جست و جوها برای یافتن زیردریایی تیتان همچنان ادامه دارد

به گزارش ذهن خاکستری، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارشات منتشر شده، جست و جوها برای یافتن زیردریایی تیتان همچنان ادامه دارد.

جست و جوها برای یافتن زیردریایی تیتان همچنان ادامه دارد

زیردریایی تیتان که برای بازدید از لاشه کشتی غرق شده تایتانیک در اقیانوس اطلس ناپدید شده، دارای پنج سرنشین از جمله همیش هاردینگ تاجر، خلبان، کاوشگر و توریست فضایی بریتانیایی است.

هاردینگ رئیس شرکت هواپیماسازی خصوصی Action Aviation است. گفته می گردد او یکی از متخصصان ماموریت کشتی پنج نفره OceanGate است که عصر یکشنبه در حدود 435 مایلی جنوب سنت جانز، نیوفاندلند ناپدید شده است.

او سفرهای زیادی به قطب جنوب داشته است و در سال 2016 نیز باز آلدرین را همراهی کرد که در سن 86 سالگی مسن ترین فردی شد که به قطب جنوب رسید. او بعلاوه سال گذشته با شرکت بلو اوریجین متعلق به جف بزوس به فضا رفت.

همیش هاردینگ دارنده فعلی سه رکورد دنیای گینس است که به فعالیت او به عنوان یک ماجراجو مربوط است. در سال 2019، او به علت سریعترین دور زدن زمین به وسیله هر دو قطب مورد تمجید نهاده شد. در سال 2021 او به بیشترین مسافت طی شده در عمق کامل اقیانوس و بیشترین مدت زمان سپری شده در عمق کامل اقیانوس دست یافت. او در کنار ویکتور وسکوو با یک زیردریایی دو نفره به پایین ترین نقطه در اقیانوس های دنیا، عمیق ترین نقطه دراز گودال ماریانا در عمق حدود 11 کیلومتری رفتند.

گفته می گردد شهزاده داوود تاجر پاکستانی و پسرش سلیمان داوود، پل ـ هنری نارژئولت، کاشف فرانسوی و استاکتون راش، مدیر اجرایی و بنیانگذار کمپانی OceanGate دیگر سرنشینان زیردریایی ناپدید شده تیتان هستند.

به مقدار 96 ساعت (چهار روز) اکسیژن در زیردریایی وجود داشته که از صبح یکشنبه مورد استفاده سرنشینان نهاده شده است. در حال حاضر هواپیماهای آمریکایی و کانادایی و بعلاوه کشتی های بزرگ در حال جست و جو در منطقه هستند اما پیدا کردن این زیردریایی کار پیچیده ای است؛ زیرا کسی نمی داند زیردیایی به سطح آمده است یا نه و به همین علت باید هم سطح و هم اعماق اقیانوس جست و جو گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 2 تیر 1402 بروزرسانی: 2 تیر 1402 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 647

به "جست و جوها برای یافتن زیردریایی تیتان همچنان ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جست و جوها برای یافتن زیردریایی تیتان همچنان ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید