شروع توزیع بیش از 5 هزار میلیارد ریال اعتبارات استانی در اردبیل

به گزارش ذهن خاکستری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: تا پنج هزار و 430 میلیارد ریال اعتبار استانی با ضرایب تعیین و شاخص های 17گانه توزیع خواهد شد.

شروع توزیع بیش از 5 هزار میلیارد ریال اعتبارات استانی در اردبیل

داود شایقی با بیان اینکه80 درصد اعتبارات صرف تکمیل طرح های نیمه تمام این استان می گردد، گفت: از 2 ماه پیش توزیع اعتبارات سال 1401 در بین فرمانداری های 12 شهرستان شروع شده تا پنج هزار و 430 میلیارد ریال اعتبار استانی با ضرایب معین و شاخص های 17گانه توزیع خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: فرمانداران 80 درصد اعتبارات امسال را برای تکمیل طرح های نیمه تمام اختصاص دادند و امید است در سرانجام سال اقتصادی 1401 عملکرد مطلوبی را در تکمیل و بهره برداری از طرح های نیمه تمام ببینیم.

شایقی با بیان اینکه ریالی از اعتبارات استان اردبیل برگشت نمی خورد، گفت: در آخرین روز های سال اقتصادی 1400 مصمم هستیم ریالی از اعتبارات استان اردبیل به خزانه برگشت نخورد.

او می گوید: با اصلاح موافقتنامه های توزیع بودجه 1400 در ماه های گذشته سعی شده تا منابع نقدی و اسناد خزانه به صورت صد درصد جذب گردد که گزارش کامل از روند جذب و تخصیص اعتبارات سال 1400 در هفته آینده احصا خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: از 2 ماه پیش توزیع اعتبارات سال 1401 در بین فرمانداری های 12 شهرستان شروع شده تا پنج هزار و 430 میلیارد ریال اعتبار استانی با ضرایب معین و شاخص های 17گانه توزیع گردد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: فرمانداران بر اساس سیاست گذاری هایی که در حمایت از شرکت های دانش بنیان، اشتغال آفرین، تکمیل زیرساخت های شهرک های صنعتی، حوزه راه، آب و عمران روستایی داشتند، توزیع اعتبارات را شروع نموده اند.

شایقی گفت: منابع شهرستان ها بر اساس سند آمایش استانی، سند توسعه شهرستان ها و بعلاوه سند توسعه و اشتغال روستایی توزیع می گردد که در افق 1424 و بر مبنای سند آمایش توسعه در ابعاد مختلف مد نظر قرار گرفته است.

او از فرمانداران خواست تا از دیدگاه های کارشناسی مدیران و معاونان دستگاه های اجرایی استان استفاده نموده و نسبت به جذب اعتبارات ملی از ردیف های مختلف اقدام لازم را انجام دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل با بیان اینکه 60 درصد مبادله موافقتنامه در قالب بودجه 1401 در استان صورت گرفته است، گفت: تا هفته اول مهرماه 40 درصد مابقی مبادله موافقتنامه نیز انجام می گردد.

شایقی می گوید: بدون دخالت توزیع اعتبارات بر عهده فرمانداری ها قرار داده شده و مقرر شده با اولویت پروژه های پیشران و سیاست گذاری دولت در رسیدن به رشد هشت درصد توزیع منابع صورت بگیرد.

او از تشکیل صندوق رفاه و پیشرفت استانی و شهرستانی اطلاع داد و گفت: برای تحقق رشد 8 درصدی اقتصاد کشور و استان اردبیل از ظرفیت این صندوق و سرمایه گذاری های کلان استفاده خواهد شد.

خبرنگاران اردبیل اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 مهر 1401 بروزرسانی: 2 مهر 1401 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 529

به "شروع توزیع بیش از 5 هزار میلیارد ریال اعتبارات استانی در اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع توزیع بیش از 5 هزار میلیارد ریال اعتبارات استانی در اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید