رنگ ها چطور ساخته می شوند؟

به گزارش ذهن خاکستری، رنگ ها تأثیر قابل توجهی بر زندگی ما دارند و به وسیله تأثیرات روحی، روانی و حتی فیزیکی نیز می توانند بر ما اثر بگذارند.

رنگ ها چطور ساخته می شوند؟

نحوه ساخت رنگ ها از آنجایی اهمیت می یابد که رنگ ها تاثیراتی چشمگیر بر زندگی انسان ها دارند. طبیعت برترین منبع رنگ های گوناگون و الهام بخش بشر برای ساخت رنگ بوده است. برای آشنایی با نحوه ساخت رنگ ها با ما در مجله اینترنتی خبرنگاران همراه شوید.

رنگ چیست؟

رنگ یک ویژگی بصری است که به وسیلهٔ نور به چشم انسان منتقل می گردد. رنگ در اصل به ویژگی های مرئی اشاره دارد که در جسم ها بر اثر تابش نور، جذب و پراکنده می گردد. انسان قادر است این رنگ ها را به وسیلهٔ اعضای بینایی خود شناسایی کند.

قبل از آشنایی با نحوه ساخت رنگ ها بهتر است با رنگ های اصلی و رنگ های ترکیبی آشنا شویم:

1. رنگ های اصلی

رنگ های قرمز، آبی و زرد به عنوان رنگ های اصلی شناخته می شوند. با ترکیب این رنگ های اصلی، رنگ های دیگری مانند سبز، بنفش، نارنجی و غیره ایجاد می گردد.

2. رنگ های ترکیبی

با ترکیب رنگ های اصلی و یا رنگ های دیگر، رنگ های ترکیبی ایجاد می گردد. به عنوان مثال، ترکیب قرمز و آبی سبز را فراوری می نماید.

نحوه ساخت رنگ ها

ساخت رنگ به روش های مختلف صورت می گیرد و به نوع رنگ و کاربرد آن بستگی دارد. در ادامه به ساخت رنگ ها به دو روش معمول، یعنی سنتز شیمیایی و استخراج طبیعی اشاره می کنبم:

1. سنتز شیمیایی

در روش سنتز شیمیایی، رنگ ها به صورت مصنوعی و با استفاده از واکنش های شیمیایی ساخته می شوند. در این روش، مواد اولیه شیمیایی مناسب، که به عنوان پیش زمینه شناخته می شوند، با استفاده از واکنش ها و فرآیندهای شیمیایی تبدیل به رنگ ها می شوند.

در فرآیند سنتز، مواد اولیه شیمیایی معمولاً از ترکیبات آلی یا معدنی استخراج می شوند و سپس به واکنش در می آیند تا به رنگ نهایی دست یابند. این روش امکان فراوری رنگ های متنوع، پایدار و با کیفیت را فراهم می نماید.

2. استخراج طبیعی

روش دیگر برای ساخت رنگ ها استخراج آن ها از منابع طبیعی است. در این روش، مواد رنگ زا از منابع طبیعی مانند گیاهان، حشرات، مواد معدنی و دیگر منابع طبیعی استخراج می شوند. به طور معمول، این منابع حاوی مواد رنگ زا هستند که می توانند از آنها استخراج شوند و به رنگ های طبیعی تبدیل شوند. استفاده از مواد طبیعی در نحوه ساخت رنگ ها بسیار حائز اهمیت است. بعضی از رنگ های طبیعی به ویژه در صنایع غذایی و آرایشی بسیار محبوب هستند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب خلاصی از گرد و غبار خانه را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 8 خرداد 1402 بروزرسانی: 8 خرداد 1402 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 636

به "رنگ ها چطور ساخته می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنگ ها چطور ساخته می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید