سلبریتی های فضای مجازی را در سلبریتی های اینترنتی بشناسید

به گزارش ذهن خاکستری، کتاب سلبریتی های اینترنتی اثر کریستال آبیدین با ترجمه احسان شاه قاسمی در انتشارات سوره مهر منتشر شد.

سلبریتی های فضای مجازی را در سلبریتی های اینترنتی بشناسید

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی خبرنگاران کتاب سلبریتی های اینترنتی اثر کریستال آبیدین با ترجمه احسان شاه قاسمی در انتشارات سوره مهر منتشر شد. این کتاب اثری پژوهشی است که به پدیده ای به نام سلبریتی های اینترنتی می پردازد.

بیشتر بخوانید

این کتاب مجموعه ای اثرگذار است که ایده ها و استدلال های نو را عرضه می نماید؛ تا به ما یاری کند اطلاعاتی درباره یکی از پدیده های اصلی زمانه کسب و درباره آن تحقیق کنیم.

در کتاب سلبریتی های اینترنتی پس از پیشگفتار پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی، سپاس نامه و پیشگفتار با عناوینی از جمله اصلاً معروفیت اینترنتی چیست؟، کیفیت های معروفیت اینترنتی، معروفیت اینترنتی و رسانه های سنتی، از سلبریتی های اینترنتی تا نفوذداران و پس گفتار روبرو می شویم.

در گزیده ای از متن کتاب آمده است:

قطع به یقین، می توان گفت که ظهور رسانه های اجتماعی در فراگیریِ مفهوم سلبریتی نقش اصلی را داشته است. بدین معنا که تجربۀ پیشین ما از مسئلۀ معروفیت و افراد مشهور یا معروف کاملاً متفاوت از شرایط کنونی ماست و اساساً مفهوم سلبریتی با فرد مشهور در عالم سیاست یا حتی یک ستاره در یک فیلم یا یک ورزش خاص متفاوت تلقی می گردد؛ به گونه ای که این مفهوم با کسب عایدی برای یک شخص یا یک شرکت یا حتی یک جریان سیاسی همراه است. در سال 2010، پوشش مسلط مطبوعاتی و مصاحبه ها دربارۀ معروفیت اینترنتی فقط روی یک معروفیت خاص متمرکز بود: نفوذداران. نفوذداران پیشاهنگان سلبریتی های اینترنتی اند، چون آن ها به وسیلۀ این واقعیت که شهروند اینترنت اند و سلبریتی های اینترنتی اند گذران زندگی می نمایند. چندین گزارش خبری موفقیت و آیندۀ روشن نفوذداران جوان را تحسین نموده اند؛ از این نفوذداران می توان به تروی سیوان، اهل استرالیا، اشاره نمود که ویدئو های خانگی او در یوتیوب درنهایت باعث شد بتواند یک قرارداد خوانندگی با شرکت ای ام آی استرالیا امضا کند، کار بازیگری در هالیوود را شروع کند و مجلۀ تایم نام او را به عنوان یکی از بیست و پنج پرنفوذ نوجوان سال 2014 بیاورد.

با وجود این، گزارش های دیگری روی نقص ها و رسوایی های صنعت نسبتاً نوین نفوذداران متمرکز بوده اند و نمونۀ آن یوتیوب باز بریتانیایی، زو ساگ، بود که معین شد از یک سایه نویس استفاده می نموده است. زو ساگ رکورد تندترین مراسم گشایش فروش رمان را شکسته بود و در سال 2014 بیش از 78 هزار نسخه را در یک روز به فروش رسانده بود. اما معروفیت اینترنتی مفهومی بسیار گسترده تر و با تاریخی بسیار بلندتر از تاریخ نفوذداران است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 آذر 1400 بروزرسانی: 23 آذر 1400 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 278

به "سلبریتی های فضای مجازی را در سلبریتی های اینترنتی بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلبریتی های فضای مجازی را در سلبریتی های اینترنتی بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید