7 باور اشتباه در خصوص پوست

به گزارش ذهن خاکستری، تا چه حد درباره پوست و مراقبت از آن اطلاع دارید؟ شاید شگفت زده شوید اگر بدانید تا چه مقدار دانش و باور ها درباره نگهداری و مراقبت از پوست می تواند غلط باشد.

7 باور اشتباه در خصوص پوست

در ادامه به 7 باور غلط در خصوص پوست اشاره می کنیم:

1- کرم پوست مناسب باعث جوان نگه داشتن پوست شما می گردد.

صدها درمان برای جوان تر ماندن و کندی سرعت پیر شدن پوست وجود دارد. برای کاهش چین و چروک، درمان موضعی با برترین شواهد پشت آن، اسید رتینوئیک است (مانند Retin-A) . محصولات بی شماری وجود دارند که حاوی اسید رتینوئیک هستند، ولی سخت است که بگوییم کدام یک بهتر از دیگری است. اما برترین راه برای حفظ چین و چروک استفاده از کرم ضد آفتاب است و دوری از سیگار است.

2- صابون آنتی باکتریال برترین صابون برای تمیز نگه داشتن پوست شما است.

به طور عادی بر روی پوست همواره باکتری وجود دارد و از بین بردن و پاک کردن همه آنها از پوست کاری غیر ممکن است. در حقیقت بیشتر دانشمندان نگران این هستند که استفاده از صاوبون های آنتی باکتریال، باکتری ها را نسبت به این آنتی بیوتیک ها مقاوم تر و قوی تر می نماید. صابون های آنتی باکتریال لزوما برای استفاده روزانه نیست. برای شستن دست ها و جلوگیری از شیوع آلودگی، صابون معمولی کفایت می نماید.

3- خوردن شکلات یا غذاهای چرب باعث چرب شدن پوست و جوش زدن می گردد.

حقیقت این است که ماده چربی به نام سبیوم باعث ایجاد آکنه و جوش می گردد. این ماده به وسیله خود پوست ما ساخته و ترشح می گردد. در واقع هیچ شواهدی وجود ندارد که ماده غذایی خاصی باعث بوجود آمدن آکنه گردد.

4- هرچقدر SPF کرم ضد آفتاب بیشتر باشد، بهتر است.

بالاتر از یک سطح تعیین، کرم ضد آفتابی که SPF بسیار بالایی دارد دارای مزیت کمتری نسبت به SPF پایین تر است. کارشناسان عموما توصیه می نمایند که از کرم ضد آفتاب با SPF حداقل 30 استفاده نمایند که 97٪ از اشعه UVB را مسدود می نماید. اگر قصد دارید بیش از دو یا سه ساعت بیرون از خانه باشید مخصوصا اگر هوا آفتابی باشد (برای مثال 10 صبح تا 2 بعد از ظهر) بهتر است از کرم با SPF بالاتر بهره ببرید. اما در بیشتر موارد،SPF بالاتر ممکن است ارزش اضافی را نداشته باشد.

5- ویتامین E باعث از بین رفتن زخم ها می گردد

شواهد محدودی وجود دارد که از این ادعا پشتیبانی کند. اگر زخم خاصی بر روی پوستتان دارید که نمایان است با یک دکتر پوست مشورت کنید. گزینه های زیادی برای بهبود جای زخم وجود دارد مانند لیزر درمانی

6- ماساژ سر از ریزش مو و کچلی جلوگیری می نماید.

هیچ شواهدی وجود ندارد که ماساژ سر از ریزش مو جلوگیری می نماید.

7- برنزه کردن برای پوست مضر است

گذراندن مدت طولانی زیر نور خورشید یا دستگاه سولار می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهد به ویژه اگر از کرم ضد آفتاب استفاده نکنید. خطر ابتلا به سرطان پوست با مدت زمان قرار گرفتن در معرض تابش خورشید و فراوانی آفتاب سوختگی همراه است. برنزه شدن بیش از حد نیز می تواند به پوست آسیب برساند و باعث ایجاد چین و چروک پوست گردد.

اما تا زمانی که اقدامات احتیاطی را رعایت کنید - مانند استفاده از کرم ضد آفتاب حداقل SPF 30، استفاده از آن به طور کامل و دوباره اعمال در صورت لزوم، و اجتناب از زمان قرار گرفتن زیاد در معرض نور خورشید یا دستگاه سولار - بوجود آمدن یک قهوه ای روشن بر روی پوست بدون سوزش نشانه بد و هشدار دهنده ای نیست.

منبع: فوت و فن / health.harvard.edu
انتشار: 19 مرداد 1401 بروزرسانی: 19 مرداد 1401 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 503

به "7 باور اشتباه در خصوص پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 باور اشتباه در خصوص پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید