علت برگزار نشدن نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب ، از مشکلاتی که برای شهروندان ایجاد می گردد ناخرسندیم اما...

به گزارش ذهن خاکستری، سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به علت برگزار نشدن نمایشگاه کتاب در مجموعه آفتاب،گفت: با وجود کوشش مدیریت شهری برای انتقال نمایشگاه کتاب به شهر آفتاب،در نهایت،به علت متناسب نبودن مطالبات وزارت فرهنگ و ارشاد با مقدورات شهرداری، سال جاری هم بزرگترین رویداد فرهنگی کشور در مصلای تهران برگزار می گردد.

علت برگزار نشدن نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب ، از مشکلاتی که برای شهروندان ایجاد می گردد ناخرسندیم اما...

علیرضا نادعلی در گفت وگو با خبرنگاران اضافه کرد: همانطور که می دانید مجموعه مدیریت شهری(شورا و شهرداری) از سال گذشته همه کوشش خود را برای برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب به کار بست تا برپایه تفاهم سال گذشته با وزارت فرهنگ و ارشاد ارسلامی، نمایشگاه پرمخاطب کتاب در مجموعه نمایشگاهی آفتاب برگزار گردد. اما ازجهت تامین مالی، معذوراتی در شهرداری وجود داشت که به زمان برگزاری سال جاری نمی رسید. از طرف دیگر، دوستان هر سال در حال توسعه برگزاری نمایشگاه هستند و سال به سال نیز انتظار بیشتری برای اختصاص مکان مورد استفاده برای برگزاری نمایشگاه وجود دارد.

او ادامه داد: البته پیغام اصلی شورا و شهرداری این است که نمایشگاه بزرگ و پرمخاطب دیگری در محل خیابان سئول و مصلای بزرگ تهران برگزار نگردد تا شهروندان در طول مدت برگزاری این رویدادها برای تردد در شهر با مسائلی همانند ترافیک و شلوغی روبرو نشوند.

نادعلی گفت: آذرماه سال گذشته موضوع انتقال نمایشگاه ها به شهر آفتاب را با رای بالایی در شورای شهر تصویب کردیم که به تائید هیات تطبیق فرمانداری تهران نرسید. پس از آن رایزنی هایی را برای این امر داشتیم؛ منتها مذاکرات وزارت فرهنگ با شهرداری نتیجه لازم را نداشت.

سخنگوی شورای شهر و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا با بیان اینکه ما از این موضوع ناخرسندیم، توضیح داد: به هر حال باید توجه داشت که نمایشگاه کتاب، فرا گیری بسیار بالا و مخاطبان زیادی دارد. بعلاوه بزرگترین رویداد فرهنگی کشور، در سطح بین المللی برگزار می گردد و جزو نمایشگاه های تحول آفرین در حوزه کتاب و نشر در منطقه به شمار میرود و به خود مردم مربوط می گردد. بنابراین نمی توان از این نمایشگاه و اهمیتش برای کشور چشم پوشی کرد. ما کوشش نموده ایم که در عین حال همکاری لازم را با وارت فرهنگ و ارشاد داشته باشیم اما به این معنی نیست که از مسائل نمایشگاه کتاب در بحث ترافیک و راه بندان در سطح شهر غافل شویم و از آن ناخرسند نباشیم. نه تنها مدیریت شهری، بلکه پلیس راهور و دستگاه های دیگر هم در این زمینه ابراز ناخرسندی نموده اند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: البته این را هم بگویم که مجموعه آفتاب با همین تعداد سوله های موجود، ساختمان تجارت بین الملل و دیگر امکاناتش در حال حاضر بسیاری از رویدادهای بزرگ را میزبانی می نماید و خیلی از نمایشگاه های مهم نیز به صورت دائم در این مجموعه برگزار می گردد. بنابراین امیدواریم با توجه به کارهایی که در مجموعه آفتاب برای ساخت سول های تازه در حال اجراست، سال دیگر بهانه، توجیه و دلیلی برای برگزار نکردن نمایشگاه های پرمخاطب در مجموعه آفتاب وجود نداشته باشد. ضمن اینکه امیدوارم در آینده، نوع برگزاری نمایشگاه ها با موقعیتی که در تهران وجود دارد، متناسب باشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1402 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 622

به "علت برگزار نشدن نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب ، از مشکلاتی که برای شهروندان ایجاد می گردد ناخرسندیم اما..." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت برگزار نشدن نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب ، از مشکلاتی که برای شهروندان ایجاد می گردد ناخرسندیم اما..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید