موتورسیکلتی نو با الهام از موجودات دریایی

به گزارش ذهن خاکستری، یک شرکت موتورسیکلت سازی ویتنامی به تازگی از طراحی یک موتورسیکلت نوآورانه با الهام از ماهی ها پرده برداری نموده که شاسی آن از مواد مورد استفاده در ساخت موشک ها ساخته شده است.

موتورسیکلتی نو با الهام از موجودات دریایی

یک شرکت موتورسیکلت سازی سفارشی ویتنامی به نام Bandit9 از موتورسیکلت تازه خود که به نظر می رسد از فیلم های علمی-تخیلی آمده است، رونمایی کرد.

نام این موتورسیکلت برگرفته از نام شرکت مهندسی بریتانیایی است که هواپیمای جنگنده اسپیت فایر(Spitfire) را در جنگ جهانی دوم ساخت.

این روزها بسیاری از طراحی های مفهومی موتورسیکلت ها برای نمایش ظاهر آنها در آینده به نمایش درمی آید که می تواند جالب باشد، اما Bandit9 از چند جهت دیگر مورد توجه است.

ویژگی شاخص Bandit9 در شاسی آن نهفته که از آلومینیوم 7075 ساخته شده است که موادی است که معمولاً در موشک ها و سایر کاربردهای دفاعی استفاده می گردد. خریداران این انتخاب را دارند که برای کاهش وزن، بدنه را از جنس پلاستیک ABS یا از جنس فیبر کربن که سبک تر است، بپوشانند. بدیهی است که انتخاب فیبر کربن موجب می گردد تا سرعت موتورسیکلت کمی بیشتر گردد.

زیبایی این موتورسیکلت به لطف الهام گرفتن از پرتو ماهیان است. این موتورسیکلت دارای سیستم خنک کننده مایع و 8 سوپاپ و یک موتور دوقلوی 900 سی سی است که می تواند تا 1200 سی سی هم ارتقا یابد.

نسخه 900 سی سی گشتاور 80 نیوتن متری در 3800 دور در دقیقه فراوری می نماید و حداکثر سرعت آن به 193 کیلومتر در ساعت می رسد، در حالی که نسخه 1200 سی سی آن گشتاور 112.5 نیوتن متری در 4250 دور در دقیقه فراوری می نماید و می تواند سرعت را تا 210 کیلومتر در ساعت برساند.

وزن این موتورسیکلت تقریباً 216 کیلوگرم است و در صورت ارتقاء می تواند 190 کیلوگرم وزن داشته باشد.

این موتورسیکلت بعلاوه دارای سیستم تزریق سوخت الکترونیکی، سیستم اگزوز ساخته شده از فولاد ضد زنگ است که می تواند به تیتانیوم ارتقا یابد و بعلاوه دارای یک صفحه نمایش LED سفارشی است.

این شرکت ویتنامی هیچ اطلاعاتی در خصوص قیمت این موتورسیکلت ارائه نکرده است، اگرچه می گوید انتظار می رود اولین تحویل آن در ماه دسامبر انجام گردد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 227

به "موتورسیکلتی نو با الهام از موجودات دریایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موتورسیکلتی نو با الهام از موجودات دریایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید