طعم لذیذ صبحانه در دور دنیا

به گزارش ذهن خاکستری، مردم در کشورهای مختلف برای صبحانه چه می خورند؟

صبحانه دلچسب و همیشگی خیلی از ما چیزی نیست جز نان، پنیر، کره و چای ! اما وعده های غذایی هر کشوری آداب خودش را دارد و متفاوت از دیگر کشور هاست. دانستن اینکه مردم در کشورهای مختلف برای صبحانه چه چیزی می خورند می تواند خیلی جالب باشد پس خبرنگاران را همراهی کنید تا سری به میز صبحانه در دور دنیا بزنیم.

طعم لذیذ صبحانه در دور دنیا

یکی از لذت های سفر چشیدن طعم غذاهای مختلف آن کشور است شاید شما وقتی به کشوری می روید به سختی بتوانید طبع غذایی تان را با آنها یکی کنید اما پیشنهاد ما این است که به هرجا که سفر می کنید غذاهای مختلفشان را امتحان کنید چون این یکی از هیجان های سفر است، تجربه طعم های مختلف!

استرالیا

صبحانه ویژه خیلی از استرالیایی ها Vegemite است. در واقع نوعی شیره از ترکیب عصاره سبزیجات و ادویه های مختلف است.

چین

یکی از صبحانه مشهور کشور چین، رول های خمیری سرخ شده است که با شیر سویای گرم نوش جان می شود. چینی ها همچنین نوعی اسنک به نام dim sum و سوپ های گرم دارند که آن ها هم از صبحانه های مورد علاقه مردم چشم بادامی چینی هستند.

برزیل

در کشور برزیل صبحانه مرسوم برزیلی ها قهوه غلیظ با شیر به همراه ظرفی پر از ژامبون، پنیر و نان است. همچنین سوپ لذیذ و خوشمزه را در میز صبحانه خود دارند به نام فیجا که از لوبیا و گوشت درست شده است و در این کشور بسیار رایج است.

کوبا

صبحانه مرسوم این کشور نوع نان سوخاری است که با کره تهیه می شود و نامش tostada این است و همراه با قهوه میل می شود.

انگلستان

صبحانه ای لذیذ و در عین حال کامل شامل تخم مرغ، سوسیس، ژامبون، لوبیا، قارچ و گوجه فرنگی پخته است که صبحانه محبوب مردم انگلیس است .

ایتالیا

صبحانه بیشتر ایتالیایی ها کاپوچینو به همراه نوعی نان به نام brioche پوشیده با مربا و شکلات است.

آلمان

آلمانی ها نیز برای صبحانه باب میل خود نان تازه، گوشت، پنیر محلی، کره و مربا را انتخاب کرده اند.

کلمبیا

سر میز صبحانه بیشتر مردم کلمبیایی نوعی نان شیرینی و حجیم وجود دارد به نام آرپا که مردم این کشور به عنوان صبحانه خود ازآن نوش جان می کنند. این شیرینی از آرد ذرت تهیه شده است و همراه با تخم مرغ، گوشت و یا مربا صرف می شود.

فرانسه

یک فنجان قهوه داغ در کنار شیرینی کرواسان و نان باگت صبحانه دلچسب یک فرانسوی است.

جامائیکا

جالبه که بدونید محبوب ترین صبحانه جامائیکایی ها نوعی میوه پخته شده به نام آکی است. این میوه بعد از پخته شدن شبیه تخم مرغ پخته شده و له شده می شود. در کنار این میوه موز سبز، ماهی شور و میوه های تازه صرف می شود.

هند

کشور هندوستان صبحانه های متنوعی بر سر میزهای خود دارند اما پای ثابت بیشتر صبحانه هایشان ترشی به نام چنتی، سسی به نام dipو نان های محلی است.

مکزیک

منوی صبحانه مکزیکی ها شامل نوعی خمیر سرخ شده به همراه گوجه و پنیر است و یا اینکه غذایی تند است که همراه تخم مرغ است. گرچه، رولت های شیرین و قهوه نیز مورد علاقه آنها هستند.

ژاپن

مردم ژاپن برای صبحانه خود سوپ میسو همراه با برنج سفید، ترشی سبزیجات و انواع پروتئین مانند ماهی یا املت ژاپنی به نام tamagoyaki انتخاب می کنند.

روسیه

کیک ها تابه ای شبیه کیک پنیری ، کرپ های کوچکی در مقدار بیسکوئیت تهیه شده از کفیر صبحانه مورد علاقه مردم روسیه هست

ترکیه

صبحانه ای لذید برای شروع یک صبح دل انگیز انتخاب مردم ترکیه است. نان، کره، زیتون، تخم مرغ، گوجه فرنگی، خیار، مربا، عسل و سرشیر است.

سوئد

صبحانه مردم سوئدی برای ما آشنا تر است. ساندویچ های چند لایه تشکیل شده از ماهی و انواع ژامبون های تازه است که همراه با پنیر، سس مایونز و سبزیجاتی مانند خیار و گوجه فرنگی نوش جان میکنند.

اسپانیا

مردم اسپانیا برای صبحانه لذیذ خود غذایی محلی به نام pan con tomate که در واقع نوعی سس گوجه با سیر است را انتخاب کرده اند.

آفریقای جنوبی

پوتوپاپ غذایی محبوب، حاوی پوره می باشد که همراه غلات جزو صبحانه های لذیذ مردم آفریقا جنوبی است.

منبع: الی گشت
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 403

به "طعم لذیذ صبحانه در دور دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طعم لذیذ صبحانه در دور دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید