اولودنیز، بهشت فیروزه ای ترکیه (تور ارزان ترکیه)

به گزارش ذهن خاکستری، اولودنیز، جزو یکی از 5 دهکده برتر جهان و 9 ساحل پرطرفدار ترکیه شناخته شده است. آبی فیروزه ای دریا، جنگل های سر به فلک کشیده و آرامش اولودنیز از یاد کسانی که به آن پا گذاشته اند نمی رود. درست است که آرامش ساحل اولودنیز بی مثال است؛ اما در همین محیط آرام می توانید هیجان های بی شماری را تجربه کنید. منظره ها اولودنیز آنقدر زیباست که زمانی برای عکس های تبلیغاتی ترکیه به کار می رفت. حالا تصور کنید با پاراگلایدر بر فراز این منظره ها پرواز کنید. هیجان انگیز نیست؟

اولودنیز، بهشت فیروزه ای ترکیه (تور ارزان ترکیه)

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

جهت دسترسی اولودنیز ترکیه

استان موعلا را به خاطر بسپارید. ساحل اولودنیز یکی از سواحل پرطرفدار ترکیه، در استان موعلا و فاصله اندکی از منطقه فتحیه واقع شده است؛ درست جایی در جنوب غربی ترکیه، میان دریای مدیترانه و دریای اژه. اولودنیز در لغت به معنای دریای مرده است. احتمالا به خاطر اینکه روی مردابی طبیعی و زنده واقع شده به این نام خوانده می گردد. سواحل ترکیه هرکدام جاذبه های بی نظیری دارند. در میان سواحل ترکیه، ساحل اولودنیز چیز دیگری است. چه بخواهید روزی آرام را سپری کنید، چه دنیال هیجان باشید، ساحل اولودنیز مقصدی مناسب برای شماست.

اگر قصد سفر به اولودنیز را دارید، بهتر است همسفر تورهای گردشگری شوید. در غیر این صورت، باید به فرودگاه دالامان بروید. بعد از آن به وسیله تاکسی یا اتوبوس می توانید راهی این منطقه شوید. فرودگاه دالامان در فاصله 120 کیلومتری از فتحیه قرار گرفته است.

اولودنیز ترکیه چرا خاص است؟

اولودنیز، یکی از زیباترین سواحل ترکیه، در همسایگی دریای مدیترانه قرار گرفته است. آب و هوای دهکده اولودنیز معتدل و منظره هاش فوق العاده ا است. طبیعت این منطقه را جنگل و آب های فیروزه ای تشکیل می دهد؛ بی علت نیست که اولودنیز را جزو 5 دهکده برتر دنیا و 9 ساحل پرطرفدار ترکیه آورده اند. از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این مکان می توان به خلوت بودن و آرامش آن اشاره نمود. ساحل اولودنیز جزو معدود سواحل ترکیه است که بکر به جای مانده و جمعیت زیادی به آن هجوم نبرده اند. جالب است بدانید ساحل اولودنیز، برخلاف دیگر ساحل ها، ریگی است. وجود دره پروانه، دهکده توریستی اولودنیز، امکان ورزش هایی مثل غواصی و پاراگلایدینگ در ساحل اولودنیز آن را در میان سواحل ترکیه شاخص نموده است.

در اولودنیز ترکیه چه می بینیم؟

در میان سواحل ترکیه، اولودنیز تنها ساحلی است که روی مرداب واقع شده. به همین علت است که هیچ سازه ای در این مکان دیده نمی گردد. به جای آن، تا چشم کار می نماید منظره ها بکر دیده می گردد. این منظره ها آنقدر تماشایی اند که در میان ورزشکاران ورزش پاراگلایدینگ پرطرفدار شده است. هم چنین آب های اولودنیز میان غواصان به خصوص غواصان اسکوبا بسیار معروفیت پیدا نموده . علت اینکه این منطقه به بهشت غواصان تبدیل شده شفافیت آب آن است؛ به گونه ای که هرچه بیرون و درون این آب است را می توان به راحتی دید. اگر تا به حال تجربه غواصی نداشتید، نگران نباشد؛ با وجود مربی های این ساحل می توانید غواصی یاد بگیرید. برای تماشا یکی از شگفت انگیزترین سواحل ترکیه دست بجنبانید.

کی به اولودنیز ترکیه برویم؟

فصل های گرم سال برای تفریحات ساحلی مناسب ترند. برای تماشا سواحل ترکیه، از جمله ساحل اولودنیز، فصل های گرم سال را انتخاب کنید. اگر هوای معتدل را برای سفر می پسندید، ماه های ژانویه، فوریه، مارچ و دسامبر را برای سفر به این منطقه برنامه ریزی کنید. در مطلب قبل از سفر به ترکیه بخوانید با برترین زمان سفر به ترکیه آشنا شوید.

از دیگر سواحل ترکیه که در صدر قرار دارند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ساحل شنی فلوریا
  • ساحل کیلیوس
  • ساحل شنی شیله

تهیه و تدوین: تحریریه خبرنگاران

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو
انتشار: 26 شهریور 1401 بروزرسانی: 26 شهریور 1401 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 525

به "اولودنیز، بهشت فیروزه ای ترکیه (تور ارزان ترکیه)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولودنیز، بهشت فیروزه ای ترکیه (تور ارزان ترکیه)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید