه ها شهر توسعه پیدا کند.

وی با تقدیر از اداره دوستدار کودک شهرداری سمنان در اجرای برنامه های مختص بچه ها و برگزاری منظم رویدادهای نشاطستان دو که مختص برنامه های تفریحی و گردشگری بچه ها است، خاطر نشان کرد: برنامه های گردشگری هفتگی که بچه ها از مراکز گردشگری شهر به ویژه باغ راه ها بازدید می نمایند، شرایط را برای رشد ویژگی های مثبت شخصیتی بچه ها فراهم نموده که سبب شناخت بیشتر آنان از هویت شهری است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 دی 1400 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 308

به "توجه به رویکرد دوستدار کودک در مدیریت شهری سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجه به رویکرد دوستدار کودک در مدیریت شهری سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید