مشخصات زیردریایی جدیدی که آمریکا به خاورمیانه فرستاد، عکس

به گزارش ذهن خاکستری، روزیاتو نوشت: ارتش آمریکا در بیانیه ای اعلام نموده است که یک زیردریایی هسته ای با قابلیت حمل موشک های راهنمایی شونده وارد خاورمیانه شده است. این زیردریایی کلاس اوهایو چه مشخصاتی دارد؟

مشخصات زیردریایی جدیدی که آمریکا به خاورمیانه فرستاد، عکس

نیروی دریایی آمریکا چهار زیردریایی با قابلیت حمل موشک راهنمایی شونده در کلاس اوهایو یا SSGN دارد که زیر دریایی های با قابلیت حمل موشک بالستیک سابق هستند که به جای موشک های بالستیک هسته ای، موشک های کروز تاماهاوک (Tomahawk) را جایگزین نموده اند.

هر یک از این زیردریایی ها می تواند 154 موشک کروز تاماهاوک را حمل کند که 50 درصد بیشتر از تعداد موشک های روی ناوشکن های نیروی دریایی ایالات متحده و تقریباً چهار برابر محموله موشک های راهنمایی شونده در جدیدترین زیردریایی های تهاجمی نیروی دریایی این کشور است. هر تاماهاوک می تواند تا 450 کیلوگرم کلاهک حمل کند و برد آن حدود 1600 کیلومتر است.

شلیک موشک تاماهاوک از زیردریایی

زیردریایی های کلاس اوهایو علاوه بر 154 موشک راهنمایی شونده کروز تاماهاوک، دارای لانچرهایی چهارگانه برای پرتاب اژدرهای Mk48 بوده و از یک رآکتور هسته ای با یک شفت برای تامین نیروی خود استفاده می نمایند. سرعت این زیردریایی بیش از 20 گره دریایی (37 کیلومتر بر ساعت) است و حدود 160 خدمه دارد. طول این زیردریایی 170 متر و دکل آن 13 متر است. این زیردریایی می تواند حدود 60 روز با تجهیزات و آذوقه برای سربازان، بدون احتیاج به بازگشت به سواحل به عملیات خود ادامه دهد.

  • خرس های غول پیکر عجیب در منطقه ها شمالی دیده شدند/ عکس

  • معروفیت جهانی باورنکردنی پراید و ال 90 / عکس

زیردریایی کلاس اوهایو می تواند تا 240 متری عمق آب پایین برود و دارای سونارهای مختلف و در کل 22 لانچر موشک های تاماهاوک است که هر کدام 7 موشک را در خود جای می دهد. وزن این زیردریایی در حالت روی آب 16.764 تن است. اولین فروند از زیردریایی های کلاس اوهایو در نوامبر 1981 عملیاتی شد.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 16 آبان 1402 بروزرسانی: 16 آبان 1402 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 684

به "مشخصات زیردریایی جدیدی که آمریکا به خاورمیانه فرستاد، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات زیردریایی جدیدی که آمریکا به خاورمیانه فرستاد، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید