ایکس پنگ G6 معرفی گردید؛ تب شاسی بلندهای کوپه همچنان داغ است، عکس

به گزارش ذهن خاکستری، گجت نیوز نوشت: خودروساز چینی ایکس پنگ شاسی بلند الکتریکی کوپه G6 را معرفی کرد. اس یو وی برقی جی 6 دارای قدرت 480 اسب بخار و شعاع حرکتی حدود 800 کیلومتر است.

ایکس پنگ G6 معرفی گردید؛ تب شاسی بلندهای کوپه همچنان داغ است، عکس

ترند شاسی بلندهای کوپه، به خصوص در بازار چین همچنان با قدرت پابرجا است. همین چند روز قبل خودروساز آمریکایی بیوک شاسی بلند کوپه الکتریکی E4 را در چین معرفی کرد که از کوشش آمریکایی ها برای همگام شدن با ترند بازار خودرو این کشور خبر می دهد. حالا کوپه الکتریکی تازه ایکس پنگ G6، پیشرفته بر پایه پلتفرم SEPA 2.0، به نمایش گذاشته شده است. در ادامه به جزئیات این خودرو چینی اعم از طراحی و ابعاد، مشخصات فنی و فضای داخلی نگاهی داریم.

معرفی شاسی بلند کوپه الکتریکی ایکس پنگ G6

طراحی نمای بیرونی و فضای داخلی

در نمای جلو جی 6 چراغ های به هم پیوسته عریض قرار گرفته اند که این روزها در خیلی از خودروهای چینی به چشم می خورند. با نگاه به نمای کناری هم اتصال ستون های A و D با خط سقف شیب دار جلب توجه می نماید که نوعی طراحی فست بک یا کوپه را به وجود آورده است. ضمن اینکه در ناحیه عقب چراغ های سرتاسری باریک جا دارند. این شاسی بلند کوپه چینی 4753 میلی متر طول، 1920 میلی متر عرض، 1650 میلی متر ارتفاع به علاوه 2890 میلی متر فاصله بین دو محور دارد و ضریب درگ آن 0.248 اعلام شده است. بعلاوه رینگ های متنوعی برای آن در دسترس قرار می گیرند که بزرگ ترینشان 20 اینچی است.

در کابین ایکس پنگ G6 یک نمایشگر ال سی دی 10.2 اینچی پشت فرمان و یک نمایشگر لمسی 14.96 اینچی در مرکز داشبورد واقع شده است. نمایشگر مرکزی مذکور از سیستم اطلاعات و تفریح Xmart OS 4.0 با پشتیبانی از فرمان های صوتی بهره می برد.

نکته جالب دیگر فضای داخلی این خودرو چینی این است که سیستم تهویه، هوای سرد را بدون فشار باد پخش می نماید تا راننده و سرنشینان دیگر بابت این فشار اذیت نشوند. علاوه بر این ها، در کنسول مرکزی صفحه شارژ بی سیم دوگانه تعبیه شده و همچنان چند دکمه فیزیکی روی فرمان و پنل های درب ها به جای مانده اند. امکان تنظیم پشتی صندلی های عقب و تا کردن آن ها جهت دسترسی به فضای بار بیشتر وجود دارد.

مشخصات فنی G6 ایکس پنگ

این محصول تازه ایکس پنگ در دو نسخه تک موتور و دو موتور با خروجی و شعاع حرکتی متفاوت روانه بازار می گردد. G6 تک موتور می تواند 292 اسب بخار قدرت و 440 نیوتن متر گشتاور فراوری کند و نسخه دو موتور تونایی فراوری مجموعاً 480 اسب بخار قدرت و 660 نیوتن متر گشتاور را دارد؛ در ضمنً این نسخه دو موتور برای شتاب گیری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت احتیاجمند 3.9 ثانیه زمان است.

شاسی بلند برقی ایکس پنگ G6 بین 580 تا 755 کیلومتر بسته به باتری، شعاع حرکتی خواهد داشت. بیشترین شعاع حرکتی را باتری لیتیومی 87.5 کیلووات ساعتی در نسخه دو موتور در پی می آورد و مصرف انرژی این نسخه هم 13.2 کیلووات ساعت به ازای هر 100 کیلومتر برآورد شده است. به واسطه فناوری فست شارژ 3 سی 800 ولتی ایکس پنگ، شارژ باتری از 10 تا 80 درصد فقط 19 دقیقه زمان می برد و ظرف 10 دقیقه شارژ، انرژی مورد احتیاج برای پیمودن مسافت 300 کیلومتر تامین می گردد.

اس یو وی G6 ایکس پنگ به سیستم یاری راننده پیشرفته این خودروساز چینی با نام XNGP مجهز خواهد بود. این سیستم 31 سنسور شامل 2 سنسور لیدار، 12 سنسور اولتراسونیک، چند دوربین و 5 رادار موج 5 میلی متری را در بر می گیرد.

زمان عرضه و قیمت شاسی بلند کوپه جی 6

این خودرو اس یو وی برقی بین 28 هزار و 900 تا 38 هزار و 200 دلار قیمت گذاری شده است. تحویل دستگاه ها به مشتریان از ماه ژوئیه (تیر تا مرداد) صورت می گیرد.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرستقیمت روز خودرو در خبرنگاران مراجعه کنید.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 11 تیر 1402 بروزرسانی: 11 تیر 1402 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 651

به "ایکس پنگ G6 معرفی گردید؛ تب شاسی بلندهای کوپه همچنان داغ است، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایکس پنگ G6 معرفی گردید؛ تب شاسی بلندهای کوپه همچنان داغ است، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید