احتیاج است تا کپوبافی دزفول در کنار سنتی بودن به سمت مدرن شدن هم برود

به گزارش ذهن خاکستری، ایسنا/ براساس خبر و گزارش های واصله، احتیاج است تا کپوبافی دزفول در کنار سنتی بودن به سمت مدرن شدن هم برود.

احتیاج است تا کپوبافی دزفول در کنار سنتی بودن به سمت مدرن شدن هم برود

حمیدرضا خادم اظهار کرد: با توجه به این که کپوبافی ثبت جهانی شده می توانیم کپوبافی را به سمتی سوق دهیم که تنوع محصول و صادرات آن بیشتر گردد.

وی با بیان این که کپوباف ها باید وارد فاز تازه شوند، تاکید نمود: کپوباف ها می توانند در زمینه صادرات بسیار پیشرفت نمایند و تسهیلات کافی در راستای پیشرفت آنها گرفته گردد.

او ادامه داد: انشاالله بتوانیم کپو را نه تنها به کشورهای اطراف بلکه به اروپا هم صادر کنیم.

خادم به مسائل کپوبافی اشاره نمود، گفت: در حوزه کپوبافی با کمبود تسهیلات، لوازم مورد احتیاج کپوباف ها و کمبود کارگاه روبرو هستیم.

او با بیان اینکه نزدیک به سه هزار کپوباف وجود دارد، ادامه داد: کپوباف ها قشر خانم و خانه دارند که ممکن است به علت بضاعت مالی قادر به کار کردن نباشند و به علت کمبود سرمایه اولیه امکان آغاز کار را نداشته باشند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول با اشاره به مشکل مالی کپوباف ها اضافه کرد: کپوباف ها از منطقه های بومگردی استفاده می نمایند تا سرمایه زیادی نخواهد و این موضوع ذوق و حوصله و هنر کپوباف ها را می طلبد که بتوانند در این مسیر پیروز شوند.

منبع: همگردی
انتشار: 18 شهریور 1402 بروزرسانی: 18 شهریور 1402 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 675

به "احتیاج است تا کپوبافی دزفول در کنار سنتی بودن به سمت مدرن شدن هم برود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتیاج است تا کپوبافی دزفول در کنار سنتی بودن به سمت مدرن شدن هم برود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید