مواردی که در زمان خرید لاستیک ال 90 باید در نظر داشته باشیم

به گزارش ذهن خاکستری، خبرگزاری خبرنگاران- خودروی ال 90 یا همان تندر 90 از جمله خودروهای ساخت فرانسه می باشد که همانند خودروهای گروه پژو از استقبال خوبی در بازار ایران برخوردار می باشد. اگرچه شاید این استقبال را باید بیشتر مدیون تنوع کم خودرو فراوری ایران و همچنین قیمت بالای خودروهای دیگر در ایران بود.

مواردی که در زمان خرید لاستیک ال 90 باید در نظر داشته باشیم

از جمله دلایل محبوبیت این خودرو در بازار ایران می توان به در دسترس بودن قطعات یدکی آن اشاره نمود. بعنوان مثال شما به راحتی می توانید لاستیک این خودرو را در برندهای مختلف ایرانی و خارجی در بازار یا یک جستجوی ساده در اینترنت پیدا کنید. لذا در ادامه این مطلب قصد داریم تا به نکاتی که در زمان خرید لاستیک ال 90 بهتر است تا بدانها توجه کنید می پردازیم.

اولین نکته ای که در زمان انتخاب لاستیک برای تندر 90 باید در نظر داشته باشید اینست که سایز لاستیک خودروی شما چیست. جالب است که بدانید که در بسیاری موارد, مخصوصا بانوان, دارندگان خودرو حتی نمی دانند که سایز لاستیک ماشینشان چیست. این مسئله باعث می گردد که دارندگان این خودرو در زمان خرید لاستیک دچار سردرگمی شوند.

در این رابطه باید بدانید که سایز لاستیک ماشین بصورت یکسری از اعداد و حروف بروی دیواره لاستیک توسط فراوری نماینده لاستیک حک می گردد بطوریکه شما می توانید با یک نگاه اجمالی به دیواره لاستیک از سایز لاستیک خودروی خود آگاه شوید. همچنین بهتر است که بدانید این سایز لاستیک براساس وزن ماشین, سرعت ماشین و سایر شرایط محیطی برای خودروی شما در نظر گرفته شده است تا راندمان خودروی شما را بالاتر ببرد.

با یک نگاه اجمالی به دیواره لاستیک خودروی تندر 90 مشاهده خواهید نمود که سایز لاستیک شما 185/65R15 می باشد که این اعداد و حروف هر کدام بیانگر یکی از خصوصیات لاستیک شما می باشد. این خصوصیات به ترتیب بصورت زیر می باشند:

1- 185 : این عدد بیانگر پهنای لاستیک مورد نظر برحسب میلیمتر می باشد. یعنی پهنای لاستیک تندر 90 برابر با 18.5 سانتیمتر می باشد.

2- 65: این عدد به اصطلاح به ضریب منظر لاستیک مشهور می باشد. حاصلضرب این عدد در پهنای لاستیک ارتفاع فاق لاستیک را نشان می دهد.

3- R : این حرف لاتین بیانگر این مسئله می باشد که ساختار لاستیک از نوع رادیال می باشد و مربوط به روش ساخت لاستیک می باشد.

4- 15: عدد 15 بیانگر سایز رینگ خودروی ال 90 برحسب واحد اینچ می باشد.

حال کافیست که در زمان خرید لاستیک برای خودروی خودتان این سایز لاستیک را به فروشنده لاستیک بگوئید تا از قیمت لاستیک تندر 90 از برندهای مختلف ایرانی و خارجی آگاه شوید.

البته طراحی خودروی ال 90 به گونه ای می باشد که فضای زیادی در زیر ماشین برای قرار دادن لاستیک, در نظر گرفته شده است به گونه ای که شما می توانید از لاستیک با پهنای بیشتر نیز در زیر ال 90 بهره ببرید. از اینرو بسیاری از دارندگان این خودرو جهت دستیابی به تعادل بیشتر در سرعتهای بالاتر و همچنین تا حدودی زیبایی بیشتر ال 90 لا ستیک به سایز 205/60R15 را برای خودروی خود انتخاب می نمایند. لازم بذکر است که لاستیک مورد نظر به اندازه 2 سانتیمتر از لاستیک فابریک پهن تر می باشد که این مسئله باعث افزایش سطح تماس لاستیک با سطح جاده می گردد.

نکته دیگری که در زمان خرید لاستیک ال90 بهتر است تا بدان توجه کنید, تاریخ فراوری لاستیک می باشد. تاریخ فراوری لاستیک همانند سایز لاستیک, عموما بروی دیواره لاستیک و در داخل یک کادر بیضی شکل بصورت یک عدد چهار رقمی برحسب تاریخ میلادی بروی لاستیک حک می گردد, که دو عدد اول آن بیانگر هفته فراوری لاستیک و دو عدد دوم بیانگر سال فراوری لاستیک می باشد. بعنوان مثال عدد 2619 بیانگر این مسئله می باشد که لاستیک مورد نظر در هفته 26 ام سال 2019 فراوری شده است. یا عدد 0221 بیانگر اینست که لاستیک مورد نظر هفته دوم سال 2021 فراوری شده است.

به طور کلی اگر قصد تعویض لاستیک ال 90 را دارید بهتر است تا موارد زیر را در نظر داشته باشید:

1- هیچ گاه از سایز لاستیک کوچکتر از لاستیک فابریک خودروی خود استفاده نکنید, این مسئله باعث آسیب به جلوبندی خودرو و کوبش خودرو می گردد.

2- استفاده از سایزهای خیلی بزرگتر از سایز استاندارد نیز باعث گیر کردن لاستیک به گلگیر می گردد.

3- همچنین اگر قصد تغییر سایز لاستیک خود را دارید, حتما توجه داشته باشید که هر چهار لاستیک خود را باید تعویض نمائید. این مسئله باعث توزیع یکنواخت نیرو بروی لاستیکها می گردد.

حال اگر نمی دانید که چه فراوری نمایندگانی در ایران قادر به فراوری لاستیک برای ال 90 می باشند می توان به فراوری نمایندگانی نظیر لاستیک شاخص, لاستیک کویر تایر, لاستیک یزد تایر و یا دنا اشاره نمود و از میان برندهای خارجی می توان به لاستیک کومهو و رودستون اشاره نمود. همچنین در سرانجام, از شما دعوت می کنیم که جهت مشاهده قیمت روز انواع لاستیکهای ایرانی و خارجی به فروشگاه اینترنتی تهران تایر مراجعه نمائید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 5 خرداد 1400 بروزرسانی: 6 خرداد 1400 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 19

به "مواردی که در زمان خرید لاستیک ال 90 باید در نظر داشته باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواردی که در زمان خرید لاستیک ال 90 باید در نظر داشته باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید