ریاض تمایلی به صلح در یمن ندارد

به گزارش ذهن خاکستری، معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در سخنانی گفت: شواهد جملگی نشان می دهند که عربستان سعودی هیچ تمایلی به برقراری صلح در یمن ندارد.

ریاض تمایلی به صلح در یمن ندارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حسین العزی معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن به لغو سفر های تجاری از فرودگاه صنعا از سوی ائتلاف متجاوز سعودی واکنش نشان داد و به شدت از آن انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش، معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در این خصوص گفت: عقب نشینی سعودی از تصمیم قبلی برای انجام سفر های تجاری از فرودگاه صنعاء در حالی رخ داد که ساعاتی قبل، به صورت یک جانبه تعداد زیادی از اسرای ائتلاف را آزاد کرده بودیم.

این شخصیت یمنی در ادامه اظهاراتش در این زمینه همچنین مطرح نمود: این اقدام ائتلاف متجاوز سعودی نشان داد که ریاض هیچ تمایلی به حرکت به سمت صلح ندارند و به هیچ وجه در پی برداشتن گام های اعتمادساز نیست.

پیش از این، محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش أنصارالله یمن از تشدید حملات جنگنده های متجاوز سعودی به استان مأرب به شدت انتقاد کرد. سخنگوی جنبش أنصارالله گفت: پاسخ صنعاء به نقض آتش بس اعلامی از سوی سازمان ملل متحد، برای ریاض و ابوظبی دردناک خواهد بود.

وی گفت: ارتش و کمیته های مردمی یمن از آمادگی کامل برای ایستادگی در برابر متجاوزان سعودی و متحدانشان برخوردار هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 خرداد 1401 بروزرسانی: 26 خرداد 1401 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 454

به "ریاض تمایلی به صلح در یمن ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریاض تمایلی به صلح در یمن ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید