شبیه ساز مرگ ساخته شد!

به گزارش ذهن خاکستری، به لطف فناوری واقعیت مجازی، یک شبیه ساز مرگ ایجاد شده است که به شرکت کنندگان نگاهی اجمالی به آنچه ممکن است در آخرین لحظات عمرشان رخ دهد، می دهد.

شبیه ساز مرگ ساخته شد!

بسیاری از مردم برای مدتی مرده اند و دوباره به زندگی بازگشته اند و تجربه های خود را از آن لحظه ها با ما به اشتراک گذاشته اند. تجربه هایی که معمولاً شامل تماشا نور در انتهای یک تونل تاریک، شنیدن صدای عزیزان و حتی فریادهای دوزخیان است.

آنچه هنگام مرگ اتفاق می افتد، شاید بزرگترین معمای دنیا باشد، اما واقعیت مجازی می تواند به کاهش ترس مردم از مرگ یاری کند.

اکنون یک هنرمند به نام شاون گلدول (Shaun Gladwell) با بهره گیری از فناوری واقعیت مجازی یک تجربه نزدیک به مرگ همه جانبه ایجاد نموده که شرکت نمایندگان را با ایست قلبی یا مرگ مغزی آشنا می نماید و به آنها، نگاهی اجمالی به آنچه ممکن است در آخرین لحظات عمرشان رخ دهد، می دهد.

این شبیه سازی بعلاوه دارای یک بینش خارج از بدن است که به کاربران اجازه می دهد تا جسدهای خود را در حالی که در بالای فضای اتاق شناور هستند، نگاه نمایند.

یکی از کسانی که این تجربه را پشت سر گذاشته است، این چنین شرح می دهد که روی تختی دراز کشیده و دیده که پزشکان نتوانستند او را احیا نمایند. وی بعلاوه گفت که این تجربه می تواند به مردم اضطراب بدهد و کاربر می تواند هر زمان که بخواهد آن را متوقف کند.

شاون گلدول امیدوار است با دنیای مجازی که به کاربران نشان می دهد و احساس مرگ را شبیه سازی می نماید، به مردم یاری کند تا با مقوله مرگ که اجتناب ناپذیر است، کنار بیایند.

سیستم ابداعی گلدول، موسوم به گذر طوفان های الکتریکی در رویدادی در ملبورن استرالیا به نمایش درآمده است که به عنوان تجربه ای مشارکتی با ماهیت عمیقا تاثیرگذار و خارج از بدن توصیف می گردد.

داوطلبان روی یک تخت بیمارستانی دراز می کشند، هدست XR را روی صورت خود می گذارند و روند تجربه ایست قلبی، کوشش برای احیای دوباره، مرگ و تجربه ای خارج از بدن که فراتر از زندگی و سیاره زمین است را تجربه می نمایند.

منبع: ایسنا

منبع: فرادید
انتشار: 9 فروردین 1402 بروزرسانی: 9 فروردین 1402 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 612

به "شبیه ساز مرگ ساخته شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبیه ساز مرگ ساخته شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید