لزوم پایداری ارتباطی در روزهای انتها سال و تعطیلات نوروز

به گزارش ذهن خاکستری، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت ارتباطات، حسین حمیدی پور، مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه رشد و تحولات حوزه فناوری اطلاعات با سرعت در حال اجرا بوده و توقف ناپذیر است، گفت: با توسعه زیرساخت های اصلی ارتباطی، شاهد پیشرفت های چشم گیر در اقتصاد دیجیتال استان ها خواهیم بود.

لزوم پایداری ارتباطی در روزهای انتها سال و تعطیلات نوروز

وی پایداری ارتباطی در روزهای پایانی سال و تعطیلات عید نوروز را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: نظارت بر آخرین شرایط زیرساخت های ارتباطی در تمامی استان ها، لازم است.

در همین حال علی دلگیر مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی نیز ارتقا و نصب بعضی سایت های روستایی در آستانه سال نو با هدف ارائه خدمات مطلوب به مردم اطلاع داد.

دلگیر با پیش بینی حضور 10 میلیون زائر در ایام نوروز 1401 و احتیاج مبرم آن ها برای استفاده از سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات، به ویژه در لحظه تحویل سال گفت: اپراتورها، نسبت به پیش بینی استقرار سایت های تلفن همراه سیار در محدوده حرم مطهر رضوی، به منظور افزایش ظرفیت شبکه اقدام نمایند، تا مسائل پوششی به حداقل رسیده و خدماتی مناسب و در شأن زائرین و مجاوران بارگاه رضوی، ارائه گردد.

وی با ارائه گزارشی از شرایط ارتباطی حال حاضر شهرستان کلات و نیز برنامه های آینده وزارت ارتباطات برای این منطقه گفت: 17 سایت، به تکنولوژی نسل های سوم و چهارم ارتقا می یابند و چهار سایت نو همراه نیز برای این شهرستان نصب می گردد. با توجه به شرایط گردشگری روستای اورتکند در کلات، اجرای فیبر نوری در راستا این منطقه، از اولویت های اصلی این اداره کل و نیز مخابرات استان است، بعلاوه ارتقای سایت همراه، در شهر چنار کلات نیز در مرحله اجرایی بوده و در سه ماهه اول سال آینده، به بهره برداری نهایی می رسد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی از توسعه تکنولوژی نسل های دوم، سوم و چهارم تلفن همراه در بخش احمدآباد مشهد در راستای ایجاد بستری مناسب، جهت ارتقا سطح دسترسی مردم به فناوری های نوین اطلاع داد و اظهار داشت: برای سال 1401 هم ارتقای چهار سایت همراه، در دستور کار وزارت ارتباطات قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 تیر 1401 بروزرسانی: 9 تیر 1401 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 465

به "لزوم پایداری ارتباطی در روزهای انتها سال و تعطیلات نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم پایداری ارتباطی در روزهای انتها سال و تعطیلات نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید