تفاوت نبشی و ناودانی چیست؟

به گزارش ذهن خاکستری، امروزه نبشی و ناودانی در صنعت ساخت و سازی بسیار کاربردی می باشند که از همه نظر تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند.

تفاوت نبشی و ناودانی چیست؟

به گزارش خبرنگاران بنابر اعلام ثامن تجارت، این دو محصول از شاخه های آهنی تولید می شوند که به آنها پروفیل می گویند. نبشی و ناودانی کابرد های متفاوتی با یکدیگر دارند که به همین دلیل قیمت آن ها نیز باهم متفاوت می باشند. با ما همراه باشید تا در ادامه با اینکه تفاوت نبشی و ناودانی چیست؟ بیشتر آشنا شوید.

نبشی چیست؟ نبشی آهنی یک پروفیل دو ضلعی عمودی می باشد که در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. پروفیل نبشی را به شکل L تولید می کنند که امروزه از مهم ترین اجزای فولادی یک سازه به شمار می آید. جهت مشاهده قیمت نبشی 4 سبک و سنگین، کلیک کنید.

کاربرد نبشی چیست؟

  • برای متصل کردن انواع پل ها به ستون ها مورد استفاده قرار می گیرد.
  • برای اتصال تیرآهن ها به بیم های باربر استفاده می گردد.
  • برای وصل کردن ستون ها به صفحات در فونداسیون کاربرد دارد.
  • برای اتصالات ساده اعم از اتصال نبشی جان، اتصال نیم گیردار و گیردار استفاده می گردد.
  • در صنعت ساخت ستون استفاده می گردد.
  • برای ساختن انواع خرپا استفاده می گردد.
  • در ساخت و ساز سقف کرمیت برای بال بالایی تیرچه کاربرد دارد.

ناودانی چیست؟ این محصول نیز از مقاطع پروفیل به شمار می آید که به شکل U تولید می گردد. برای تولید ناودانی از دو روش فابریک و پرسی استفاده می گردد که هرکدام کاربرد خاص خود را دارند. ناودانی ها انواع مختلف دارند و امروز از محصولات مهم یک سازه فولادی به شمار می آید.

کاربرد ناودانی چیست؟

  • در صنایع ماشین آلات ناودانی ها مورد استفاده قرار می گیرند.
  • در ساخت انواع چارچوب استفاده می گردد.
  • برای ترمیم بناهای معماری کاربرد دارد.
  • در سازه های ساختمانی استفاده می گردد.
  • برای تجهیزات ساخت و ساز ناودانی ها کاربرد دارند.
  • این محصول را برای تشکیلات دریایی استفاده می کنند.

قیمت ناودانی به عنوان یکی از پر مصرف ترین محصولات فولادی در ساخت و ساز به صورت روزانه در سایت ثامن تجارت براساس وزن، جنس و نوع کارخانه تولیدی تغییر می گردد. این محصول با دو ویژگی اصلی بال و ضخامت بال نامبرده می گردد؛ بنابراین باید قبل از خرید نسبت به نوع محصول مورد نیاز خود اطلاعات کاملی داشته باشید. به سطح مقطع های عمود بر هم در ناودانی بال گفته می گردد و طبق طول بال و ضخامت آن می توان این محصول را طبقه بندی نمود. جهت خرید و مشاهده قیمت ناودانی 20، کلیک کنید.

تفاوت پروفیل نبشی و ناودانی چیست؟ همانطور که گفته شد نبشی و ناودانی دو محصول پروفیل باز به شمار می آیند که در سازه های ساختمانی کاربرد های بسیاری دارند. اما این دو پروفیل چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟

از نظر ظاهری تفاوت های این دو محصول بسیار زیاد می باشد به این صورت که ناودانی ها به شکل U تولید می شوند اما پروفیل نبشی را به شکل L تولید می کنند. اما از نظر جنس ساخت هم با یکدیگر متفاوت هستند، نبشی های را از جنس پلاستیک تولید می کنند اما برای ساخت ناودانی ها از محصولات مانند گالوانیزه و الومینیوم استفاده می گردد.

نبشی و ناودانی دو محصول پرکاربرد در صنعت ساخت و ساز هستند که از با یکدیگر تفاوت های بسیاری دارند. امروزه از این دو محصول در صنایع بسیاری از جمله ساخت پل ها و ستون ها، ماشین آلات و ترمیم انواع بنا های معماری مورد استفاده قرار می گیرند. امیدوارم که توانسته باشیم مطالب خوب مفید در مورد اینکه تفاوت نبشی و ناودانی چیست؟ را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1401 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 413

به "تفاوت نبشی و ناودانی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت نبشی و ناودانی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید