طرز تهیه دسر بیسکوییت و توت فرنگی، خوشمزه و مجذوب کننده

به گزارش ذهن خاکستری، دسر ها یکی از محبوب ترین و متنوع ترین خوراکی ها در سراسر دنیا هستند. در این میان دسر های میوه ای به علت عطر و طعمی که میوه تازه دارد، بسیار خوش طعم و گوارا هستند و هواداران خاص خود را دارند. دسر ها معمولاً پس از غذا سرو می شوند؛ زیرا شیرینی موجود در آن ها به هضم بهتر غذا یاری می نماید. دسر بیسکوییت و توت فرنگی یکی از انواع دسر های میوه ای است که از ترکیب توت فرنگی تازه، ژله توت فرنگی، شیر، بیسکوییت و... تهیه می گردد.

طرز تهیه دسر بیسکوییت و توت فرنگی، خوشمزه و مجذوب کننده

به گزارش خبرنگاران؛ این دسر به خاطر داشتن میوه توت فرنگی از ارزش تغذیه ای بالایی برخوردار است. توت فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان است که خاصیت ضد سرطانی دارد؛ بعلاوه دارای ویتامین c، منیزیم، پتاسیم، فولات، منگنز و مقادیر قابل توجهی از ویتامین k است. در ادامه این مطلب طرز تهیه این دسر خوشمزه و مجذوب کننده تقدیم شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه دسر بیسکوییت و توت فرنگی

پودر ژله توت فرنگی: 1 بسته

آب جوش: 5/1 لیوان

توت فرنگی: 2 لیوان

شیر: 3 لیوان

شکر: نصف لیوان

پودر ژلاتین: 2 قاشق غذاخوری

پودر نشاسته ذرت: 2 قاشق غذاخوری

آرد سفید: 2 قاشق غذاخوری

بیسکوییت پتی پور ساده: نصف بسته

گردوی خرد شده: 3 قاشق غذاخوری

وانیل: یک چهارم قاشق چای خوری

خامه صبحانه: یک پاکت 200 گرمی

نکات مربوط به مواد اولیه

نکات مربوط به پودر ژلاتین

ژلاتین ماده ای بدون رنگ و مزه است و از کلاژن گرفته می گردد که در بخش هایی از بدن حیوانات وجود دارد. برای حل کردن پودر ژلاتین همواره از روش بن ماری بهره ببرید. به این صورت که ظرف حاوی پودر ژلاتین و آب را روی بخار آب جوش بگذارید. توجه داشته باشید که اگرژلاتین را در دمای خیلی بالا آب کنید، بوی بدی از آن متساعد خواهد شد. بعلاوه یک قاشق غذاخوری پودر ژلاتین معادل 4 ورق ژلاتین است. پودر ژلاتین را باید در یک ظرف در بسته و حتماً در مکان خشک و خنک نگه داری کنید. پس از اینکه بسته حاوی پودر ژلاتین را باز کردید، تا 6 ماه فرصت استفاده از آن را دارید و بعد از این مدت خاصیت خود را از دست خواهد داد.

نکات مربوط به نشاسته ذرت

نشاسته ذرت شبیه آرد است و رنگ سفیدی دارد. نشاسته ذرت بعلاوه بافت نرمی دارد، به طوری که اگر مقداری از آن را بین دو انگشتتان بمالید، صدایی شبیه به جیرجیر از آن می شنوید. استفاده از نشاسته ذرت در انواع دسر ها و غذا ها عامل غلظت است. توجه داشته باشید که نشاسته گندم با نشاسته ذرت تفاوت دارد و نمی توان این دو را جایگزین یکدیگر کرد. نشاسته ذرت را می توانید در بسته بندی های بهداشتی از فروشگاه های مخصوص لوازم قنادی تهیه کنید.

طرز تهیه دسر بیسکوییت و توت فرنگی

در مرحله اول تهیه این دسر پودر ژله توت فرنگی را با یک و نیم لیوان آب جوش مخلوط کنید تا دانه های ژله خوب در آن حل شوند. همواره مخلوط پودر ژله و آب جوش را روی بخار کتری یا سماور بگذارید و هر از گاهی آن را هم بزنید. در این حالت دانه های ژله با بخار آب کاملاً در آب جوش حل می شوند و مایع ژله شما صاف و شفاف خواهد شد. یک قالب مناسب انتخاب کنید. قالب باید دیواره بلند باشد. برای تهیه این دسر می توانید از قالب های سیلیکونی، فلزی، پلاستیکی و یا ظرف پیرکس دیواره دار بهره ببرید. نیمی از پودر ژله حل شده را کف قالب بریزید و در یخچال بگذارید تا ببندد. بقیه مایع ژله را روی کتری یا سماور بگذارید تا حرارت بخار مانع از بستن آن گردد.

چهل دقیقه بعد وقتی ژله داخل قالب کاملاً بسته شد، آن را از یخچال بیرون بیاورید. توت فرنگی ها را به صورت اریب برش بزنید و روی سطح ژله بسته شده بچینید. سطح ژله باید کاملاً با توت فرنگی پوشانده گردد. در این فاصله ژله به جای مانده را از روی بخار بردارید تا از حرارت بیافتد و خنک گردد. سپس با یک قاشق غذاخوری آن را به صورت قاشق قاشق روی توت فرنگی ها بریزید. توجه داشته باشید که باید مایع ژله را به میزان ای بریزید که توت فرنگی ها شناور نشوند. سپس قالب را دوباره به یخچال برگردانید تا ژله تازه هم کاملاً بسته گردد.

در مرحله دوم یک قابلمه مناسب انتخاب کنید. شیر، شکر، آرد سفید، پودر نشاسته ذرت و پودر ژلاتین را با هم مخلوط کنید. قابلمه را روی شعله گاز با حرارت میانه بگذارید و مدام هم بزنید تا جوش بیاید. وقتی به غلظت فرنی رسید، شعله را خاموش کنید. سپس وانیل و خامه صبحانه را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا خامه کاملاً مخلوط گردد. وقتی این مواد از حرارت افتاد و کمی خنک شد، بیسکوییت پتی پور خرد شده و گردو را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا همه مواد یک دست گردد.

در مرحله سوم قالب را از یخچال بیرون بیاورید. موادی را که آماده نموده اید، روی توت فرنگی های بسته شده بریزید و با کف قاشق روی قالب را کاملاً صاف کنید. سپس قالب را داخل یخچال بگذارید و دو تا سه ساعت زمان بدهید تا مایع بیسکوییتی کاملاً ببندد.

در مرحله آخر قالب را از یخچال خارج کنید. یک چاقوی نوک تیز بردارید و دور تا دور قالب بگردانید تا لبه های دسر از قالب جدا گردد. کف قالب را در آب داغ بگذارید؛ سپس ظرف مورد نظر سرو را انتخاب کنید و روی قالب بگذارید و آن را برگردانید. رو و اطراف دسر را می توانید با خامه فرم گرفته یا توت فرنگی تزیین کنید.

نکات مهم خارج کردن دسر از قالب

با توجه به جنس قالب مدت زمانی که باید آن را در آب جوش بگذارید، فرق دارد. قالب های فلزی خیلی زود حرارت را به خود می گیرند و سی ثانیه زمان برای ماندن در آب جوش کافی است. قالب های پلاستیکی و یا ظروف پیرکس حدود یک دقیقه باید در آب جوش بمانند؛ زیرا جنس ضخیم تری دارند. قالب های سیلیکونی معمولاً نیازی به آب جوش ندارند و کافی است آن ها را ده دقیقه در دمای محیط بگذارید. بعد از آن می توانید به راحتی و با یاری دست قالب را از دسر جدا کنید.

بعلاوه می توانید قالب فلزی، پلاستیکی و یا ظرف پیرکس را روی بخار کتری نگه دارید یا با استفاده از باد سشوار گرما را منتقل کنید. در زمانی که قالب را توی ظرف آب جوش گذاشته اید، مدام آن را تکان بدهید. اگر دسر از قالب جدا گردد، با تکان دادن قالب کاملاً متوجه آن می شوید. توجه داشته باشید که اگر قالب دسر بیش از میزان در آب داغ بماند، ژله باز می گردد و پش از برگرداندن دسر در ظرف سرو آب اضافی پخش می گردد که در این صورت ظاهر بدی به دسر شما می دهد.

منبع: فرارو
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 143

به "طرز تهیه دسر بیسکوییت و توت فرنگی، خوشمزه و مجذوب کننده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه دسر بیسکوییت و توت فرنگی، خوشمزه و مجذوب کننده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید