شقاقل آبی؛ موثر در ترمیم زخم دیابتی ها

به گزارش ذهن خاکستری، از برگ گیاه شقاقل آبی می توان جهت ترمیم زخم در افراد دیابتی استفاده کرد و ضماد تمام قسمت های گیاه برای شستشوی بثورات و عفونت پای ورزشکاران و همچنین تسکین دردهای روماتیسمی کاربرد دارد.

شقاقل آبی؛ موثر در ترمیم زخم دیابتی ها

دکتر مریم مومنی با بیان اینکه شقاقل آبی با نام علمی berula angustifolia از خانواده چتریان یاumbelliferae است، گفت: نام محلی این گیاه در ایلام، پاغازه است که گیاهی چند ساله، آبزی یا نیمه آبزی است. در فلور غنی استان ایلام، شقاقل آبی در دره کلم و شهر ایلام وجود دارد. بر اساس پژوهش های اجرا شده می توان از برگ گیاه شقاقل آبی جهت ترمیم زخم در افراد دیابتی استفاده کرد و از ضماد تمام قسمت های گیاه برای شستشوی بثورات و عفونت پای ورزشکاران و همچنین تسکین دردهای روماتیسمی استفاده می شود.

مدیر پژوهش جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام با بیان اینکه اسانس این گیاه حاوی میزان قابل توجه ای پلی استیلن است، افزود: پلی استیلن ها دارای اثرات ضد قارچ، ضد باکتری و دارای خواص ضد آلرژی و ضد التهابی هستند.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام، مومنی تاکید کرد: تحقیقات نشان می دهد، شقاقل آبی دارای ترکیبات سمی است و از این گیاه به صورت خوراکی استفاده نمی شود.

منبع: همگردی
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 133

به "شقاقل آبی؛ موثر در ترمیم زخم دیابتی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شقاقل آبی؛ موثر در ترمیم زخم دیابتی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید