انتخاب کاربردی ترین و شیک ترین مدل های شیر آب برای آشپزخانه و حمام

به گزارش ذهن خاکستری، فرآیندهای طراحی یا بازسازی آشپزخانه و حمام می تواند بسیار استرس زا باشد ؛ زیرا تصمیمات مهم زیادی وجود دارد که باید در مدت زمان کوتاهی اتخاذ شوند. انتخاب سینک و شیر آب آشپزخانه و حمام مناسب یکی از مهم ترین تصمیماتی است که در این فرآیند باید گرفته گردد. در این مقاله انواع مدل شیرآلات حمام و آشپزخانه را با شما آنالیز می کنیم و نکات و ترفندهایی را که در تصمیم گیری در خصوص این موضوع باید در نظر بگیریم ، ارزیابی می کنیم. زیرا در انتخاب آنها باید به جنبه های کاربردی این شیرها توجه کنیم تا سبک. با ما همراه باشید.

انتخاب کاربردی ترین و شیک ترین مدل های شیر آب برای آشپزخانه و حمام

مواردی که در انتخاب مدل های شیر آشپزخانه باید در نظر بگیرید

بیایید با آشپزخانه آغاز کنیم. هنگام مرور مدل های شیرآلات آشپزخانه ، اولین سوالی که باید قبل از تصمیم گیری در بین گزینه های متعدد به آن پاسخ داده گردد ، نحوه استفاده از قسمت سینک آشپزخانه است.

در واقع منظور ما این است: هر چند وقت یکبار از سینک ظرفشویی خود برای شستن ظروف با دست استفاده می کنید؟ آیا اغلب ظروف را در سینک جمع می کنید؟ آیا فقط از قسمت سینک برای انتقال ظروف به داخل دستگاه ظرفشویی استفاده می کنید؟ چند نفر از آشپزخانه شما و با چنین ترافیک سنگینی استفاده می نمایند؟ آیا هنگام انتخاب سینک ، مدلی با محفظه جداگانه برای شستن میوه و سبزیجات انتخاب نموده اید؟ پاسخ به تمام این سؤالات مدل هایی را که باید در هنگام انتخاب شیرآلات آشپزخانه و حمام به کار ببرید معین می نماید.

مقدار سینک

مقدار سینک یکی دیگر از مسائلی است که باید به آن توجه کنید. اگر سینک شما خیلی بزرگ نیست باید مدل های شیرآلات کوچک را در مقدار مناسب انتخاب کنید که آب روی پیشخوان و اطراف آن پاشیده نگردد. با این حال ، اگر یک سینک ظرفشویی بزرگ و چند منظوره انتخاب نموده اید ، از بین طیف وسیعی از شیرهای آب مفیدی انتخاب کنید که می توانند حرکت نمایند و به راحتی با افزایش طول و کوتاه شدن به قسمت های مختلف دستشویی برسند.

تناسب و عملکرد

اگر سینک شما بزرگ است و مدل شیر آب کوچک و غیر متحرک را ترجیح می دهید ، این کار ظاهری ناسازگار به وجود می آورد و مانع از رسیدن آب به راحتی در حین تمیز کردن سینک می گردد. بنابراین از نظر بهداشتی باید متناسب با سایز سینک خود مدل شیرآلات را انتخاب کنید.

ویژگی های استفاده از شیرآلات

سر شیر آب نیز یکی از نکاتی است که در انتخاب وسایل آشپزخانه و حمام باید به آن توجه کرد. اگر شیرآلات چند منظوره را با گزینه های مختلف برای شستن سبزیجات و میوه ها انتخاب می کنید ، فرآیند پخت و پز شما بسیار راحت تر خواهد بود. امروزه مدل های شیر آب با آپشن های بسیار متنوعی و چند منظوره با گزینه های دوش ، فشار و جریان آب معمولی تجربه استفاده بسیار راحت را ارائه می دهند.

طول عمر

دوام یک شیر آب به مواد مورد استفاده برای شیرآلات بستگی دارد. انواع مختلفی از وسایل با استفاده از دریچه های توپی ، کارتریجی و دیسکی سرامیکی وجود دارد ، اما بادوام ترین آنها محصولاتی دارای دریچه های دیسکی سرامیکی و مواد پایه برنجی جامد هستند.

روش نصب

بسته به فضای موجود و سبک سینک می توان شیرهای آشپزخانه را روی سینک ، روی پیشخوان یا روی دیوار نصب کرد. این در واقع جایگزین هایی را ایجاد می نماید که بسته به نحوه ساخت سیستم لوله کشی و انتخاب میز شما می تواند تغییر کند. محل نصب شیرآلات آشپزخانه مزایا و معایب خاص خود را دارد. شیرهای سینک معمولاً ارزان هستند و تغییر شیرها ساده ترین راه برای به روز رسانی ظاهر سینک است. این امر به ویژه در خصوص سفارشی سازی آشپزخانه در خانه های اجاره ای مهم است.

با این حال ، طراحی این شیرها با تعداد سوراخ های قرار داده شده در سینک محدود می گردد. وسایل قابل نصب در پشت یا نزدیک سینک قابل نصب هستند. این شیرآلات ظاهری مرتب و بدون درز به آشپزخانه می دهند اما فضایی را روی پیشخوان اشغال می نمایند. شیرهای آشپزخانه دیواری مناسب همه سبک های سینک هستند ؛ اما باید با دقت زیادی نصب شوند. نصب روی دیوار بعلاوه مستلزم طراحی سیستم لوله کشی مطابق با آن است. لوله آب ورودی باید از دیوار عبور نموده و بالاتر ختم گردد.

نکاتی که در انتخاب شیر حمام باید در نظر بگیرید

مدل های شیر حمام یکی از محصولات طراحی هستند که روزانه بارها در خانه از آن استفاده می کنیم. به همین علت ضروری است در تصمیم گیری در خصوص مدل شیر حمام به مقدار شیر آشپزخانه دقت کنید. امروزه شرکت های حرفه ای فراوری نماینده لوازم حمام ، شیرهای حمام را در مدل ها ، مواد و کارنمودهای مختلف فراوری می نمایند. پس در انتخاب شیرآلات حمام باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

کیفیت مواد

درست مانند شیرآلات آشپزخانه ، هنگام خرید شیرآلاتی که در حمام استفاده خواهیم کرد ، نه تنها باید به سبک و ویژگی های زیبایی شناختی آن، بلکه به مفید بودن و طول عمر آن نیز توجه کنیم. شیری که کیفیت متریال بالایی نداشته باشد می تواند مسائلی مانند چکیدن و فشار ناکافی برای ما ایجاد نماید که زندگی روزمره ما را مختل می نماید.

علاوه بر این ، از آنجایی که این محصولات پرکاربرد هستند ، از نظر ظاهری به سرعت فرسوده می شوند و ممکن است روکش آنها کنده شده و زنگ بزند. طبیعتا هیچ کدام از ما این را نمی خواهیم. در این صورت می توان گفت که سرمایه گذاری روی شیرآلات حمام ساخته شده از مواد با کیفیت، انتخاب بسیار خوب و منطقی خواهد بود.

مواد سالم

مهم ترین عاملی که کیفیت شیرآلات حمام را مشخص می نماید این است که با استفاده از موادی فراوری می شوند که به سلامت انسان آسیبی نمی رساند ، با آب عبوری مخلوط نشده و در طول سالیان متمادی باعث مسمومیت مزمن فلزی نمی شوند.

فاصله بین سینک و شیر آب

یکی از مهم ترین موارد در خصوص انواع شیر حمام ، فاصله سینک تا شیر است. یکی از عواملی که مستقیماً بر تجربه کاربر تأثیر منفی می گذارد این است که ارتفاع بیشتر یا کمتر از حد ضروری است. در حالی که شیر آب بالا باعث پاشش آب می گردد ، مدل شیر آب کم نه تنها استفاده ناخوشایندی را ایجاد می نماید ، بلکه ممکن است باعث گردد هنگام شستن دست ها با سینک در تماس باشد. بنابراین از نظر بهداشتی و راحتی باید شیری را انتخاب کنید که نه زیاد بالا باشد و نه پایین. این عامل باید در هنگام نصب شیرآلات در نظر گرفته گردد.

اتصالات آب سرد و گرم

یکی از رایج ترین مسائل شیرآلات که در منازل با آن روبرو می شویم ، اتصال اشتباه ورودی آب گرم و آب است. در حالی که این یک مشکل آشنا در استفاده است ، هنوز هم می توان آن را یک ویژگی نسبتاً ناخوشایند در نظر گرفت. بنابراین یکی از مواردی که به ویژه در طراحی یا بازسازی آشپزخانه باید مورد توجه قرار گیرد ، البته هماهنگی صحیح اتصالات آب سرد و گرم با وسایل حمام یا شیر آب است.

منبع: اتاق
انتشار: 5 آبان 1401 بروزرسانی: 5 آبان 1401 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 544

به "انتخاب کاربردی ترین و شیک ترین مدل های شیر آب برای آشپزخانه و حمام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب کاربردی ترین و شیک ترین مدل های شیر آب برای آشپزخانه و حمام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید