جدیدترین گوشی پرچمدار سونی

به گزارش ذهن خاکستری، مشخصات گوشی Sony Xperia 1 IV به تازگی به وسیله بنچمارک Geekbench منتشر شده است. این مشخصات حاکی از ارتقاء این گوشی در عملکرد پردازنده مرکزی می باشد.

جدیدترین گوشی پرچمدار سونی

به گزارش خبرنگاران، لیست مشخصات تازهی که به وسیله بنچمارک Geekbench منتشر شده به گوشی Sony Xperia 1 IV مرتبط شده که نشان دهنده بهبود عملکرد تک هسته ای آن نسبت به نسخه قبلی است. در هفته های اخیر تبلیغاتی پیرامون Xperia 1 IV منتشر شده است و این جزئیات تازه Geekbench می تواند به عرضه قریب الوقوع آن اشاره کند. اگرچه هنوز هیچ تایید رسمی وجود ندارد، محتمل است این گوشی در ماه مه 2022 ارائه گردد.

گوشی مرموز Xperia 1 IV که با نام Sony XQ-CT54 لیست شده، امتیاز قابل توجهی در بنچمارک Geekbench برای عملکرد تک هسته ای خود به دست آورده است. بعلاوه این احتمال وجود دارد که این گوشی یک مدل از گوشی های هوشمند دارای قابلیت eSIM باشد.

لازم به شرح است که فناوری eSIM یک فناوری پیشرو و کاملا تازه است. در این فناوری کارت eSIM از پیش در درون گوشی قرار داده شده و به وسیله گوشی شناسایی شده است. این چیپ از سیم کارت عادی کوچک تر است و حتی درون گجت هایی مانند ساعت هم قرار می گیرد. این فناوری در ابتدا تنها در گجت های صنعتی استفاده می شد و شرکت اپل اولین شرکتی بود که از آن در محصولات مصرفی استفاده کرد. فناوری eSIM با همه مزایا، معایبی نیز دارد. از جمله این که نمی توان با سرعت سیم کارت های معمولی، گوشی یا سیم کارت را تعویض کرد. کسانی که مرتبا گوشی یا شماره تلفن خود را تغییر می دهند، سیم کارت های معمولی را ترجیح می دهند.

نتیجه آزمایش های Geekbench که به وسیله وبسایت خبری Smartphone Digest ارائه شده است، نشان داده که یک چیپست پرچمدار Snapdragon 8 Gen 1 در این گوشی تازه استفاده خواهد شد. این گوشی احتمالا به مانند مدل قبلی خود، یعنی Xperia 1 III با حداکثر 12 گیگابایت رم عرضه خواهد شد.

بر اساس امتیازات بنچمارک Geekbench، عملکرد چند هسته ای Xperia 1 IV مشابه عملکرد مدل قبلی خود بود و 3352 امتیاز به دست آورد. در نقطه مقابل امتیاز این گوشی در تست تک هسته ای 1204 بوده که نشان از بهبود حدود ده درصدی این دستگاه دارد. گفتنی است که به هر حال انتساب این مشخصات به Xperia 1 IV هنوز در حد حدس و گمان است، ولی چنان که می دانید طبق آخرین گزارش ها، قابلیت eSIM در بازار های ایالات متحده و اروپا در دسترس خواهد بود. در هر صورت تا زمانی که اطلاعات قطعی از سوی شرکت سونی در خصوص Xperia 1 IV منتشر گردد باید منتظر بمانیم.

منبع: gizmochina

منبع: فرارو
انتشار: 31 خرداد 1401 بروزرسانی: 31 خرداد 1401 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 458

به "جدیدترین گوشی پرچمدار سونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین گوشی پرچمدار سونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید